GSLE-Gal Sinnsyk Lunatic Edition

Medlem
4. aug. 2011
Innlegg
1.636
Sted
Kristiansand
De sier de gale har det godt
Men det er ikke alltid så flott

I mitt hode hører jeg mange stemmer
De vil ikke stoppe, og meg de skremmer

De skriker og hvisker DJ, AT og JLC
Chrono, månefase og GMT

Den mest plagsomme og skjærende stemmen som aldri er i ro
Roper og skriker: "Hara Kiri - Banzai - Grand Seiko!"

Føler for å dra til det nærmeste galehuse
Og få kledd på meg en sånn tvangstrøye bluse

Men jeg kan jo ikke se klokka på min hånd
Om jeg er lagt i tvangstrøye og bånd

Alle stemmene blir stille og mitt hode blir rolig
Hver gang det kommer en ny klokke inn i min bolig

Medisinen er å kjøpe nye spennende klokker
Men snart har jeg ikke engang råd til sokker

Det fins ingen blå resept for klokker
Fins det ingen sjanse for at galskapen stopper?

Shopper for å lindre min klokkegalskap
Noe som gir meg økonomisk kjempe tap

Å finne nye klokker på nett er flott
Men nå er jeg snart bankerott






Medisin eske


Dobbel dose :D


GS (Grand Seiko) SBGR083

Drive system: Mechanical Automatic (Hand winding capability)
Caliber No. 9S65
Case: Stainless Steel Case
Case back: See-Through Case Back with Sapphire Crystal
Glass: High Definition Dual-curved Sapphire Crystal with Anti-Reflective Coating
Bracelet: Solid Stainless Steel
Buckle: Stainless steel with three-fold clasp with push button release
Water resistance: 10 bar
Magnetic resistance: More than 4800 A/m (60 gauss)*
Weight: 150 g
Case thickness: 13.4 mm
Case diameter: 40.0 mm
Jewels: 35
Remarks: Limited edition of 700pcs. - Screw crown


:confused:


:confused::confused:


:confused::confused::confused:








SBGR083 er en av to modeller, den andre med hvit skive, som er en moderne klokke som hedrerl 44GS som kom i 1967.
Designet på kassen er som i 1967, men her er det automatisk urverk og størrelsen er økt med et par millimeter.
Det er s965 urverket med 72 timer gangreserve. Mine to andre automatiske GS'er har det eldre 9s55 urverket med rundt 50 timers gangreserve.






Frekke gulldetaljer på tekst og sekundviser. Men vel så viktig, se hvor tynne time og minutt viserne er.
Sammen med retro kassa gir de tynne viserne et noe annet og mer lekent uttrykk en det som blir forbundet med moderne GS ur. På den andre siden så reflekterer ikke disse tynne dauphine viserne lyset like bra som de vanlige bredere dauphine viserne til GS, dette merket jeg i meget dunkel belysning, og det går ut over lesbarheten av klokka.






Kassa er mye mindre avrundet en det moderne GS designet. Den har en utrolig speilfinish som alle GS'er, takket være Zaratsu poleringen.









Obligatorisk wrist shot :)

----------------------------------------------------------------


Så var det den andre boksen :D


Hva er dette?


En GS som kommer med både lenke og reim?


GS SBGR085 - en sjelden fugl.


Dette er en Wako LE i 40 eks. Samme urverket som i SBGR083 men en mindre og moderne avrundet GS kasse.
Wako er et kjent eksklusivt kjøpesenter/varehus i Ginza distriktet i Tokyo. Det var her Seiko sin grunnlegger (Kintarō Hattori ) åpnet klokkebutikk i 1881. Dagens bygning er fra 1920 tallet og er av betydning da det er en av meget få bygninger som stod uskadet igjen etter bombingen under den andre verdenskrig. Wako Ltd er i dag et datterselskap som er eid av Seiko Holdings Co.
Men se på skiven, se på timemarkørene, det er arabiske tall, og skal det først være arabiske tall så kan det vel knapt bli bedre :).












Skiva er i en herlig myk "flødemyg" farge med et snev av en kornete tekstur.
Timene er markert med en "applied" prikk på minutt indeksen på yttersiden av tallene.
Tallene er fantastiske og er polert annerledes på sidene, noe som gir en effekt av at de ser ut til å sveve litt over skiva.
















Og selvfølgelig, noen obligatoriske wrist shot :D

------------------------------------------------------------------------

Hva, enda ei medisin eske???????????


Dette blir som 17. mai, julaften, st. hans og bursdag på en gang :D




GS SBGW047

Drive system Mechanical (Manual winding type)
Caliber No. 9S64
Case Stainless Steel Case
Case back Screw Case Back
Glass High Definition Dual-curved Sapphire Crystal with Anti-Reflective Coating
Band Crocodile
Water resistance 3 bar
Magnetic resistance More than 4800 A/m (60 gauss)*
Weight 62 g
Case thickness 11.5 mm
Case diameter 38.0 mm
Jewels 24
Remarks Limited edition of 700pcs


SBGW047 er en tribute til førnevnte 44GS. Den har samme kassemål, manuelt opptrekk og samme skive som orginalen fra 1967. Urverket er moderne og det er safirglass. Det er ei klokke som er veldig tro mot orginalen.
44GS var ei viktig klokke for Seiko da den kom i 1967. det var den første Seikoen som ble designet av en designer (Tano Tanaka) og ikke av ingeniører. Tanaka skapte en design formel som senere er kjent som "Seiko's Grammar of Design". Det innebar flate overflater og to dimensjonale kurver på bezelen. Tre dimensjonale kurver skulle ikke brukes. Skiva skulle ha en finish jevn som et speil.


Ikke noe innsyn til urverket, her er det som i 1967.



















------Slutt------

Men... Ikke noe wrist shot, har jeg tørnet fullstendig??.....

Ja, nå kan krigen bare komme, for når flyalarmen går, skal jeg sitte trygt i mitt bomberom, med en pris snus under leppa og pusle og pusse på mine klokker. WØHØHØHØHØHØ!!!!!!!
 
Du gale, herlige mann :D Nå har du gått fullstendig bananas, men for en måte å gjøre det på! Dette var tre nydelige klokker! Finishen ser utsøkt ut. Jeg likte særlig den første. Masse kudos for at du henter disse hjem til sonen, og at du gir dem så flotte presentasjoner!!

Kos deg i bomberommet med disse :)
 
Kudos! Du løfter begrepet «klokkegalskap» opp på et helt nytt nivå, og på opptil flere plan!
 
Gratulerer så mye med tre (!) GS, alltid vært nysgjerrig på disse. Likte alle tre og ble særlig nysgjerrig på den første, så nå skal det googles. kos deg med snus og de nye
 
Fantastisk! Enten har det rabla heilt for deg - eller så trur eg faktisk du har ein ting for GS. Nydelege klokker og flott presentasjon:)
 
Herlig :D
Gratulerer med flotte klokker. Usikker på om jeg vil ønske deg god bedring...
 
Skjønte at du var blitt gal allerede når jeg så at du hadde skrevet diktet i Comic Sans. :mrgreen:

Gratulerer med tre meget flotte klokker. Du må jo ha en av verdens feteste samlinger av GS nå. :)
 
@Jon Ali HERREGUD for noen helt sykt flotte klokker! Særlig Wako LE`en var sinnsykt lekker synes jeg. Takk for at du deler med oss som ikke helt tørr investere i ting uten krone, men med utvilsomt tilsvarende kvalitet og krone-pris. Du MÅ jo bare innfinne deg på en GTG etterhvert, så flere av oss kan "se lyset" og bli innviet i hvor flotte GS`er.
Og som vanlig, veldig fine bilder også (den finishen overgår mye annet morro der ute ...)
 
Redigert av en moderator:
Wow! Misunnelig nå merker jeg.

Hvem er din GS pusher? Tenker litt på en SBGW001 (drømmen er SBGW033, men den er vel vanskelig å oppdrive).

Etter å ha fått min først GS for en måneds tid siden og kjent på godfølelsen en stund er det rimelig klart at det ikke blir den siste.
 
Redigert:
Nå gir du deg med disse GS trådene dine. Hører du!
Jeg har rom som skal pusses opp, den ene garasjen her på ranchen står bare på gammel vane og denne våren må jeg kjøpe ny båthenger.
 
Jeg trodde aldri trodd at navnet på tråden skulle åpenbare dette, men i ettertid ser man at det er en sammenheng.


Gratulerer så mye med tre flott GS.