Gullkorn fra barnemunn.

Medlem
16. nov. 2010
Innlegg
1.513
Sted
Oslo
Vet det er en god del her inne som er småbarnforeldre. Om dere har det som meg så hører dere mye rart om dagen. Tenkte det hadde vært gøy å dele historiene.

Dattern min på 4 spurte for et par dager siden om jeg sov en i krybbe da jeg var liten sånn som jesusbarnet var født i. Så gikk hun over til å beskrive krybben. Det vil si det hun beskrev var en reiseseng.


I dag proklemerte hun at hun skulle ha show for mormor og bestefar. Hun stiller seg opp med mikrofonen og roper "Nå blir det show! Kan alle vennligst skru av mobiltelefonene?"
 
Kommer mye bra fra de små:)

Da vi skulle til mine foreldre på julelunch i dag åpnet min sønn på 3 døren og sa
"her er jeg så nå kan alle andre dra hjem og slappe av"

Kan nok hende det kommer mere fra meg på denne tråden da jeg venter tvillinger i mai:)

Fotsatt god jul
 
Bra den med bussefantene ArthurF:D


Jeg var uheldig å slapp en liten fjert på kjøkkene en morgen. Min datter spurte hva det var for en lyd, jeg sa det var sikkert et spøkelse. Da tror jeg du har et spøkelse i rompen svarte hun.
 
Da niesen min var fire og skulle bli storesøster sa hun til moren sin. Mamma du har stor mage siden du har baby i megen. Hvorfor har pappa stor mage?
 
Var på Sandvika storsenter og så etter presang til kidden til et vennepar, ved siden av meg stod en far med en liten jente som kikket på et stort bilde av Kaptein Sabeltann... "Pappa se! Kabelsatan!"

Så fra nå av heter piraten Kabelsatan her i huset:)
 
Ah-ah ambeeet, amsingo, amberi domingo

En sang som 4-åringen sier hun har lært i barnehagen og har messet på i månedsvis. Trodde det var en søramerikansk barneregle eller noe slikt, de driver jo med masse kulturutveksling. Jeg har til og med stemt i ved flere anledninger.

Min litt mer oppdaterte svigerinne kunne i jula fortelle at det dreier seg om følgende refreng på en heller tvilsom hiphop-låt:

I’m fat, I’m single, I’m ready to mingle.
 
Det kom latter fra toalettet i gangen. Der inne var det beksvart og 3-åringen sa: "jeg skrudde på mørket jeg". Finfin logikk :D
 
Stod i går ute på verandaen og tente noen stjerneskudd med 4åringen (eller frimerkeri som hun kaller det.) Hun ser utovere og sier glad "oi jeg kan se hele utsikten" hvorpå hun peker utover mot Nesoddlandet og spør "ligger Thailand hvor vi skal på ferie der borte?"



Var for en stund tilbake på HM hvor datter løper bort til et plagg med en hårete svart barbafigur og roper høyt "se pappa barba-somalier." Jeg knekker sammen av latter og spør henne hvor på kloden hun har lært det. Hun står der med tårer i øynen, hiksten i stemmen og sier:"men pappa, det er barba som maler."

Jeg tviholder på at jeg hørte rett første gangen. Alternativet er bare så inne i granskauen flaut.:oops:
 
Stod i går ute på verandaen og tente noen stjerneskudd med 4åringen (eller frimerkeri som hun kaller det.) Hun ser utovere og sier glad "oi jeg kan se hele utsikten" hvorpå hun peker utover mot Nesoddlandet og spør "ligger Thailand hvor vi skal på ferie der borte?"

Send meg en PM du Espen, så skal jeg ordne en meget billig Thailandsferie for deg :)
 
En av de siste fra fireåringen som egentlig ikke er morsomt, men bare grunn til bekymring:

-Pappa, hvis det begynner å brenne og mamma er i telefonen med XXXXXX så må du ringe brannmann sam.

Bekymringen er at XXXXXX har nicket Boenna_69 på sonen og frem til dette punktet har jeg tatt kommentarenes han om hva han gjør med kona når jeg ikke er hjemme for kødd.:eek:
 
Stod i går ute på verandaen og tente noen stjerneskudd med 4åringen (eller frimerkeri som hun kaller det.) Hun ser utovere og sier glad "oi jeg kan se hele utsikten" hvorpå hun peker utover mot Nesoddlandet og spør "ligger Thailand hvor vi skal på ferie der borte?"



Var for en stund tilbake på HM hvor datter løper bort til et plagg med en hårete svart barbafigur og roper høyt "se pappa barba-somalier." Jeg knekker sammen av latter og spør henne hvor på kloden hun har lært det. Hun står der med tårer i øynen, hiksten i stemmen og sier:"men pappa, det er barba som maler."

Jeg tviholder på at jeg hørte rett første gangen. Alternativet er bare så inne i granskauen flaut.:oops:

Begge mine gutter sa frimerkeri også, en slager det der. Nå er de blitt ganske store og er godt opplært. Hver gang konemor forsøker seg på skepsis til et av mine "nødvendige" innkjøp, sier eldstemann "Det er bare en investering mamma"
 
Skymåker

Guttungen på 5 spurte i dag om det fantes skymåker i Norge. "Skymåker!?", "Ja, sånne høye hus". "Åhh.. Du mener skyskraper!". Å måke eller skrape snø er kanskje ett fett, men i andre sammenheng blir det litt mer innviklet :)

Han kaller forøvrig konsekvent elektriske biler for "allergiske biler"
 
Jeg ble litt satt ut da min niese spurte sin far om hun kunne få spille Josefine lakk og lær på iphonen :eek: Det skal da være lek og lær, ikke lakk og lær :p
 
Satt og så på "politiet" på tvNorge med stesønnen på syv som lurte på hvorfor de arresterte hunden. (Den gikk inn i bilen igjen etter endt oppdrag). Da jeg forklarte at vi bruker hunder som hjelpere i politiet og at de har sanser som overgår menneskes egne sanser, satte han seg til å tenke før han uttrykte med stor begeistring." Da skal vi ha polti' høner!"
 
Da ene niesen min var 4år kom hun å fortalte meg at hun skulle finne en kjæreste til meg i barnehagen, for barnehagetantene var veldig pene. Jeg takket for tilbudet og spurte hvorfor hun ville det. Svartet var at hun måtte være brudepike før hun ble for gammel og jeg klarte jo ikke å finne ei dame selv.

Skuffende nok har jeg ikke blitt koblet med noen enda :p
 
Da ene niesen min var 4år kom hun å fortalte meg at hun skulle finne en kjæreste til meg i barnehagen, for barnehagetantene var veldig pene. Jeg takket for tilbudet og spurte hvorfor hun ville det. Svartet var at hun måtte være brudepike før hun ble for gammel og jeg klarte jo ikke å finne ei dame selv.

Skuffende nok har jeg ikke blitt koblet med noen enda :p

Hæhæ, liker tanke gangen til niesa de! :p