Første rett ut var: Carpaccio av rødbeter med flambert geitost, krokan, "linse tuile" og granateple, melasse vinaigrette.
Kvelden var fortsatt ung, og flere rette skulle vi igjennom.
Mens vi spiste drakk vi også en helt super vin som også kommer fra midtøsten.
2004 Chateau Musar fra Bekaa Valley, Libanon. Chateau Musar er gjerne en vin jeg også drikker til biff, lam og generelt krydret grillmat. Fungerer også fint til fredagspizzaen.
Bestill gjerne to flaske, og be om å få de begge åpnet. Når den første er drukket, blir den andre mye bedre. For vinen synes jeg er noe lukket, og trenger gjerne litt tid til å få luftet seg. Blir også hel del bedre på karaffel. Bør nytes nær romtemperatur.
Musar leverer alltid! Vil på generelt grunnlag forøvrig anbefale å alltid bestille vinen(e) med en gang menyen er bestemt og be om å få de på karaffel, eller rett i glass dersom karaffel ikke er å oppdrive (fordrer selvdisiplin til å la glasset stå) så tidlig som mulig. Med mindre vinen har alt for mange år på baken vil den tjene på luft, og nok luft får man ikke dersom flasken bare åpnes.
Takk for en fantastisk tråd, som relativt ferskt medlem av TS har jeg hatt stor glede av å pløye gjennom de 118 sidene.
Hvordan syntes du Experimental Cocktail Club leverte varene? Var der i oktober og ble ikke helt overbevist; jo, drinkene var gode, men med navnet Experimental så forventet jeg at det skulle være litt ala Artesian og Nightjar Vender snuten mot London på onsdag, så tar gjerne en oppdatering på barsituasjonen!Før vi gikk spurte madamen Jason (han som er barsjef) om han viste om den hemmelige klubben i Chinatown.
Det gjorde han selvfølgelig, og viste oss stedet på google maps. Det lå rett ved siden av en restaurant med en helt anonym inngangsdør.
Flott reisebrev, @Edzilla!
Skille
Fikk denne i bursdagsgave fra dama. Tenker at en dette er en bok som kan få innpass i denne tråden. For et kunstverk. Den er fantastisk! Gode oppskrifter og fine beretninger, rett og slett god og lærerik underholdning. Tror jeg må spørre Lånekassen etter reisestipend
Vis vedlegg 25435 Vis vedlegg 25436
Oversized Seamaster, oversized bok..
Takker så mye. Alltid hyggelig å høre at folk synes det er artig med denne tråden.
For en dame du har @ebrygfjeld ! Ta godt vare på henne, for slike er det ikke mange av. Tror meg!
Ønsker meg selv denne boken, men også ett besøk på The Fat Duck.
Satser på at Madamen ordner bord på The Fat Duck til bursdagen min i år. Er lov å håpe...
I mens koser jeg meg med boken In Search of Perfection. Artig at den også er signert
Vis vedlegg 25445
Vis vedlegg 25444
Vis vedlegg 25443
Aiaiai! Ser fram til dine beretninger etter å ha besøkt The Fat Duck
Trivelig med nytt reisebrev Edzilla, de leses alltid med glede. Copita så bra ut!
Jeg var forøvrig på Bon Lio i Oslo i helgen, hvis du ikke har vært der kan jeg anbefale det varmt! Veldig lite og intimt, svært høyt nivå på mat og vin. Jeg satt ved baren, og anbefaler virkelig det. Maten der er en slags spansk fusion, vi endte på 12 retter med ny vin til hver av de, samt litt drinker og aperitiff. Veldig veldig fornøyd.
Hvordan syntes du Experimental Cocktail Club leverte varene? Var der i oktober og ble ikke helt overbevist; jo, drinkene var gode, men med navnet Experimental så forventet jeg at det skulle være litt ala Artesian og Nightjar Vender snuten mot London på onsdag, så tar gjerne en oppdatering på barsituasjonen!
Foreløpig har jeg bordbestillinger på Hélène Darroze, Picture (som jeg tenkte å kombinere med The Artesian), Scotts og Brown's i Maddox st. Har én middag "ledig" og står mellom Barrafina og Copita; har vært fornøyd med Barrafina før, men aldri vært på Copita... Hva sier du @Edzilla , verdt et besøk?