Grand Seiko-tråden

Jeg har besøkt et par GS-boutiquer og fant opplevelsen utrolig klein samtlige ganger, tross hyggelig betjening.
For meg har Grand Seiko, siden jeg hørte om det, betydd den høyeste kvalitet - tilgjengelig for den som måtte ønske det.
Dress, hvite hansker, og eksklusivitetsprestisje er det nye.

Jeg har derimot landet på at jeg er veldig glad i min GS, som noen kanskje husker at jeg har hatt et frem- og tilbake-forhold med. Det er dumt å bli ufrivillig medlem i en blådressklubb, men ja ja. Det er heldigvis en av de billigste modellene!
+1. Jeg er fortsatt trist over at GS flytter fra Christensen (som jeg synes er en koselig sjappe) til Bjerke (der jeg ikke føler meg hjemme i det hele tatt, jeg er en middelklassefyr fra Hedmark). Oh well. Får kose meg med det jeg har. :)
 
Jeg har besøkt et par GS-boutiquer og fant opplevelsen utrolig klein samtlige ganger, tross hyggelig betjening.
For meg har Grand Seiko, siden jeg hørte om det, betydd den høyeste kvalitet - tilgjengelig for den som måtte ønske det.
Dress, hvite hansker, og eksklusivitetsprestisje er det nye.

Jeg har derimot landet på at jeg er veldig glad i min GS, som noen kanskje husker at jeg har hatt et frem- og tilbake-forhold med. Det er dumt å bli ufrivillig medlem i en blådressklubb, men ja ja. Det er heldigvis en av de billigste modellene!
omtrent slik da:
IMG_5951.jpeg
 
Seiko boutique Frankfurt (ikke langt unna Sinn og Guinands hovedkvarter) fører Seiko, GS og Credor. De har veldig trivelig betjening, jordnære folk selv om de er i dress. Topp butikk med egen urmaker for service og kun en kort direktetur unna østlandet.

Dresskoden kommer nok fra hvem som er kundegruppen hjemme i Japan hvor selv en vanlig "salaryman" går i dress og til dels hvordan konkurrentene de vil sammenlignes med fremstår.
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas

Noen friske meninger fra undertegnede.. Skivebom eller ikke? :censored::eek:
Takk for omtalen.
Har du, eller @Jon Henrik for den del, noen aning om hvorfor GS bare ikke tar tak i dette med lenkene sine? Sånn helt seriøst så kan de ikke mene at dette faktisk holder mål i denne prisklassen. I alle klokkekanaler siste 10 årene har dette vært omtalt opp og ned i mente. Så vidt jeg vet har selskapet ikke engang kommentert på det noen gang?
 
Takk for omtalen.
Har du, eller @Jon Henrik for den del, noen aning om hvorfor GS bare ikke tar tak i dette med lenkene sine? Sånn helt seriøst så kan de ikke mene at dette faktisk holder mål i denne prisklassen. I alle klokkekanaler siste 10 årene har dette vært omtalt opp og ned i mente. Så vidt jeg vet har selskapet ikke engang kommentert på det noen gang?
"In the 1970s Japan was already in the 1990s. But now in the 2020s, Japan is still in the 1990s"

Virker som de henger etter generelt, kanskje grunnet aldrende befolkning og konservativt tankesett?
 
En pitteliten del av mysteriet er nok at i Japan bruker de fleste reim og ikke lenke.

GS og Seiko er klar over dette og har nylig satt fokus på det. De har nettopp levert inn patent på nye og mindre låser med mikrojustering.
 
  • Liker
Reaksjoner: hanse
Takk for omtalen.
Har du, eller @Jon Henrik for den del, noen aning om hvorfor GS bare ikke tar tak i dette med lenkene sine? Sånn helt seriøst så kan de ikke mene at dette faktisk holder mål i denne prisklassen. I alle klokkekanaler siste 10 årene har dette vært omtalt opp og ned i mente. Så vidt jeg vet har selskapet ikke engang kommentert på det noen gang?

Fra LinkedIn/Time&Tide o_O

1717160754223.png
 
Spent på hvem som egentlig leverer først. SR eller GS. Etter all markedsføringen fra SR burde de ha levert for lenge siden. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen
Quartz-GS'en min er nok den som er minst i rotasjonen min, men når den først kommer på håndleddet så setter jeg alltid stor pris på den. Det er jo en super, nøktern allrounder. "The Plain Jane", som Barker kaller den under.

To fine oppsummeringer av modellen:


 
Redigert:
Som en svoren GS-fan, så er det noe som av og til dukker opp i tankene: Av alle "Inspired by nature" urskiver GS flagger i sin markedsføring, er det egentlig ingen urskiver som egentlig er laget av "nature". Det paradoksale er at Nivada egentlig har slått GS "in their own game" når Nivada utgir klokker med urskiver laget de facto av naturen selv - og ingen replica av naturen vha. maskinell prosessering. Hva hvis GS utga en klokke med en urskive med ekte "made by nature"...

* mind fuck? *

Her representert med steinen Lapis Lazuli:

p1010085-jpg.2537919