Gull!

Denne har jo den såkalte "Bark-finish" (er det ikke det det heter?) med tekstur på bezel og midtleddene på lenken..

Er vel ikke akkurat dagligdags kost det, men jeg foretrekker vel "A4" versjonen av Day Daten..

Jeg synes den var ganske sjarmerende :D

99_1282336583.jpg

Ojoj. Er det ikke slike som på TZ går under betegnelsen "Texas Timex"? :)

Skulle jeg nå hatt DD ville nok den med cremeskive på Briljantwatches stått endel høyere enn denne mer barkebezel og svart skive.

Det finnes bare ca 158 000 tonn gull i verden i dag, dvs litt under 25g til hver person. På 70 tallet kunne man kjøpe en flott klokke for 35 dollar ( Rolex Submariner kostet 150dollar) eller 1 troy ounce gull. I dag får man ingenting for 35dollar men en troy once gull får man 1350 dollar. Gull vil alltid holde seg i verdi. Det er det som er de "nye" pengene. Løp å kjøp gull-klokke :)

"Dagens" Day-date så da riktig frisk ut :D Har ikke sett så mange med akkurat denne bezelen. Kjøpt på Bjerke, papirer og servicehistorikk, ikke dårlig. Ok pris som sikkert lar seg prute litt på. Håper noen på sonen plukker opp denne!

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25506799

99_1282336583.jpg

Utrolig kul klokke. DD med bark finish er også veldig "rare", mulig fremtidig samler objekt blandt hel gull Rolex. Ta et søk på Ebay på day-date bark, man får da 1-2 treff blandt flere hundre DD til salgs...

Regards :)
AW

Satan for et vakkert syn!
Gull er pokker meg så "in" at det klør i "pungen"!:mrgreen:

Den var syyyykt fin, mjau!

Henter min 1803 hos Alf Lie i morgen etter litt stell av det kosmetiske:) Gleeeeder meg:)

Hvorfor gull?

det er jo
- mye dyrere
- for tungt?
- melkehvite nordboere kler ikke gult gull
- for mye åpenlys status
- på grensen til harry og i noen tilfeller langt over i harryland
- taper seg mer i verdi enn ny Rolex i stål

Likevel skulle jeg gjerne hatt en ny 41mm DD. Noen som kan hjelpe med argumenter for her? Ikke at jeg har råd altså, kanskje det er derfor jeg bare fokuserer negativt:p

Hvorfor gull?

det er jo
- mye dyrere
- for tungt?
- for mye åpenlys status

Likevel skulle jeg gjerne hatt en ny 41mm DD. Noen som kan hjelpe med argumenter for her? Ikke at jeg har råd altså, kanskje det er derfor jeg bare fokuserer negativt:p

Som klokkeinterresert har du nok alt for mye åpenlys status i forhold til janteloven alt, så det argumentet bortfaller vel ;)

Har du lyst, har du lov! :p

Hvorfor gull?

det er jo
- mye dyrere
- for tungt?
- for mye åpenlys status

Det er ingenting som føles så bra som å ha gull på armen, husk på at en klokke er strengt tatt det eneste "smykket" en mann kan gå med. Ringer og halskjeder er for damer ;)
Det vil alltid være etterspørsel etter gull, slik at det vil ikke tape seg på lang sikt.
I mange land er det status å ha gull-ur, og det er på mote nå.
Stålklokke har alle, men gullklokke har ikke alle ;)

Hvorfor gull?

det er jo
- mye dyrere
- for tungt?
- for mye åpenlys status

Her følger jeg siggen. Følelsen av gull er spesiell!

Hvis man et øyeblikk ser bort fra smak og behag, samt "statusfaktoren"; en del av interessen for high-end ur dreier seg om eksklusivitet. Enten i form av sjeldne eller dyre ur. Referansen for hva som er dyrt vil jo være forskjellig fra person til person, men felles har vi jo at man ønsker noe som ikke er på alle armer.

Hvis man ser på nyere Rolex/Breitling/Omega i stål som "entry level" og oppnåelig for alle som velger å prioritere det, blir neste skritt i retning mer sjeldent eller dyrere. Det betyr jo enten dyrere merke/høyere kvalitet, komplikasjoner, edle metaller eller sjeldne (vintage?) ur.

Selv opplever jeg at gullsuben får masse WT for tiden, og jeg trives god med den ekstra vekten på armen:p

Gullfeberen herjer tydeligvis her, og jeg må bare inrømme at jeg også DRØMMER(men også bare det desverre) om gull rolex,
Det som er så fint med både day date og datejust i gull at det blir classy og ikke harry IMO mye pga størrelsen på 36mm. selv har jeg lagt min elsk på denne godbiten:http://www.rolex.com/en#/rolex-watches/datejust/datejust-36mm-yellow-gold-leather-strap-m116138-0261 Syns comboen skinn /gull er helt rå.men det blir nok med drømmen i noen år ennå...:(

Med en listepris på kr. 122 800, så blir det vel med drømmen for de fleste i noen år til :p