Grand Seiko-tråden

Mulig stilpolitiet tar meg på denne, men synes det var innafor. Komfortabelt er det hvertfall.


1000032284.jpg
1000032283.jpg
1000032285.jpg
 
Må regulere en GS som går altfor fort. Kjøpt hos Christensen, fremdeles godt innenfor garanti, så det enkleste nå er kanskje å vente til Bjerke offisielt åpner den nye butikken og levere inn der?
 
Må regulere en GS som går altfor fort. Kjøpt hos Christensen, fremdeles godt innenfor garanti, så det enkleste nå er kanskje å vente til Bjerke offisielt åpner den nye butikken og levere inn der?

Tipper de fortsatt kan gjøre det, hvilken modell/urverk er det? Visstnok trengs det en egen nøkkel på de nyere som gjør at de ikke får regulert i butikk….
 
  • Liker
Reaksjoner: Henrik C
Tipper de fortsatt kan gjøre det, hvilken modell/urverk er det? Visstnok trengs det en egen nøkkel på de nyere som gjør at de ikke får regulert i butikk….
Ikke noe mer avansert enn SBGW231 med 9S64, og det er jo en litt eldre modell, så bank i bordet.
 
Ikke noe mer avansert enn SBGW231 med 9S64, og det er jo en litt eldre modell, så bank i bordet.
Såvidt jeg vet så ingenting blir gjort av Christensen selv. Kan tenke meg at til og med Bjerke må sende alt inn til GS sin servicesenter i Nederland. De eneste de fikk lov til å gjøre er å bytte batteri på dem, alt annet måtte til GS.
 
Så vidt jeg vet, skal de forhandlerne som solgte GS i Norge nylig også ta imot klokken for service. Ingen grunn til å vente og/eller gå til annen forhandler. Mener dette er en del av "overgangsordningen". Trolig sendes klokken til NL-servicesenter, men man forholder seg til den GS-forhandler som solgte deg klokken de siste årene. Ryddig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Troglodytae
Min eneste gral: SBGW238. Det eneste lagrede søket jeg har i chrono24 (selv om jeg absolutt ikke er i posisjon til å bruke så mye penger på en klokke i overskuelig fremtid). Det er vel også definisjonen på gral, egentlig: noe som er utenfor rekkevidde.

Want!

(Bilde sakset fra web)
1724339407909.png
 
Jeg har en Sinn EZM 3F som er hovedklokke, og har vurdert å få meg en GS kvarts 37mm for de dagene jeg vil ha noe litt penere og mindre på armen.
Kvarts på grunn av at jeg slipper å tenke på å måtte trekke opp, stille klokka, etc når det har gått noen dager mellom bruk.

Det jeg lurer på er: hvorfor er det så stor differanse i bruktprisene mellom SBGXer og de mer sportslige SBGN?

Det ligger noen SBGN ute, hvor selgerne har lagt seg på nærmere halv pris.
Når det gjelder SBGX ser det ut til at man legger seg på nærmere 20k brukt for en klokke man kan få for 26500,- ny før evt rabatt/tilbud (hvis man får det til).

Edit:
Har slettet unødvendig kommentar.

Så også at det er en egen tråd omhandler akkurat SBGX og bruktprisnivå.
Specsavers neste;)
 
Redigert: