Hallo Tidssonen!
Jeg er ny medlem her, og etter å ha lest et par tråder må jeg si jeg liker dette stedet.
Jeg kjøpte en klokke på finn for en måned+ siden og har lest fryktelig mye om eller etter dette merket.
Jeg kontaktet de som har laget denne klokken og fikk til slutt svar, men ikke så mye informasjon som jeg hadde håpet på, men en god del!
Svar fra GUL Watches;
Hello!
It's GUL's first divers watch called "Dive".
Manufactured for GUL by Citizen in Japan.
20ATM , sold around 1990-1994.
/Delva AB
Da jeg kjøpte klokken av privat person på finn, så fikk jeg heller ikke vite mye enn at den var godt brukt og vanntett 100 meter, det var det selger fortalte meg, men med lite kunnskap om klokker kjøpte jeg den.
Så det jeg egentlig lurer på, er dette;
- Hva vet dere her på Tidssonen om GUL klokker?
- Ble jeg med på et slikt "angrekjøp" om dette var dere?
- Er det noen her med den klokken, og vet en pris på den da den ble solgt, og eventuell verdi i dag?
Jeg tok en tur innom BA - Urmakermester da remmen fra Casio røyk (Clas Ohlson har disse) og kjøpte med litt hjelp av selgertriks og impulskjøp så falt jeg ikke på førstevalget men en dyr rem som er 20mm (klokken er 22)
Jeg ble ikke så fornøyd i lengden og kjøpte stål lenken i første bilde. Hva synes dere om denne Nato remmen på klokken?
Her er et par bilder til; (av side, og på armen)
Per. dags dato, tok bilder i dag, så ser klokken slik ut på min arm;
Beklager for ekstremt lang bilde sekvens, men håper dere liker. Om noen andre har, eller har hatt denne klokken eller av dette merket, så hadde det vært fint om dere deler kunnskap / bilder
For min del nå, så har jeg brukt mer på klokkeremmer enn klokken selv.
Nato rem kostet meg 300,-
Stål lenke kostet meg 200,-
Klokken... Kostet meg 200,-
Er litt synd at jeg tok nato rem på impulskjøp, men trenge den der og da, da remmen faktisk røyk da jeg tok den av for å vise urmakeren ( snakk om flaks )
Takk for at du / dere leste gjennom min første tråd her hos dere! ^_^
-eSR
Jeg er ny medlem her, og etter å ha lest et par tråder må jeg si jeg liker dette stedet.
Jeg kjøpte en klokke på finn for en måned+ siden og har lest fryktelig mye om eller etter dette merket.
Jeg kontaktet de som har laget denne klokken og fikk til slutt svar, men ikke så mye informasjon som jeg hadde håpet på, men en god del!
Svar fra GUL Watches;
Hello!
It's GUL's first divers watch called "Dive".
Manufactured for GUL by Citizen in Japan.
20ATM , sold around 1990-1994.
/Delva AB
Da jeg kjøpte klokken av privat person på finn, så fikk jeg heller ikke vite mye enn at den var godt brukt og vanntett 100 meter, det var det selger fortalte meg, men med lite kunnskap om klokker kjøpte jeg den.
Så det jeg egentlig lurer på, er dette;
- Hva vet dere her på Tidssonen om GUL klokker?
- Ble jeg med på et slikt "angrekjøp" om dette var dere?
- Er det noen her med den klokken, og vet en pris på den da den ble solgt, og eventuell verdi i dag?
Jeg tok en tur innom BA - Urmakermester da remmen fra Casio røyk (Clas Ohlson har disse) og kjøpte med litt hjelp av selgertriks og impulskjøp så falt jeg ikke på førstevalget men en dyr rem som er 20mm (klokken er 22)
Jeg ble ikke så fornøyd i lengden og kjøpte stål lenken i første bilde. Hva synes dere om denne Nato remmen på klokken?
Her er et par bilder til; (av side, og på armen)
Per. dags dato, tok bilder i dag, så ser klokken slik ut på min arm;
Beklager for ekstremt lang bilde sekvens, men håper dere liker. Om noen andre har, eller har hatt denne klokken eller av dette merket, så hadde det vært fint om dere deler kunnskap / bilder
For min del nå, så har jeg brukt mer på klokkeremmer enn klokken selv.
Nato rem kostet meg 300,-
Stål lenke kostet meg 200,-
Klokken... Kostet meg 200,-
Er litt synd at jeg tok nato rem på impulskjøp, men trenge den der og da, da remmen faktisk røyk da jeg tok den av for å vise urmakeren ( snakk om flaks )
Takk for at du / dere leste gjennom min første tråd her hos dere! ^_^
-eSR