Gullkorn fra Finn.no

Slike annonser synes jeg er gullkorn;
Flott patina på skiven * = med andre ord skadet/fuktskadet skive
Og selvfølgelig bekreftelsen av verdi:rolleyes: ,

Disse ligger mellom 15.000-30.000 (eks toll/frakt) på Chrono 24.

Slike annonser synes jeg er gullkorn;
Flott patina på skiven * = med andre ord skadet/fuktskadet skive
Og selvfølgelig bekreftelsen av verdi:rolleyes: ,

Disse ligger mellom 15.000-30.000 (eks toll/frakt) på Chrono 24.
Klokker må være den eneste gjenstanden jeg vet om hvor vannskade er noe som øker verdien. Spiderdial/krakelering/flekker/patina... hva enn de kaller det. Noen som muligens har tenkt i de baner at urverket kan ha tatt skade av oksidasjon/rust?

• Liker
Reaksjoner: Grendel og reldor
Klokker må være den eneste gjenstanden jeg vet om hvor vannskade er noe som øker verdien. Spiderdial/krakelering/flekker/patina... hva enn de kaller det. Noen som muligens har tenkt i de baner at urverket kan ha tatt skade av oksidasjon/rust?
Vannskader er i alle fall noe jeg legger vekt på når jeg handler "vintage"
Se på bildene av verket i annonsen , det er temmelig "møkkete"

Skiven er patinert eller rettere sagt er det øverste laget oksidert ( =zapon muligens) men dette likner definitivt ikke en vannskade.
Visuelt sett kan nok verket trenge en service/rens men det er eller ingenting der som minner om vannskader.

Så lenge klokka ikke selv føler at den trenger service er vel alt såre vel?

Vedlegg

• B7FCC38B-94B9-40E8-92E9-2D90888F8C4B.png
    B7FCC38B-94B9-40E8-92E9-2D90888F8C4B.png
    485,1 KB · Visninger: 0
Skiven er patinert eller rettere sagt er det øverste laget oksidert ( =zapon muligens) men dette likner definitivt ikke en vannskade.
Visuelt sett kan nok verket trenge en service/rens men det er eller ingenting der som minner om vannskader.
Ser ut som fukt skade på skiva, spør du meg. Ikke uvanlig da varme fra håndleddet gjør at kondens legger seg på innsiden av glasset og skive. Verket behøver ikke å bli skadet hvis fuktigheten har tatt veien ut.. :)

• Liker
Reaksjoner: px200 og reldor
Hvis han kjøpte flere av disse som investerings objekt hvorfor har han da ikke papirer og boks :unsure:

Hvis han kjøpte flere av disse som investerings objekt hvorfor har han da ikke papirer og boks :unsure:
Språket i annonsen, tror jeg, er oversatt. Forkortelsen Nkr for NOK eller kroner kommer fra det svenske skriftspråket.
Stemmer med at klokken skal ha fått service hos AD i Sverige.

• Liker
Reaksjoner: reldor
Språket i annonsen, tror jeg, er oversatt. Forkortelsen Nkr for NOK eller kroner kommer fra det svenske skriftspråket.
Stemmer med at klokken skal ha fått service hos AD i Sverige.
Hvis klokken er kjøpt ny, og lite brukt, er det underlig at ikke den orginale lenken sitter montert på. Kan jo være selger har blandet 1171 og 1171/1 uten å vite det. Han har tydeligvis mange slike...
En 73-modell skal da ha «stepped-dial» Synes ikke det ser slik ut. Uansett, at en så skråsikker selger annonserer så elendige bilder gjør meg skeptisk.

• Liker
Reaksjoner: hen og reldor
Deler en varm erfaring som kontrast til alle invistorene og kjeltringene.

Jeg kjøpte en brukt Seiko Premiere på Finn midt i desember 2019, med boks men noen av leddene til lenken var blitt gjemt så godt at de var blitt borte. Nå hadde jeg flaks i at tidligere eier har ca samme omkrets rundt håndleddet som meg, men jeg sa selvfølgelig at om de kommer tilrette så vil jeg gjerne ha dem, uten spesiell tro på at noen hadde giddet å gjøre det.

Spol nærmere 1,5 år frem i tid og selgeren tok kontakt helt ut av det blå og ville sende de savnede leddene til meg, helt kostnadsfritt. Jeg følte at jeg måtte dekke frakt, men tanken og integriteten til dette individet beviser for meg at det fortsatt er håp for Finn/menneskeheten!

4E0D58CB-1614-4CFB-B125-CB9CF8291656.jpeg

1616607389069.png

Hvorfor i H skriver folk at de "forbeholder seg retten" til alt mulig? Er man pliktig til å svare på alle bud? Er man pliktig å ha annonsen ute i evig tid (ref. forbeholder meg retten til å trekke annonsen)? Er folk så dårlige til å selge at de ikke har bedre ting de kan skrive i annonsene sine?

Mange spørsmål, ingen svar :(

• Liker
Reaksjoner: Grendel og hen
Hvorfor i H skriver folk at de "forbeholder seg retten" til alt mulig? Er man pliktig til å svare på alle bud? Er man pliktig å ha annonsen ute i evig tid (ref. forbeholder meg retten til å trekke annonsen)?

Her om dagen trakk jeg min annonse på en Skip Hop babygym da jeg fant ut at jeg heller kunne gi den bort til et vennepar som venter barn i stedet for å få et par hundrelapper på Finn. Hadde fått melding fra én interessent, men løy om at den var "lovet bort" og slettet annonsen. Håper ikke dette går utover eventuell GG-status noe sted.

Her om dagen trakk jeg min annonse på en Skip Hop babygym da jeg fant ut at jeg heller kunne gi den bort til et vennepar som venter barn i stedet for å få et par hundrelapper på Finn. Hadde fått melding fra én interessent, men løy om at den var "lovet bort" og slettet annonsen. Håper ikke dette går utover eventuell GG-status noe sted.

Spørsmålet er om du forbeholdt deg retten til å trekke annonsen før du gjorde det,
her er jussen noe uklar :p

Ser ikke ut som en klokke som satt mest av tiden sin i safen som "investering"...

"Jeg selger min trofast 1973 Speedmaster etter mange års tjeneste i tykk og tynne" hadde fått mer troverdighet.
spe.png

Altså. Har Orient. Vil bytte til ... Rolex? Breitling?