Etter å lenge ha vurdert en GS var det endelig min tur. Tusen takk til Christoffer og Andreas hos Urmaker Christensen, for en service og kjøpsopplevelse fra A til Å som ikke står tilbake for noe. Det er en sann glede å gjøre en handel med dere!
Planen var en SLGH003, men denne var litt for lillablå for min smak i dagslys. Den gjorde seg derimot i litt dus belysning. Valget falt derfor på SLGH005 etter å ha sett den "live". Jeg var redd den skulle være veldig kald og metallisk, og det er den til en viss grad. Det er derimot så mye liv og detaljer på denne klokken når man ser den i levende live, at det er vanskelig å gjøre noe annet enn å smile. Avhengig av lys fremstår den fra noe som ligner på hvit til mer lys metall og en meget pen gråtone.
Skiven og visere er fantastisk. Tykkelsen og finish på kasse er helt topp, med en herlig blanding av polerte og børstede flater. Urverket er rett og slett en fryd. Lenken fremstår også som noen hakk opp fra tidligere. På lenke har klokken litt vekt, men det gir den bare en pondus som matcher resten av kvalitetsfølelsen. Denne klokken har et hav av detaljer som foreløpig er en sann glede å utforske. Tror også denne skal kunne kle et godt utvalg av ulike reimer.
Har ikke fått tatt allverdens gode bilder av den enda, men legger ved et par.
Vis vedlegg 237440Vis vedlegg 237441