Gullkorn fra Finn.no

IMG_20241010_182816.jpg
 
Spinnvilt å prise denne til over 20k

 
Spinnvilt å prise denne til over 20k

Enig. Ingen referanser. Og den litt tvetydige teksten "Strøken Bragdur (Bragd) Bronso med fin patina..."
 
  • Liker
Reaksjoner: Parmined og mr_frodo
7500,- ny. Kjempedeal....Vis vedlegg 382190
Nå har faktisk etterspørselen etter denne modellen vært slik at de få gangene det er noen til salgs, så har de stadig blitt solgt dyrere. Om man kan få over 20000,- for en veit jeg ikke, men det er svært sannsynlig. En god deal kan det neppe sies å være, men det er vel neppe en brukt 16610lv heller :unsure:

Når det gjelder patina på bronseklokker, så tar jeg det for gitt at alle her kjenner til hvordan det arter seg. Synes derfor ikke det er sååååå spesielt at det blir brukt "strøken" og "patina" i samme setning i annonsen. Som jeg forøverig ikke har noen befatning med.
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Nå har faktisk etterspørselen etter denne modellen vært slik at de få gangene det er noen til salgs, så har de stadig blitt solgt dyrere. Om man kan få over 20000,- for en veit jeg ikke, men det er svært sannsynlig. En god deal kan det neppe sies å være, men det er vel neppe en brukt 16610lv heller :unsure:

Når det gjelder patina på bronseklokker, så tar jeg det for gitt at alle her kjenner til hvordan det arter seg. Synes derfor ikke det er sååååå spesielt at det blir brukt "strøken" og "patina" i samme setning i annonsen. Som jeg forøverig ikke har noen befatning med.
En 16610LV kan vel strengt tatt ikke brukes som sammenligning på noen som helst måte i dette tilfellet. Ellers er jeg enig at patina/strøken kan til nød gå an på en bronseklokke.
 
  • Liker
Reaksjoner: christoball
:unsure: Nå har faktisk etterspørselen etter denne modellen vært slik at de få gangene det er noen til salgs, så har de stadig blitt solgt dyrere. Om man kan få over 20000,- for en veit jeg ikke, men det er svært sannsynlig. En god deal kan det neppe sies å være, men det er vel neppe en brukt 16610lv heller :unsure:

Når det gjelder patina på bronseklokker, så tar jeg det for gitt at alle her kjenner til hvordan det arter seg. Synes derfor ikke det er sååååå spesielt at det blir brukt "strøken" og "patina" i samme setning i annonsen. Som jeg forøverig ikke har noen befatning med.
Det var jeg ikke klar over. Steike ta! Skal si betalingsviljen er høy for disse.
Bronse er bronse, men jeg legger nok noe annet enn selger i ordet  strøken. Jeg ville nok ha ordlagt meg annerledes
:)

Tillegg: Denne må ha noen ihuga supportere. Det er artig, det har gått meg hus forbi og det er hyggelig at det skjer med et norskt merke.
Screenshot_20241014_172155_Samsung Internet.jpg
 
Redigert:
Det var jeg ikke klar over. Steike ta! Skal si betalingsviljen er høy for disse.
Bronse er bronse, men jeg legger nok noe annet enn selger i ordet  strøken. Jeg ville nok ha ordlagt meg annerledes
:)

Tillegg: Denne må ha noen ihuga supportere. Det er artig, det har gått meg hus forbi og det er hyggelig at det skjer med et norskt merke.
Vis vedlegg 382296
Ikke uenig i at man kunne ordlagt seg på en annen måte.
Bragdur har etter hvert fått en ganske stor fanklubb og spesielt Bronso har fått en spesiell posisjon hos fansen. Til tross for at det er en av modellene(om ikke den modellen) med høyest produksjon(200 stk), så er den svært ettertraktet og fram til nå vrien å få tak i. Når bruktprisen nå pusher 20k, så har det plutselig dukket opp et par til salgs.
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Det var jeg ikke klar over. Steike ta! Skal si betalingsviljen er høy for disse.
Bronse er bronse, men jeg legger nok noe annet enn selger i ordet  strøken. Jeg ville nok ha ordlagt meg annerledes
:)

Tillegg: Denne må ha noen ihuga supportere. Det er artig, det har gått meg hus forbi og det er hyggelig at det skjer med et norskt merke.
Vis vedlegg 382296
Wow! Det er helt vilt! Jeg kjøpte den for 4500 i 2021 og solgt den for 6000 året etter. Ble solgt en tidligere i år mener jeg for 8000 på klokkeriet
 
Ser at dette firma annonserer en del billige Rolexer, løp og kjøp :mrgreen:
1728981961225.png
1728982010799.png
 
Ser at dette firma annonserer en del billige Rolexer, løp og kjøp :mrgreen:
Vis vedlegg 382332Vis vedlegg 382333
Nevnt lenger opp, utropspris på auksjon
Det er nok startpriser på auksjon på catawiki.
 
Røverkjøp, gratis frakt !
1729198497835.png