Høstdepresjon

Misunnelig, skulle gjerne vært noen dager til! Ble litt forelsket i London.
Lunsjen på Barrafina så nydelig ut!

Kan jeg spørre hvor den burgunderrøde jakken er fra? Så fin ut.

Hvor i London selges disse fantastiske chinos'ene? Finnes de i sorte óg?

Jeg er ikke sikker på hvor de selges i London @Edzilla men Cohen er jo meget poppis om dagen så de skulle man kunne finne flere plasser. Incotex tipper jeg finst på f.eks Harrods evt i gata som du er godt kjent i (Bond street) Ha en fortreffelig ferie!

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Sjekk ut Slowear store i Mayfair området @Edzilla det er gruppen som står bak Incotex, Zanone og Tagliatore (mener jeg sistnevnte heter) Italiensk kvalitet og snitt på sitt beste IMO

• Liker
Misunnelig, skulle gjerne vært noen dager til! Ble litt forelsket i London.
Lunsjen på Barrafina så nydelig ut!

Kan jeg spørre hvor den burgunderrøde jakken er fra? Så fin ut.

Baracuta heter merket. Den orginale Harrington-jakken. Kjøpte den i Barracuta Boutique'n i Carnaby.

Redigert:
I går ble det middag på Koffmann's.
Veldig hyggelig restaurant med klassiske franske retter.
Første ut var en lekker spinat og blomkålsuppe.
Eller..Beklager. Det ble ett par glass Laurent-Perrier Champagne først. Så suppe :cool:
image.jpeg
image.jpeg

Suppen var alt annet enn hva jeg kunne ha forventet av en spinatsuppe. Søtere og mer dybde. En god start på middagen.

Jeg valgte så en blodpudding, mens madamen valgte red mullet.
Blodpuddingen var helt latterlig god. Glem alt du har tenkt om norsk blodpudding, britisk frokost-blodpølse. Kan anbefale alle å besøke Koffmann's bare pga denne retten. Enkelt, godt med masse smak. Passet utmerket med kveldens vin: Château Montus 2010.
Madamens røde mulle var med en kompott av sjitakesopp (litt usikker), , aubergine og spicy tomatsaus.
Fisken var nydelig stekt. Kanskje litt for mye for meg. Men madamen smilte for hver bit. Bra med syre hadde den også. Tommel opp. Ofte kokken er vel forsiktig med sitronen på pannestekt fisk.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

• Liker
Reaksjoner: sunshine
Så til mitt høydepunkt.
Kalvelever med limesaus. Ikke noe annet enn å si at dette overgår kalveleveren til Joël Robuchon. Ikke like sexy dandert. Men smaken på leveren var helt himmelsk. For min del kunne de droppet potetpurréen, pommes frites. Bare leveren og limesausen hadde vært nok for meg. Det fortalte jeg også hovmesteren som kom bort å spurte om alt smakte ok :cool:
image.jpeg
image.jpeg

• Liker
Reaksjoner: sunshine og Vegard
Madamen er skeptisk til alt som har med levere å gjøre. Så hun valgte K ullgrillet Hang Steak med Montpellier smørsaus. Fantastisk mør og smakfult kjøttstykke. Synes stykke var noe tynt, og at det kunne ha hvilt noe mer før servering. Det sivet ut en del kjøttsaft som gjør at tallerken lite attraktiv. Bedre å beholde det i kjøttstykket. Fem minutter ekstra hvile på rist ville gjort underverket.
image.jpeg

Etter masse kjøtt så smaker det godt med en liten petit fours. Vannbakelse. Enkelt og godt.
image.jpeg

Koffmann's er verdt ett besøk.
Neste visitt blir når Pierre er tilbake fra sin alpeferie. Da går vi for lunsj menyen. Det er også verdt og notere seg at han bare er på jobb: mandag til fredag 12:00 - 14:30.
Vi ble også invitert på omvisning på kjøkkenet sammen med kveldens kjøkkensjef. Men vi venter heller på omvisning når Pierre er tilbake på jobb.
image.jpeg

image.jpeg

• Liker
Reaksjoner: sunshine og Vegard
Gamle Tricker's er levert til service. Ferdig overhalt med nye såler. Ferdig til neste gang vi er i London. Altså om fem uker. Skoene blir som nye.

Nytt par feries på @Havvo 's faste vannhull!
Noen som tørr å gjette hvilket par det ble fra Tricker's?
image.jpeg
image.png
image.jpeg

• Liker
Reaksjoner: sunshine
Du sitter og koser deg på Bishops arms ja? Helgen 15.april er det duket for årets guttetur. Pub, mat, uteliv, klokker

• Liker