Klokken har altså vært på full kontroll hos Laurent Ferrier. Ligget i watchwinder siden 8 august, mens den ventet på meg. Roy finner så frem klokken. Tørker pent av den med en klut. Studerer den før han overrekker den til meg.
Jeg legger fort merke til at den ikke går, og spør om det er greit at jeg trekker den opp. Tar forsiktig tak i krona, og starter å trekke forsiktig opp verket. 270 grader eller noe sånt, så slipper krona helt. Null motstand, og jeg kjenner hjertet mitt stopper opp.... Roy, we got a problem!
Han ser på meg, og jeg kjenner pulsen går fra rolige 70-80 slag til lett trav. Faen, tenker jeg inni meg. Må den nok en gang tilbake til fabrikken. Dette før jeg har fått bruke den.
Roy beroliger meg, å sier at dette skal han ta tak i med en gang. Han tror muligens det er hovedfjæra som har løsnet. Hvordan aner han ikke. I alle fall ikke jeg .
Han tar noen bilder av verket, og sier at dette skal sendes Vanessa i Laurent Ferrier med en gang.
Vanessa Monestel er CEO hos Laurent Ferrier.
Uansett tenker jeg. Rem skal jeg fikse, men da må jeg også få med meg klokka. Sier til Roy at klokka blir med meg i 30 minutter, for å få målt opp en ny rem. No problem!