Gullkorn fra Finn.no

Helt riktig, men allikevel feil i denne tråden?
Denne tråden er en av de mest kranglete og minst konstruktive. Således også mitt innspill sett i lys av trådens ide, som også kan inkludere diskutable prisinger. Du har nok rett. Samtidig så var mitt innspill at prisen kanskje allikevel er riktig... Oppsummert: Aldri helt riktig, aldri helt feil:) Som min svoger synger så treffende om rekecocktail i en takk for maten tale:
(klokkerelatert: 2x Amundsen-klokker i filmen!)
 
At jeg er lite opplyst kan godt være - men legg merke til 24-timersviseren på den som ligger på finn.no i forhold til de som er avbildet på eksemplet ditt fra Chrono24. Det er hele forskjellen.

Bortsett fra det er en halv million kroner for en GMT-master uansett hinsides all fornuft - men i samlermarkedet eksisterer ikke andre verdier enn at alt er verdt det noen vil betale.

Og hvilke andre verdier skal styre? Å bedømme prisene i et samlermarked ut fra fornuft er uansett å misforstå poenget totalt.

Det som er "rett" pris er hva folk (eller gærninger, om du vil) er villige til å betale. En liten forskjell i visertype eller tekstfarge kan være verdt hundretusener her. Ja, det er ufornuftig og kun styrt av følelser. Å konstatere dette er som å si at vann er vått. Dog kan man ikke si at prisen er feil. Trekker man den logikken helt ut så er det også pur galskap å betale 2000kr for en SKX007 som kun viser tiden (unøyaktig), samt dag og dato.

Om man kun er fornuftig kjøper man en Casio F-91W, eller bruker mobilen. Takk Gud vi ikke bare er fornuftige.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og Genta
Kanskje du ikke VIL forstå. Her snakker vi en GMT-master som har enkelte av kriteriene for å være et veldig verdifullt samlerobjekt, men som samtidig er høyst tvilsom vurdert mot en del andre kriterier, blant annet passer ikke enkelte visere sammen med en del andre ting.
Det var det generelle utsagnet ditt om samlermarkedet og pris jeg svarte på. Se fremhevet tekst i sitatet.

Den spesifikke gmt-masteren du snakker om har jeg ikke en gang sett på.
 
Redigert:
:D - ja særlig!
62DABA0E-9F56-4EAA-8689-B0A7C9A95BF5.png
 
At jeg er lite opplyst kan godt være - men legg merke til 24-timersviseren på den som ligger på finn.no i forhold til de som er avbildet på eksemplet ditt fra Chrono24. Det er hele forskjellen.

Bortsett fra det er en halv million kroner for en GMT-master uansett hinsides all fornuft - men i samlermarkedet eksisterer ikke andre verdier enn at alt er verdt det noen vil betale.
Flott vorteskive på den i alla fulla fall
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Legg sammen NWT og Drammen. Hva får vi da?

Selv novisen jeg, ..stusset over 'tone & oppførsel' da jeg forespurte om en Rolex 'Pepsi' NWT skal selge fortsatt. ( du vet sikkert at jeg skal finne en 'Pepsi' en vakker dag).
Så det ble 'Polsk riksdag':
Dvs: at jeg sa at jeg ikke likte hans oppførsel og ba han om å holde seg vekk fra meg.

Ps. jeg bor i Drammen :rolleyes: