Høstdepresjon

Herlig at du også fikk en åpenbaring hos The Palomar.
Men synd der har tatt av min favoritt: Josper roasted cauliflower steak. Men den skal vist komme tilbake som en litt mindre utgave iflg. chef´en.
Synes dog at deres nye rett Josperised Aubergine med feta emulsion, tomater, frisk oregano og crispy sjalottløk og pinjekjerner var ganske så nydelig.
Har veldig lyst til å teste ut Dinerama. Ikke pga maten. Men stemningen og drikke.
Tenkte kanskje man kunne ha en helaften i Shoreditch.
Middag på ?
Munch og shopping på: Old Spitalfields Market, Brick Lane Market, Pump street food market, Urban Food Fest, Dinerama
Drinks på Nightjar
Vis vedlegg 5763

Bare advarer mot rimelig store porsjoner på Dinerama, jeg startet med en kylling taco som ble etterfulgt av en duck foie gras burger og etter dette klarte jeg bare å presse ned en doughnut med is før jeg måtte kaste inn håndkleet. Vi dro på NOLA etter Dinerama og synes det var hyggelig å sitte der og drikke gunstig priset Ruinart før vi gikk ut på terrassen og nøt noen gode sigarer. Ser de har fått dårlige reviews av Timeout men gode på TripAdvisor, så det hjelper jo ikke mye, men dersom Nightjar er fullt, kan det være et alternativ :)
 
Bare advarer mot rimelig store porsjoner på Dinerama, jeg startet med en kylling taco som ble etterfulgt av en duck foie gras burger og etter dette klarte jeg bare å presse ned en doughnut med is før jeg måtte kaste inn håndkleet. Vi dro på NOLA etter Dinerama og synes det var hyggelig å sitte der og drikke gunstig priset Ruinart før vi gikk ut på terrassen og nøt noen gode sigarer. Ser de har fått dårlige reviews av Timeout men gode på TripAdvisor, så det hjelper jo ikke mye, men dersom Nightjar er fullt, kan det være et alternativ :)

Godt å vite @thomask Fikk dere testet noe røkt kjøtt?
Tror vi må satse på å tilbringe lørdagskvelden i Shoreditch. Kjøre full pakke med Dinerama og Nightjar. Men trenger noen tips til en restaurant i området. Kanskje greit å spise en tidlig middag, for så kjøre på med munch på Dinerama. Pitt Cue holder stengt på lørdager. Ellers hadde vi satset på denne.
 
Godt å vite @thomask Fikk dere testet noe røkt kjøtt?
Tror vi må satse på å tilbringe lørdagskvelden i Shoreditch. Kjøre full pakke med Dinerama og Nightjar. Men trenger noen tips til en restaurant i området. Kanskje greit å spise en tidlig middag, for så kjøre på med munch på Dinerama. Pitt Cue holder stengt på lørdager. Ellers hadde vi satset på denne.
Nei, det var så lang kø på Smokestak at det gjorde vi ikke. Men var flere steder jeg ikke fikk prøvd, så skal nok tilbake en gang! :)
 
Hvilke av de? Både Goodman og Hawksmoor har flere restauranter.

Akkurat hvilken du drar på vet jeg ikke om betyr så mye. Med Goodman tipper jeg at du vil få en forholdsvis lik meny på de forskjellige stedene. De har små variasjoner gjennom forretter og side dishes. Hawksmoor er hakket mer nyansert, hvor f.eks en av de også har grillet fisk (turbot/dover sole) på menyen. Jeg har personlig bare vært på Goodman Maddox St og Hawksmoor Air Street. På sistnevnte spiste jeg dover sole meuniere, så har ikke prøvd biffen der. Biffen hos Goodman kan jeg bare si gode ting om. Gå for en Belted Galloway porterhouse eller wing rib. Fan meg heftig biff. De har en tavle der med 'dagens cuts', så de har ikke alltid det samme inne. Nerder som meg liker den tavla. :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Blir nok ikke noe biff på meg denne turen. I alle fall ikke fra Goodman eller Hawksmoor. Fikk et innfall om å sjekke ut Lyle's i Shoreditch. Har lest mye bra om stedet. De fikk også én stjerne i Michelinguiden 2016.
Passer bra med middag her, og Munch på Dinerama.

"The young chef-owner is an acolyte of Fergus Henderson and delivers similarly unadulterated flavours from seasonal British produce, albeit from a set menu at dinner. This pared-down approach extends to a room that's high on functionality, but considerable warmth comes from the keen young service team."
 
Endelig helg!
Men hvor skal vi starte??
image.jpeg