Turens første middag ble på
Shotgun, som også ligger i Carnaby. Kun noen få meter fra østersbaren.
Menyen var av typen enkel og klasisk amerikans bbq som; varmrøkt brisket, kylling, pork belly og baby back ribs. Tilbehøret var i samme klassiske stil med Cole slaw, potetsalat, potetpure og bakte bønner på menyen.
Dessverre så var de utsolgt for det beste stykket av brisketen. Så jeg ble pent nødt, å ta til takke med et magert stykk. Men, Oh´lord for en smak. Nydelig røkt aroma, nydelig tekstur og dybde på smaken som man bare kan drømme om å få til selv. Stykket var saftig, selv om det ikke var det mest ettertraktet biten på brisketen. Min kompis hadde valgt pulled pork. Igjen perfekt på alle måter. Denne var også ganske så hot, så jeg ble fikk æren å spise det opp. Greit å ikke være sjenert ved middagsbordet
Skal jeg utsette noe på Shotgun. Så er det at lokalene er kanskje ikke de mest spennende. Servicen er upåklaglig når de takler åtte høylytte nordmenn, med bare et pent smil, og yes sir; Her is you pint and brisket.
Kan trygt anbefale Shotgun. Men bare hvis du elsker skikkelig amerikansk bbq.
Husker jeg rett, (vanskelig med konstant promille når man er på guttetur) så dro vi tilbake til
Wright Brothers, men da for øl, og drinker. Deretter mer øl, ett annet sted....