Gullkorn fra Finn.no

Jeg hadde ihvertfall ikke kjøpt noe herfra.
Så enkelt oppsummerer jeg også.

Annonsen hadde vært mer troverdig hvis denne setningen (med fire "feil") var utelatt: "Nyere modell Rolex-eske , Vårt autentisitet- og garantikort".
1. mellomrom før komma
2. stor bokstav etter komma
3. nyere eske = for meg er det en måte pynte brura på jeg ikke liker
4. som nevnt overfor finner jeg heller ikke autentisitet- og garantikortet interessant, fint med garanti fra Freya, men det er også å pynte brura iom at boks/papirer betyr noe annet enn dette i vår verden
 
Jeg mener noe av kritikken mot Urspesialisten som har autentisert klokkene kanskje ikke helt er berettiget?

Kan forstå at volumet og at Freya Jewellery som selger kanskje vekker noen mistenksomme blikk, men det har da sjelden vært noen som har hatt problemer med å legge til grunn takst- og ektehetsbevis fra aktører som Oslo Ur-service, Oslo Urmakerservice, Erik Sutterud, Ur-Tjenesten/Simen Solvold, Perfekt Ur eller noen av de andre urmakerne rundt omkring?

Forsikringsselskaper godkjenner dette helt fint, det brukes i privatsalg for å reklamere med at det er ekte vare - helt uten at det er noen som selger klokker fra de spesifikke merkene - så hvorfor skulle det være annerledes med Urspesialisten?
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg mener noe av kritikken mot Urspesialisten som har autentisert klokkene kanskje ikke helt er berettiget?

Kan forstå at volumet og at Freya Jewellery som selger kanskje vekker noen mistenksomme blikk, men det har da sjelden vært noen som har hatt problemer med å legge til grunn takst- og ektehetsbevis fra aktører som Oslo Ur-service, Oslo Urmakerservice, Erik Sutterud, Ur-Tjenesten/Simen Solvold, Perfekt Ur eller noen av de andre urmakerne rundt omkring?

Forsikringsselskaper godkjenner dette helt fint, det brukes i privatsalg for å reklamere med at det er ekte vare - helt uten at det er noen som selger klokker fra de spesifikke merkene - så hvorfor skulle det være annerledes med Urspesialisten?

Jeg er enig i dette, men opplever at innvendingen er ordvalget sertifisert urmaker. De er riktignok sikkert sertifisert, men ikke av merkene de autentiserer. Måten det presenteres på i annonsen kan framstå uærlig.
Isolert sett er det kanskje ikke noe stort problem, men i summen av alt det andre som skurrer så er det uheldig. Mine to øre…

Det sagt, jeg kjenner ikke til urspesialisten, og har ingen grunn til å tro noe annet enn at de er seriøse og dyktige
 
Jeg mener noe av kritikken mot Urspesialisten som har autentisert klokkene kanskje ikke helt er berettiget?

Kan forstå at volumet og at Freya Jewellery som selger kanskje vekker noen mistenksomme blikk, men det har da sjelden vært noen som har hatt problemer med å legge til grunn takst- og ektehetsbevis fra aktører som Oslo Ur-service, Oslo Urmakerservice, Erik Sutterud, Ur-Tjenesten/Simen Solvold, Perfekt Ur eller noen av de andre urmakerne rundt omkring?

Forsikringsselskaper godkjenner dette helt fint, det brukes i privatsalg for å reklamere med at det er ekte vare - helt uten at det er noen som selger klokker fra de spesifikke merkene - så hvorfor skulle det være annerledes med Urspesialisten?
Jeg mente det ikke som kritikk. Jeg har ingen grunn til å tro at Urspesialisten ikke er en seriøs bedrift. Men jeg lurte på hvordan det fungerer med autentisering av klokker. Urspesialisten er sertifisert urmaker, men er feks ikke sertifisert serviceverksted for noen av klokkemerkene som Freya selger.
Jeg er enig i dette, men opplever at innvendingen er ordvalget sertifisert urmaker. De er riktignok sikkert sertifisert, men ikke av merkene de autentiserer. Måten det presenteres på i annonsen kan framstå uærlig.
Isolert sett er det kanskje ikke noe stort problem, men i summen av alt det andre som skurrer så er det uheldig. Mine to øre…

Det sagt, jeg kjenner ikke til urspesialisten, og har ingen grunn til å tro noe annet enn at de er seriøse og dyktige
Enig!
 
  • Liker
Reaksjoner: Henrik C og kh93
Er det noen som kjenner til Second Time ?
Kommer fra svensk brukthandler, boks følger med, men garantikort har hoppet ut og løpt til miljøstasjon. Ukjent mva :)
 
Er det noen som kjenner til Second Time ?
Kommer fra svensk brukthandler, boks følger med, men garantikort har hoppet ut og løpt til miljøstasjon. Ukjent mva :)

MVA er vel irrelevant når du handler fra butikk
 
Eneste jeg vet om selgeren er at han har solgt slike klokker en og en på Klokkeriet over lengre tid nå.
 

Vedlegg

  • IMG_4012.jpeg
    IMG_4012.jpeg
    146,4 KB · Visninger: 0
Ikke hvis du vet at det er smuglergods

Er det?
Jeg bryr meg ikke, men MVA blir jo ikke betalt av butikken om de får inn en nylig innsmuglet klokke :)

Da må det vel i såfall sannsynliggjøres at du burde vite at dette er en vare som er ulovlig innbrakt til Norge. Uansett så vil det være butikken som sitter mest i saksa i så tilfelle. Med forbehold om at jeg ikke er noen ekspert i dette område.
Uansett er vi alle omforent om å kjøpe selger, også når de utgir seg (med rette eller ikke) å være en seriøs bedrift
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Enig, @Labbos - og som jeg skrev, så hadde jeg i hvert fall ikke brydd meg om MVA-spørsmålet om kjøpt av butikk i Norge.
Jeg bryr meg ikke så mye om MVA ellers heller, men pluss om med på et bruktkjøp.
 
  • Liker
Reaksjoner: Labbos