Høstdepresjon

Jeg ønsker også tips til nye spisesteder.
Helst små kneiper med bespisning ved bardisken :cool:

Er du gla i sjømat, og liker å sitte ved bardisken å spise. Så stemmer jeg for en lunsj hos Barrafina i frith street. Trangt og sosialt.
Ellers så du innom The Palomar hvis du fortsatt ikke har spist der.

Fremdeles ikke spist der, forsøkte å få bord imorgen kveld, men det var fullbooket. Hva er sannsynligheten for at man får bord der til lunsj som drop-inn? :)

Har pt. booket bord på The Palomar, Social Eating House og Pollen Street Social.

Fremdeles ikke spist der, forsøkte å få bord imorgen kveld, men det var fullbooket. Hva er sannsynligheten for at man får bord der til lunsj som drop-inn? :)

På The Palomar?
Møt opp utenfor 17:30. Er som regel alltid noen som ikke dukker opp. Så er du heldig får du denne plassen i baren.
Alternativt så snakker du med hun søte damen som fikser reservasjonene, blir satt på en venteliste å så går du ned til nabopub´en: The Blue Posts å drikker en pils mens du venter på at hun ringer deg.

• Liker
Reaksjoner: thomask og Preacher

Takk for tips @Trymulf Er lagt inn på listen.
Ser de har stoler som jeg liker ;)

"The two young owners were inspired by the food of San Sebastiàn to open this pintxos and tapas bar. Sit at the counter for Basque classics like cod with pil-pil sauce, chorizo from the native pig Kintoa and slow-cooked pig's cheeks."

• Liker
Reaksjoner: Trymulf
På The Palomar?
Møt opp utenfor 17:30. Er som regel alltid noen som ikke dukker opp. Så er du heldig får du denne plassen i baren.
Alternativt så snakker du med hun søte damen som fikser reservasjonene, blir satt på en venteliste å så går du ned til nabopub´en: The Blue Posts å drikker en pils mens du venter på at hun ringer deg.

Prøver meg i hvert fall til lunsj, og så ser vi hvor det bringer meg :) Imorgen kveld blir det uformelt på Dinerama, har ikke vært så mye i Shoreditch, men blir spennende å prøve!

Prøver meg i hvert fall til lunsj, og så ser vi hvor det bringer meg :) Imorgen kveld blir det uformelt på Dinerama, har ikke vært så mye i Shoreditch, men blir spennende å prøve!

Dinerama skal vist være helt magisk. Tror jeg skal ta en tur selv med madamen.
http://www.streetfeastlondon.com/where/dinerama

dinerama.jpg

32%2BStreet%2BFeast%2BDinerama%2BSign.JPG

• Liker
Reaksjoner: Tommen
Dinerama skal vist være helt magisk. Tror jeg skal ta en tur selv med madamen.
http://www.streetfeastlondon.com/where/dinerama

dinerama.jpg

32%2BStreet%2BFeast%2BDinerama%2BSign.JPG

Kan skrive en oppsummering når jeg har vært der jeg, for å vurdere om "den er bryet verdt" ;)

Ellers har jeg ny anbefaling i Stockholm; The Flying Elk!

Denne ligger i Gamla Stan og er serverte utrolig digg mat! Fikk blandt annet til forret en foie gras makron som var så ren på smak, riktig tekstur og kul innovasjon at jeg vil si at bare denne ene lille makronen er turen verdt! Vi endte opp med den store menyen og de tilpasset rettene perfekt, slik at man forlot restaurantlokalet uten å føle seg stappmett! Eneste minuset var at de gjorde ganske lite ut av desserten, men fremdeles, en veldig hyggelig opplevelse. Veldig uformell og hyggelig stemning, men kanskje litt stivt prisete viner! Slenger ut noen bilder av noe av det som ble konsumert.

Ps! Første gang jeg spiste tartar siden min litt uheldige opplevelse på Matbaren, og har nå gjenopprettet min tro på retten som trygg og latterlig digg ;)

Foie gras makron og en cheddar gougères

Tartar med -insert fancy garnityr-

Selleri- og potetpuré

Kamskjell med revet trøffel

Hjort med brent kjærlighet

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Dingle og Edzilla
Jeg ønsker også tips til nye spisesteder.
Helst små kneiper med bespisning ved bardisken :cool:

http://kitchentablelondon.co.uk/ ?

Forøvrig vet jeg ikke om jeg ville anbefalt booking hos Social Eating House og Pollen Street Social på samme turen. I og med at det er samme eier går en del av "matstilen" i gjennom på alle restaurantene hans. Jeg har vært på sistnevnte flere ganger. Little Social som ligger på motsatt side av gata til PSS er litt mer koselig enn Social Eating House kan jeg tenke meg. Litt mer franskinspirert mat (head chef er fra Canada) og mye mer intim atmosfære. Skulle jeg dog ha spist i den sjangeren ville jeg gått for Casse-Croute http://www.cassecroute.co.uk/menu Der er det ny meny på tavla hver dag. Følger de på twitter. Alltid morsomt å se hva dagens specials er. ;)

Redigert:
Er en sucker for god service!

Ble nettopp ringt opp av Tricker´s i Jermyn Street. Skoene mine er sålet om. Å det tok bare to uker.
Snakker første prioritert der altså.
Forstår godt at Hagen snipper om skjortene sine, isteden for å bytte heler skjorta. :cool:

01.png

Ny London tur står for tur og denne gangen har jeg endelig fått med meg en kamerat, så slipper å trakke aleine menst dama er på skolen! Han har aldri vert i London så det blir vel den klassiske tour bussen til en altfor dyr penge! Lurer på hva ´´stampuben´´ din i Bond street heter @Edzilla ? Du har nevnt den i tråden tidligere. Kan nevnes at kameraten min er veldig god på foto og har med seg nytt kamera for anledningen og ønsker og fotorgrafere mye, gjerne kule/spesielle folk B-) Tips til hvor man går for noe sånt? Vi slipper heldigvis å bruke penger på hotell så lurer på denne palomar som du og @Havvo liker og noen andre gode restauranter. Har du/dere erfaring med roka? Har blitt fortalt at nobu skal være bra også

Stampub for "grub & brew" er Bowns Mayfair
Screen Shot 2016-04-09 at 11.24.01.png

For drinks and cocktails gjelder Polo BarThe Westbury Hotel
Screen Shot 2016-04-09 at 11.26.58.png

Når det gjelder Roka så synes jeg helt ærlig at de er overhypet. Det samme gjelder for Nobu.
Nobu på Metropolitan har verdens beste Black Cod. Men er det verdt å sette av en kveld for å spise der?
Hvis man synes det er stas å bli sett blant kjendiser så kanskje. Men til prisen tja. Interiøret er kjedelig, service er sådan. Men for all del. Book et bord for lunch, å bestill bare black cod og miso.
Roka Mayfair tror jeg hadde droppet til fordel for mye annet. Men det spørs hva du/dere liker. Alt bunner ut i forventningene man har til maten, stedet og folkene. Jeg drar nesten like mye ut for å se på folkene, stedet og føle stemningen, som maten de serverer.

@Lynch Hvis du blar noen sider tilbake så har jeg skrevet om vårt besøk hos Nobu. Har også kommet med mange anbefalinger. Men har også noen nye på lur. Skriver litt mer senere i dag. Må ut å lage litt opprør.
Screen Shot 2016-04-09 at 11.38.16.png

• Liker
Reaksjoner: Lynch
Stampub for "grub & brew" er Bowns Mayfair
Vis vedlegg 5709

For drinks and cocktails gjelder Polo BarThe Westbury Hotel
Vis vedlegg 5710

Når det gjelder Roka så synes jeg helt ærlig at de er overhypet. Det samme gjelder for Nobu.
Nobu på Metropolitan har verdens beste Black Cod. Men er det verdt å sette av en kveld for å spise der?
Hvis man synes det er stas å bli sett blant kjendiser så kanskje. Men til prisen tja. Interiøret er kjedelig, service er sådan. Men for all del. Book et bord for lunch, å bestill bare black cod og miso.
Roka Mayfair tror jeg hadde droppet til fordel for mye annet. Men det spørs hva du/dere liker. Alt bunner ut i forventningene man har til maten, stedet og folkene. Jeg drar nesten like mye ut for å se på folkene, stedet og føle stemningen, som maten de serverer.

@Lynch Hvis du blar noen sider tilbake så har jeg skrevet om vårt besøk hos Nobu. Har også kommet med mange anbefalinger. Men har også noen nye på lur. Skriver litt mer senere i dag. Må ut å lage litt opprør.
Vis vedlegg 5712

Ok! Vi går like mye ut for å se på folkeliv som du nevner og for å bli overasket over god mat, er enkle personer som ikke har prøvd altfor mye restauranter men når vi først får god mat vet vi å sette stor pris på det!

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Åherregud, nå skjønner jeg hvorfor alle skryter sånn av Palomar! Etter å ha hatt flaks fikk jeg meg en plass ved bardisken og lot meg forføre... Jeg gikk for Polenta Jerusalem Style med asparges, sopp-ragú, parmesan og trøffel til forrett og en Pork belly tajine med ras el Hanout, tørket aprikos og israelsk couscous til hovedrett; snadder! Har ikke spist mye israelsk i min tid, men dette var skikkelig digg altså!

Utrolig hyggelig betjening som lager bra show, mens de lager maten 40 cm fra deg. Herlig uformell stemning, og smaker man bare kan drømme om å finne i Skandinavia!

Videre ble det Dinerama på kvelden, som var en veldig artig opplevelse. Veldig mange mennesker, og uten å bli en mat-snobb så vil jeg tørre å påstå at maten var litt ordinær, men man kommer for stemningen og livet! Man sliter med å finne seg et sted å sette seg ned, men dersom man er komfortabel med å spise maten sin rundt en oljetønne får man seg en god opplevelse med unge, pene mennesker! Var absolutt god kok :)

• Liker
Reaksjoner: Edzilla og Havvo
http://kitchentablelondon.co.uk/ ?

Forøvrig vet jeg ikke om jeg ville anbefalt booking hos Social Eating House og Pollen Street Social på samme turen. I og med at det er samme eier går en del av "matstilen" i gjennom på alle restaurantene hans. Jeg har vært på sistnevnte flere ganger. Little Social som ligger på motsatt side av gata til PSS er litt mer koselig enn Social Eating House kan jeg tenke meg. Litt mer franskinspirert mat (head chef er fra Canada) og mye mer intim atmosfære. Skulle jeg dog ha spist i den sjangeren ville jeg gått for Casse-Croute http://www.cassecroute.co.uk/menu Der er det ny meny på tavla hver dag. Følger de på twitter. Alltid morsomt å se hva dagens specials er. ;)

Dette gjorde det ikke lett for meg @ahpadt
Men fredagen er vel ganske bankers tror jeg.
Vi lander på Stansted ti over åtte. Så da tenker jeg at vi er på hotellet rett før klokken ti.
Legge fra seg baggasjen, for så rusle bort til Tricker´s for å plukke opp skoene som har fått ny såle. Madamen skal handle noe arbeidsantrekk i samme gate. Så dette skal gå som smurt. Deretter tråkker vi opp til SoHo og Carnaby for brunch. Rask runde rundt for litt shoppoing før man skal spise lunch hos Sosial Eating House kvart på ett. Etter brunchen drar vi tilbake til hotellet for å skifte før middag som er hos The Palomar kl 17:30
Etter middag så tror jeg vi drar videre til Covnet Garden. Eller?
Screen Shot 2016-04-10 at 08.56.58.png

Casse-Croûte virker veldig spennende. Men det ligger et lite stykke utenfor vårt område @ahpadt
Selv om det bare er 11 min gåavstand fra London Bridge og Borough Market. Men vi bor på InterContinental London Park Lane. Så noe nærmere Mayfair hadde vært ok.
Vi har forøvrig å spiste middag på The Garrison Public House som ligger vegg i vegg med Casse-Croûte. Veldig hyggelig kveld. Men stress å komme seg hjem.
Screen Shot 2016-04-10 at 09.14.59.png

Screen Shot 2016-04-10 at 09.17.22.png

Lørdagen holder vi åpen. Selv om jeg har booket bord på Pollen Street Social House. Men den kan selvfølgelig kanselleres. Har ikke så mange planer foruten å sjekke ut (mat)markedene i Shoreditch.
Så da kunne man kanskje tilbragt en hel dag/kveld i området...
Screen Shot 2016-04-10 at 09.19.38.png

Ny London tur står for tur og denne gangen har jeg endelig fått med meg en kamerat, så slipper å trakke aleine menst dama er på skolen! Han har aldri vert i London så det blir vel den klassiske tour bussen til en altfor dyr penge! Lurer på hva ´´stampuben´´ din i Bond street heter @Edzilla ? Du har nevnt den i tråden tidligere. Kan nevnes at kameraten min er veldig god på foto og har med seg nytt kamera for anledningen og ønsker og fotorgrafere mye, gjerne kule/spesielle folk B-) Tips til hvor man går for noe sånt? Vi slipper heldigvis å bruke penger på hotell så lurer på denne palomar som du og @Havvo liker og noen andre gode restauranter. Har du/dere erfaring med roka? Har blitt fortalt at nobu skal være bra også

Jo. Glemte selvfølgelige det faste vannhullet i Carnaby Street.
Shakespeares Head i Carnaby Street. Ikke spesielt fin, eller spennende pub. Men veldig allright å ta seg en ale mens madamen har shopping spree (Goin to a mall and blowin all ur money on everythin u can get ur hands on... Especially the essentials like clothes, jewelry, and makeup.)
Screen Shot 2016-04-10 at 09.27.58.png

Screen Shot 2016-04-10 at 09.29.41.png

Åherregud, nå skjønner jeg hvorfor alle skryter sånn av Palomar! Etter å ha hatt flaks fikk jeg meg en plass ved bardisken og lot meg forføre... Jeg gikk for Polenta Jerusalem Style med asparges, sopp-ragú, parmesan og trøffel til forrett og en Pork belly tajine med ras el Hanout, tørket aprikos og israelsk couscous til hovedrett; snadder! Har ikke spist mye israelsk i min tid, men dette var skikkelig digg altså!

Utrolig hyggelig betjening som lager bra show, mens de lager maten 40 cm fra deg. Herlig uformell stemning, og smaker man bare kan drømme om å finne i Skandinavia!

Videre ble det Dinerama på kvelden, som var en veldig artig opplevelse. Veldig mange mennesker, og uten å bli en mat-snobb så vil jeg tørre å påstå at maten var litt ordinær, men man kommer for stemningen og livet! Man sliter med å finne seg et sted å sette seg ned, men dersom man er komfortabel med å spise maten sin rundt en oljetønne får man seg en god opplevelse med unge, pene mennesker! Var absolutt god kok :)

Herlig at du også fikk en åpenbaring hos The Palomar.
Men synd der har tatt av min favoritt: Josper roasted cauliflower steak. Men den skal vist komme tilbake som en litt mindre utgave iflg. chef´en.
Synes dog at deres nye rett Josperised Aubergine med feta emulsion, tomater, frisk oregano og crispy sjalottløk og pinjekjerner var ganske så nydelig.
Har veldig lyst til å teste ut Dinerama. Ikke pga maten. Men stemningen og drikke.
Tenkte kanskje man kunne ha en helaften i Shoreditch.
Middag på ?
Munch og shopping på: Old Spitalfields Market, Brick Lane Market, Pump street food market, Urban Food Fest, Dinerama
Drinks på Nightjar
Screen Shot 2016-04-10 at 10.17.12.png

Redigert: