Høstdepresjon

Blir så vanvittig provosert av Fedex. Hovedvirksomheten er frakt og levering av pakker. Det er det de er dårligst på. Tror jeg har brukt dem 4-5 ganger, og det er alltid et problem. Den gangen det gikk best så brukte pakken 2 dager fra utlandet til fedex Lillestrøm, for så å ta «en pause» der et par-tre uker bare. Frisører kan klippe. Blomsterbutikker kan blomster. Fedex kan ikke det de driver med. Utrolig frustrerende, og utrolig at de overlever/at noen gidder bruke dem. Kundeservice er også ikke eksisterende. Håper pakken din kommer frem @Edzilla. Satan nå kjente jeg det rant litt over.

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Jone
Fedex bruker Posten/Bring for siste etappe innelands.
DHL frakter alltid pakken til døren.

I alle de årene jeg har handlet fra utlandet, enten det er klokker, høyttalere, o.l., så er DHL Express alltid en vinner. Når jeg ser Fedex er spedisjonsselskap på en vare man kjøper, så blir jeg alltid litt tvilende på om jeg gidder. Ser jeg "DHL Express", så er det aldri tvil opp mot det å klikke på "Buy now"-knappen. Tollklarering foretas av DHL og går superraskt.

Pakken i denne tråden kommer nok til slutt frem, men som mange har sagt, ting går ikke alltid så smooth som man burde forvente. Stafettvekslinger mellom spedisjonsaktører er ikke knirkefritt. DHL, derimot, holder stafettpinnen hele veien fra avsender til dørstokken.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Vel, vel - jeg har også dårlige og gode erfaringer med Fedex, men dessverre det samme med DHL.

Sitter hjemme og venter på pakke, og DHL påstår at ingen var hjemme. Pakken ender på service/pickup point, når jeg kommer dit står pakken min i en hylle ved siden av disken, rett ved utgangen. Hvem som helst kunne tatt 50k og spasert ut uten at noen hadde merket det.

Fedex bruker Posten/Bring for siste etappe innelands.
DHL frakter alltid pakken til døren.

I alle de årene jeg har handlet fra utlandet, enten det er klokker, høyttalere, o.l., så er DHL Express alltid en vinner. Når jeg ser Fedex er spedisjonsselskap på en vare man kjøper, så blir jeg alltid litt tvilende på om jeg gidder. Ser jeg "DHL Express", så er det aldri tvil opp mot det å klikke på "Buy now"-knappen. Tollklarering foretas av DHL og går superraskt.

Pakken i denne tråden kommer nok til slutt frem, men som mange har sagt, ting går ikke alltid så smooth som man burde forvente. Stafettvekslinger mellom spedisjonsaktører er ikke knirkefritt. DHL, derimot, holder stafettpinnen hele veien fra avsender til dørstokken.
Fullstendig enig. Jeg har aldri hatt et eneste problem med DHL, de er proffe og leverer alltid som forventet og lovet.

Min empiri er at alle pakker fra DHL leveres fra en stor gul DHL-bil på døra på dagtid, så tydeligvis lokale variasjoner dersom man bor i "hyttiheita".

Min empiri er at alle pakker fra DHL leveres fra en stor gul DHL-bil på døra på dagtid, så tydeligvis lokale variasjoner dersom man bor i "hyttiheita".
Jeg bor midt i ingenting, men her også blir pakkene levert av en Gul sprinter med DHL på siden. Trivelige sjåfører også - stort sett.

Her i nord leveres DHL Express av lokale Pole Position. Pakker fra rundt omkring i verden sendes videre fra OSL med første mulige fly, og hele reisen tar som regel under 48 timer. Siste pakke fra Habring brukte 45 timer fra den var plukket opp i Völkermarkt til den ble levert på døra i Longyearbyen, inkludert 25 timer i transitt på Gardermoen.

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
IMG_1365.png

• Liker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist
The Boeing 767-300 was flying out of Newark Liberty International Airport in New Jersey but had to make an emergency landing due to a bird striking its right engine, an airport representative told the DailyMail.com.
IMG_20250301_170042.jpg

• Liker
Reaksjoner: PinkBulldog