Høyre eller venstre

Klokken bæres på venstre hånd. Ser ikke logikken med at venstrehendte har den på høyre arm ettersom kronen uansett er på høyre side av uret. Virker ekstremt knotete om man skal justere tiden da.

Mens vi uansett er i gang med A eller B:
Toalettrullen, papiret nærmest veggen eller ut fra veggen?
Svaret er da ut fra veggen.
 
Bruker venstre til 2 ting.

Holde balansen og stativ til klokka. Alt annet er den dritdårlig på...
 
Har prøvd et par dager å bruke klokke på høyrearm. Jeg klarer ikke å venne meg til å ha klokken der - har alltid hatt klokke på venstrearm slik blir det, er venstrehendt.
 
Klokken bæres på venstre hånd. Ser ikke logikken med at venstrehendte har den på høyre arm ettersom kronen uansett er på høyre side av uret. Virker ekstremt knotete om man skal justere tiden da.

Jeg er venstrehendt. Jeg deskdiver på elitenivå, bruker mye penn og papir, har en laptop med skarpe kanter og bruker generelt venstrehånden mer aktivt enn min høyre. Dersom jeg hadde hatt klokken på venstre hånd hadde den fått mer juling enn nødvendig, og jeg hadde opplevd det som upraktisk.

Mulig Toppen Bech og forlengst avdøde forfattere av støvete skikk-og-bruk-regler fra Victoriatiden ikke er enige, men det skal jeg klare å leve med.
 
Er høyrehendt og rocker min deskdiver på høyre lanke.
Årsak: Min far gjør det. Han gjør det fordi hans far gjorde det. Nå gjør jeg det. Det var stas å gjøre som the old man, derfor denne uvanen som nå har blitt en fin vane.

Jeg har forøvrig ikke vokst opp på "hjem", men kommer fra et meget møblert hjem. Enebolig sådan. Så det så:)
 
Klokken bæres på venstre hånd. Ser ikke logikken med at venstrehendte har den på høyre arm ettersom kronen uansett er på høyre side av uret. Virker ekstremt knotete om man skal justere tiden da.

Ja, men da er det avgjort. Jeg skifter til venstre.

Og hvor ofte justerer du tiden uten å ta av klokka?

Todda
 
Prøvde å ha klokken på høyre arm i noen dager da jeg hadde en klokke med en krone som gravde noe fryktelig, men å ha klokken på høyre arm var like ille som gravingav så da ble den heller solgt :D
 
Har klokken på høyre hånd. Startet med det for noen år siden da kronen gravde plagsomt mye inn i hånden ved PC-bruk. Jeg er forøvrig det som kalles "kapphent" på min dialekt. Forøvrig morsomt at også min sønn på 15 har klokken på høyre.
 
Høyrehendt, fra et velmøblert hjem, med klokka på høyrearmen.
Brukte i mange år også urskiven på innsiden av håndleddet på høyrearmen pga. en voldsom graving i håndbaken.

Har testet litt med å bruke venstrearmen, men jeg ender bare opp med å se på en tom høyrearm hver gang jeg lurer på hvor mye klokka er. :p

Ellers var det et interessant poeng lenger opp her. Jeg bruker også hockeykølla på "feil" side, altså på høyre side av kroppen, med venstrearmen øverst. MEN når jeg vasker gulvet så bruker jeg høyre hånd øverst på moppeskaftet. Sært.
 
Fasiten:

archie.jpg
 
Siden krona er vendt mot hånda, regner jeg med at dette bildet (i pur ondskap?) er speilvendt.

:confused::confused::confused:
Archie bruker da sin Patek Philippe 5107 på venstre hånd som ett hvert normalt menneske;)
UiUKwHW.jpg


Skille

Jeg bruker mine ur på venstre hånd, har den siste uken, etter at denne tråden dukket opp prøvd min JLC på høyre ved ett par anledninger, men det fungerer ikke.
Jeg er skriver med høyre, spilte fotball med venstre fot, kaster med høyre, spiller ishockey/bandy på venstre, spiller tennis med høyre, satser på venstre fot, svinger best til venstre være seg løping/sykkel/skøyter/ski/bil...
 
Mange gode forsøk på fasiter her over ...
men la meg oss bare legge denne tråden død:
DeltaForce_Chuck1.jpg


Hans ur er alltid godt innenfor COSC:
When Chuck Norris sets his watch, he sets time itself.

Han er også et stort fan av regulateur-ur:
Chuck Norris only has one hand on his watch. It's always pointing at "Time to Kill".
 
Hører litt på herreavdelingen innimellom. I siste episode opplyser Yan at da han var ung snudde de armbåndsuret slik at skiven lå under håndleddet, mot pulsen, når de fikk fast følge. Noen som husker dette?