Gullkorn fra Finn.no

Vedlegg

• 2018-11-05.png
    2018-11-05.png
    236,6 KB · Visninger: 0
  • 2018-11-05 (1).png
    2018-11-05 (1).png
    170,8 KB · Visninger: 0
Hallo forumet,

Omega seamaster selges!
Er dette for godt til å være sant?
Kr. 9 500,- for en klokke, som ny koster kr. 35 100,-

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=133073330

Jeg ser til stadig folk som prøver å selge disse kvartsmodellene til fantasipriser, ofte for vesentlig mer enn den nevnte klokka. Mulig de er blitt litt mer populære de siste årene, men jeg måtte helt ned på 6k for å bli kvitt min for noen år siden. Svært dårlig invistering for meg :confused:, mulig den ble god for han som kjøpte...

Dette må være verdensrekord i invistor.

Nå vet ikke jeg eksakt verdi på denne klokken, men prøver heller ikke å gi det inntrykket

Men du derimot, vet åpenbart noe mange av oss andre ikke vet. Så i stedet for å slenge ut en slik kommentar, kan du ikke heller begrunne det du skriver ?

• Liker
Reaksjoner: lommebok
Jeg tror de fleste vet at over en halv million kroner for en GMT-master i gull er hinsides all normal prising av brukte klokker.

Det er altså ingenting ved denne klokken som kan rettferdiggjøre den høye prisen ? Iflg selger er der noen særegenheter ved klokken som gjør den sjelden.

Kanskje de aller fleste vet, men er det grunn god nok til å ikke skrive noen ord her inne til de av oss som er nyskjerrige ?

At jeg er lite opplyst kan godt være - men legg merke til 24-timersviseren på den som ligger på finn.no i forhold til de som er avbildet på eksemplet ditt fra Chrono24. Det er hele forskjellen.

Bortsett fra det er en halv million kroner for en GMT-master uansett hinsides all fornuft - men i samlermarkedet eksisterer ikke andre verdier enn at alt er verdt det noen vil betale.

https://www.watchprosite.com/rolex/...corde-hands-mini-review-/732.1029103.7324938/

• Liker
Reaksjoner: lommebok
Se på kombinasjonen av visere, skive og 24-timer viser - og sammenlign med lenken til The Purist.

I rest my case.

Først: er helt enig med deg at prisen er svimlende og for spesielt interesserte.

Men, i rettferdighetens navn, er den ikke presentert som en Concorde på finn. Jeg kan ikke bedømme om 1675 no crownguard med sert er verdt + 500’... For meg er den ikke det, men uansett fremstår den som en flott, spennende og sjelden klokke:)