Er du gla i sjømat, og liker å sitte ved bardisken å spise. Så stemmer jeg for en lunsj hos Barrafina i frith street. Trangt og sosialt.
Ellers så må du innom The Palomar hvis du fortsatt ikke har spist der.
Jeg ønsker også tips til nye spisesteder.
Helst små kneiper med bespisning ved bardisken
Fremdeles ikke spist der, forsøkte å få bord imorgen kveld, men det var fullbooket. Hva er sannsynligheten for at man får bord der til lunsj som drop-inn?
På The Palomar?
Møt opp utenfor 17:30. Er som regel alltid noen som ikke dukker opp. Så er du heldig får du denne plassen i baren.
Alternativt så snakker du med hun søte damen som fikser reservasjonene, blir satt på en venteliste å så går du ned til nabopub´en: The Blue Posts å drikker en pils mens du venter på at hun ringer deg.
Prøver meg i hvert fall til lunsj, og så ser vi hvor det bringer meg Imorgen kveld blir det uformelt på Dinerama, har ikke vært så mye i Shoreditch, men blir spennende å prøve!
Dinerama skal vist være helt magisk. Tror jeg skal ta en tur selv med madamen.
http://www.streetfeastlondon.com/where/dinerama
Jeg ønsker også tips til nye spisesteder.
Helst små kneiper med bespisning ved bardisken
Stampub for "grub & brew" er Bowns Mayfair
Vis vedlegg 5709
For drinks and cocktails gjelder Polo Bar på The Westbury Hotel
Vis vedlegg 5710
Når det gjelder Roka så synes jeg helt ærlig at de er overhypet. Det samme gjelder for Nobu.
Nobu på Metropolitan har verdens beste Black Cod. Men er det verdt å sette av en kveld for å spise der?
Hvis man synes det er stas å bli sett blant kjendiser så kanskje. Men til prisen tja. Interiøret er kjedelig, service er sådan. Men for all del. Book et bord for lunch, å bestill bare black cod og miso.
Roka Mayfair tror jeg hadde droppet til fordel for mye annet. Men det spørs hva du/dere liker. Alt bunner ut i forventningene man har til maten, stedet og folkene. Jeg drar nesten like mye ut for å se på folkene, stedet og føle stemningen, som maten de serverer.
@Lynch Hvis du blar noen sider tilbake så har jeg skrevet om vårt besøk hos Nobu. Har også kommet med mange anbefalinger. Men har også noen nye på lur. Skriver litt mer senere i dag. Må ut å lage litt opprør.
Vis vedlegg 5712
http://kitchentablelondon.co.uk/ ?
Forøvrig vet jeg ikke om jeg ville anbefalt booking hos Social Eating House og Pollen Street Social på samme turen. I og med at det er samme eier går en del av "matstilen" i gjennom på alle restaurantene hans. Jeg har vært på sistnevnte flere ganger. Little Social som ligger på motsatt side av gata til PSS er litt mer koselig enn Social Eating House kan jeg tenke meg. Litt mer franskinspirert mat (head chef er fra Canada) og mye mer intim atmosfære. Skulle jeg dog ha spist i den sjangeren ville jeg gått for Casse-Croute http://www.cassecroute.co.uk/menu Der er det ny meny på tavla hver dag. Følger de på twitter. Alltid morsomt å se hva dagens specials er.
Ny London tur står for tur og denne gangen har jeg endelig fått med meg en kamerat, så slipper å trakke aleine menst dama er på skolen! Han har aldri vert i London så det blir vel den klassiske tour bussen til en altfor dyr penge! Lurer på hva ´´stampuben´´ din i Bond street heter @Edzilla ? Du har nevnt den i tråden tidligere. Kan nevnes at kameraten min er veldig god på foto og har med seg nytt kamera for anledningen og ønsker og fotorgrafere mye, gjerne kule/spesielle folk B-) Tips til hvor man går for noe sånt? Vi slipper heldigvis å bruke penger på hotell så lurer på denne palomar som du og @Havvo liker og noen andre gode restauranter. Har du/dere erfaring med roka? Har blitt fortalt at nobu skal være bra også
Åherregud, nå skjønner jeg hvorfor alle skryter sånn av Palomar! Etter å ha hatt flaks fikk jeg meg en plass ved bardisken og lot meg forføre... Jeg gikk for Polenta Jerusalem Style med asparges, sopp-ragú, parmesan og trøffel til forrett og en Pork belly tajine med ras el Hanout, tørket aprikos og israelsk couscous til hovedrett; snadder! Har ikke spist mye israelsk i min tid, men dette var skikkelig digg altså!
Utrolig hyggelig betjening som lager bra show, mens de lager maten 40 cm fra deg. Herlig uformell stemning, og smaker man bare kan drømme om å finne i Skandinavia!
Videre ble det Dinerama på kvelden, som var en veldig artig opplevelse. Veldig mange mennesker, og uten å bli en mat-snobb så vil jeg tørre å påstå at maten var litt ordinær, men man kommer for stemningen og livet! Man sliter med å finne seg et sted å sette seg ned, men dersom man er komfortabel med å spise maten sin rundt en oljetønne får man seg en god opplevelse med unge, pene mennesker! Var absolutt god kok