GTG-Oslo

Hei alle!


Jeg har en bekjent i en kjent norsk nettavis som kunne tenke seg å vært med på GTG og kjøre en artikkel. Han ønsker å skrive en liten artikkel om oss(ikke personlig, men klokkegale). Jeg har snakket mye om klokker, hvordan type folk vi etc, og dette syntes de hørtes veldig spennende ut.


Jeg lurer da på om dere syntes det er greit? -Eventuelt om vi da selfølgelig kunne gassa ordentlig på, og fått med så mange som mulig for å virkelig vise oss fra vår beste side.

Thoughts?

@Fyrsten - Det hadde jo da også vært veldig moro om redaktøren også tok seg en tur :)

Nå har jeg ikke meldt meg på denne GTG'en og har begrenset erfaring med slike sammenkomster, men det jeg har erfaring med er norske medier.
Er dere helt sikre på at dere ønsker en nettjournalist og fotograf tilstede?
Er dere HELT sikre på at dere ønsker å bli avbildet i forbindelse med en slik GTG? Vise frem klokker fra 500 - 500.000 NOK med fullt navn og bilde?

Hadde jeg vært påmeldt og en journalist meldte sin ankomst hadde jeg trukket med umiddelbart.
 
Redigert av en moderator:
Nå har jeg ikke meldt meg på denne GTG'en og har begrenset erfaring med slike sammenkomster, men det jeg har erfaring med er norske medier.
Er dere helt sikre på at dere ønsker en nettjournalist og fotograf tilstede?
Er dere HELT sikre på at dere ønsker å bli avbildet i forbindelse med en slik GTG? Vise frem klokker fra 500 - 500.000 NOK med fullt navn og bilde?

Hadde jeg vært påmeldt og en journalist meldte sin ankomst hadde jeg trukket med umiddelbart.

Jeg synes dette er et poeng. Jeg har ikke noen dyr samling og har således lite å bekymre meg over rent sikkerhetsmessig. Men klokkeinteressen er min lille guilty pleasure som jeg ikke har noe behov for å eksponere utover den indre krets. (Rent bortsett fra at jeg "eksponerer" klokkene på håndleddet til enhver tid, men som kjent er det forsvinnende få som får med seg sånt.)
 
Jeg ser ikke dette som noe problem egentlig. Vil man ikke bli avbildet er det bare å trekkes seg tilbake da kameraet kommer frem, og det går helt fint an å vise frem klokkene sine til denne journalisten uten å si

"plis ta bilde av meg og klokke i WIS positur og legg det ut med fult navn!!"

Dette blir et ikke-eksisterende problem hvis man bruker hodet "litte-granne"
 
Flere av artiklene jeg har lest om klokke-entusiaster så har det vært varierende om navn har vært med.

Det skal ikke bli noe problem.

Forresten, @Klokkesamler!
Jeg har ikke hørt noe mer om dine venner kommer!

:cool:
 
Redigert av en moderator:
Hvorfor skal en kjekk og privatarrangert GTG bli kommunisert / gjengitt i bilder i det publiserte offentlige rom? Jeg skjønner det ikke.
 
Hvorfor skal en kjekk og privatarrangert GTG bli kommunisert / gjengitt i bilder i det publiserte offentlige rom? Jeg skjønner det ikke.

Dette må jo være en fin måte å fremme en flott hobby. Dette har jo blitt gjort tidligere på f.eks Paneristi treff. Det kom vel ikke noe negativt ut av det? Kriteriene burde vel også være at faktaene som kommer frem i artikkelen er riktig, for det er vel ofte det folk har irritert seg over... at det er mange faktafeil i sånne artikler.
Dette kan jo bidra til en høyere interesse for denne hobbyen, og dermed få flere medlemmer(større miljø), flere klokker(mer mangfold).
De som ikke er komfortable med å vise frem sitt håndledd, bakhode eller vise frem klokker, får trekke seg til side når bilder blir tatt eller si ifra til journalisten.

Vi på Lillehammer har ihvertfall snakket om at vi på neste lokale GTG skal kontakte lokal avisen, sånn at vi forhåpentligvis kan belyse hobbyen på en riktig og fin måte, samt lokke frem fremtidige samlere:D
 
Hei alle sammen.

Beklager sendt svar.

Det har vært mye jobb en periode, og da har ting blitt prioritert i en annen rekke.


Jeg er utenlands denne helgen, og da velger journalisten å holde seg hjemme.


Vi er med neste gang. Så gleder meg til det.


Kos dere!
 
Hei alle sammen.

Beklager sendt svar.

Det har vært mye jobb en periode, og da har ting blitt prioritert i en annen rekke.


Jeg er utenlands denne helgen, og da velger journalisten å holde seg hjemme.


Vi er med neste gang. Så gleder meg til det.


Kos dere!


På gjensyn ved neste GTG, @Klokkesamler!

8-D
 
Redigert av en moderator:
For en nydelig dag på Aker Brygge. Takk for en strålende kveld, selvom jeg kastet inn håndkleet litt tidlig. Virket som et godt oppmøte, fullt av hyggelig folk. Flott initiativ @petterhg. Gleder meg til neste gang. :)
 
Redigert av en moderator:
Redigert av en moderator:
Er fortsatt glad etter gårsdagens GTG. Tok jo en ytterst overraskende vending for min del.

Jeg kan i hvert fall garantere at jeg ikke hadde den aller minste anelse om at jeg skulle forelske meg i noe som virkelig må sies å være gammelt spikerstål... Den er foreløpig på en perlon men jeg er ganske sikker på at en svart matt
hoodinkee inspirert rem vil gjøre success på den.

De av dere som ikke skjønner hva jeg skriver om henvises til dagens klokke :) :) :)

Takk for arrangør samt deltagere for at dette ble en av de beste kveldene på lenge for min del.