Gull/platinum kort og tjenestetilbud

Jeg fikk beskjed av kundeservice hos DnB at eneste forskjellen på Saga Gold og Saga Platinum var et American Express Platinum kort.

Altså: Saga Gold = Saga medlemskap uten American Express Platinum
Saga Platinum = Saga medlemskap MED American Express Platinum

Er det noen som da har et Saga Platinum kundeprogram uten American Express Platinum?
Oppskriften er visst som følger... Bestill Saga AmEx platium og det får du om du kvaliferer til gull... Så sier du opp AmEx kortet etter en liten stund... Du blir visst da ikke fakturert for kortet og du beholder status som Platinum.

Siden det ble nevnt her i tråden:
Som DNB Private Banking Kunde (og sikkert andre DNB nivåer) får man Avis Presidents Club, og jeg har vært happy med det de gangene jeg har leid bil. Det jeg dog nå har funnet ut av er at dersom man booker med sitt Eurobonus-nummer, får man i 9/10 tilfeller bedre rater enn ved Presidents Club... Så det er jo noe å være oppmerksom på, til de som har både Avis Presidents Club og Gull/Diamond/Pandion kort :)

Et alternativ som ikke er nevnt er Nordeas Premiumprogram. Her får du med priority pass til lounger i Norge og utlandet, fire gratis per år. I tillegg prioritert kunde etc. Krav er 600'på konto eller samlet årsinntekt på 1,2 mill per samboerpar /ektefeller