Gull!

Lekker sak :)
Bark.jpg

Finnes det en link med flere bilder?,,,, denne kunne jeg like. :D

Klokken ligger til salgs på finn.no, der finnes det også flere bilder.

Syntes bark er skikkelig stilig. :p Kanskje mye fordi det er uvanlig... Skiven er flott også, har et eget navn de skivene der.. Husker ikke hva.. :p Ikke Tuxedo eller Linen.... Men........ Tror det er ganske selvforklarende i forhold til "stolpene" på urskiven..

Noen som husker som kan friske opp minnet mitt? Hater å ikke huske slikt.. :D

Det er ikke så lett det der med forsikringstakst, altså. Han vil jo tross alt gi 30k rabatt :D

det slår meg at omtrent "alle" som skal selge dyrere klokker på finn (15K+) og ikke er medlem på sonen, har urealistiske forhåpeninger om salgsgsverdi, basert på en forsikringstakst.n Her må det nødvendigvis bli mange skuffede selgere eller evt mange som betaler alt for mye..... :eek:;)

det slår meg at omtrent "alle" som skal selge dyrere klokker på finn (15K+) og ikke er medlem på sonen, har urealistiske forhåpeninger om salgsgsverdi, basert på en forsikringstakst.n Her må det nødvendigvis bli mange skuffede selgere eller evt mange som betaler alt for mye..... :eek:;)

Tja, eller er det kanskje omvendt inne i mellom også?:confused:
Hvis han har fått en forsikringstakst nå vil denne lyde på over 200´, så jeg tipper han har fått en verditakst som sier noe om forventet markedsverdi. Den kan også være for høy, men er allikvel gjort av en urmaker som bør ha en ide om verdien.
Hvis denne klokken er så pen som selger hevder og med forutsetning om at den er komplett virker 80-90 alt for lavt, synes jeg. Utbudet av disse er så lite i Norge at det er vanskelig å si at fordi at de går for rundt 90 i USA så er det riktig pris i Norge.

Hvis denne klokken er så pen som selger hevder og med forutsetning om at den er komplett virker 80-90 alt for lavt, synes jeg. Utbudet av disse er så lite i Norge at det er vanskelig å si at fordi at de går for rundt 90 i USA så er det riktig pris i Norge.

For en ukyndig kjøper ja. Men disse går gjerne for mye lavere i USA, og med moms er det ikke vanskelig å få inn et pent eksemplar til rundt 90. For klokker som dette bør alle kjøpere innse at det finnes et globalt marked.

Dessuten eksisterer det jo endel historikk på tidligere salg for tilsvarende klokker på Finn.no, og det ligger absolutt lavere.

Men igjen, hva er "riktig pris". Riktig pris er hva noen har lyst til å betale :) Om det skyldes dårlig kjennskap til andre markeder eller ønske om større trygghet er jo litt likegyldig. Mange vil jo mene at det er verdt endel kroner å slippe å sende penger til en ukjent fyr på andre siden av Atlanteren. Det er jo ikke vanskelig å forstå :)

det slår meg at omtrent "alle" som skal selge dyrere klokker på finn (15K+) og ikke er medlem på sonen, har urealistiske forhåpeninger om salgsgsverdi, basert på en forsikringstakst.

Vi på asylet har jo tilgang på et helt annet marked enn folk flest, gjennom kunnskap og kontakter. Det selges mange overprisede ur på Finn, til kjøpere som er fornøyd. Det eksisterer nok to parallelle prisinger i Norge.