"Gullklokka" - Breitling eller Frederique Constant?

Hadde på forhånd trodd at alle Breitling klokker var alt for dyre, men det var faktisk flere modeller i min prisklasse. Er egentlig ikke ute etter noe dykkerur, men denne falt faktisk i smak:

323854d1320607554t-breitling-superocean-heritage-46mm-img_7125.jpg

Dette er Breitling Superocean Heritage 46. Jeg er en stor mann, og for meg var størrelsen på denne veldig fin. Enkel og fint design, og føles helt fantastisk bra på armen.

Så enig, så enig. Hadde jeg hatt håndledd for en 46mm hadde denne vært selvskreven. Du har jo det, så kan du tenke deg hva jeg ville anbefalt. :) Den finnes i såkalt chrono reverse panda også, dog noe vanskeligere å få tak i:

breitling-superocean-br14474.jpg

Skal du til London en tur, kan du jo plukke den opp hos watches.co.uk... :cool:

Da var jeg innom to forskjellige Bjerke-butikker i Oslo. Prøvde igjen Breitlingen og ble slett ikke skremt av størrelsen denne gangen heller.

Den var jo litt større enn Vostok Amphibia som jeg bruker vanligvis:

Prøvde også Tudor Grantour Chrono:

Og en i denne sammenheng liten Omega Seamaster...

Av disse kan jeg med en gang utelukke Omegaen som både er minst og dyrest. Da får det ikke hjelpe om den har et bedre urverk.

Når det gjelder Breitling tror jeg nok at jeg vil ha en sort skinnrem, eller gummirem og ikke lenka som på bildet.

Jeg må få tatt en tur innom Tidemann også for å se på FC Healey en gang til. Begynner virkelig å bli klar for å handle nå :)

Redigert:
Et godt tips er å kjøpe klokka på lenke og kjøpe seg en ekstra skinnrem, enten orginal Breitling eller en annen av god kvalitet. Er mye dyrere å kjøpe lenke i ettertid hvis du angrer. Mange fine remer å kjøpe til ikke så veldig dyre priser...

Superocean Heritage er en nydelig klokke, og får min stemme. Jeg hadde nok også gått for lenke, men skiftet kjapt over på (tredjepart) skinn eller Breitling gummi.

Liker den klokken utrolig godt, en kollega har en slik. Pen på både mesh og gummi :). Sikkert bra på lær og, men aldri sett i levende live.

Superocean Heritage er en nydelig klokke, og får min stemme. Jeg hadde nok også gått for lenke, men skiftet kjapt over på (tredjepart) skinn eller Breitling gummi.

+1! Kjøp med lenke. Det er utrolig mye tøft å kjøpe der ute til en rimelig penge. SOH vil også kunne gå godt i sammen med mye kult.

Redigert:
Godt tips om å kjøpe med stållenke. Problemet er jo at da sprenges budsjettet mitt som er 25K... Hvor mye rabatt bør man kunne forvente å få hos seriøse forhandlere, og hvem er best på Breitling på østlandet?

Når det gjelder forhandlere har jeg forresten opplevd både og når det gjelder kunnskap. En av de store i Oslo påsto at Breitling SOH har inhouse urverk og er vanntett til 300 meter... Ingen stor sak, men det er tydelig at man bør gjøre litt research på forhånd på egenhånd. Kjipt å oppdage etter at uret er kjøpt at det slett ikke er inhouse-urverk.