Har du - eller skal du - trykkteste sommerklokka i år før bading?

Har du - eller skal du - trykkteste sommerklokka i år før bading?

  • Nix

    Stemmer: 64 60,4%
  • Jepp

    Stemmer: 32 30,2%
  • Vet ikke

    Stemmer: 10 9,4%

  • Antall stemmer
    106
  • Avstemningen stengte .
Jeg fikk trykktestet min VC Overseas for et par uker siden og den var ikke tett.. Full service hos AD for 2 år siden! Blir en tur til Tidemann i morgen tidlig for en sjekk.
 
Har trykktesta min DS Automatic og min Longines :)
Likevel er det nok mest Orange Monster som sitter på min arm når jeg hopper i sjøen :)
 
Veldig usikker på om jeg "tørr" bade med Suben. Dit jeg skal på ferie er det steinstrand. Vurderer anskaffelse av "billig" badeklokka evt ikke bade med klokke overhodet
 
Etter et par duggfriske stupte jeg ut i det blå med min Vintage Doxa Searambler. GIkk bra i fjor, gikk bra i år også. :)

Men hadde vel ikke vært dumt med en liten test tenker jeg...
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Makoen har vært i sjøen et par ganger, men er jo bare et år gammel. Ikke trykktestet, regnet med det går greit.
 
Certina DS Action = ikke testet, men har holdt seg halvannen uke med bading/snorkling. Tommel opp
 
1B009614-1306-4455-95AF-738E8D4B6697_zpsng7dsoz8.jpg


Hadde egentlig ikke noe plan om å trykkteste. Siden jeg uansett måtte innom urmaker for å kjøpe en gave var det greit å ta en trykktest i samme slengen. Alle sportsurene besto testen med glans og er klar for badesesongen :)
 
Siden BLNR ble kjøpt ny i fjor, så trykktestet jeg den ikke (holder vel 1 år "garantert") - men tar nok en test neste år.
 
Bader med Inox'n og har ikke trykktestet.

Holder den ikke første badesesong, etter alle lovordene om klokken, krever jeg pengene tilbake ;)
 
:)Trykktesting er en uting, har du en dannet dykker og har hatt jevnlig service (5-10 år) skal dette ikke være et problem, husk bare på å vaske klokken hver gang den har vært i saltvann og sørg for at pakninger i kronehalsen har fått smøring.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Hadde min Tag Heuer Aquaracer (Quartz dessverre) til bytte av batteri og trykktest i fjor sommer. Trodde derfor at det var bare å kjøre på i år. Etter første dagen på stranden med mange bad så begynte det å dugge på glasset på kvelden. Fikk sendt den rett til urmaker og fiksen kommer på 1400kr. Trodde virkelig at man ikke måtte gjøre testen hvert år. Nå vet jeg bedre
 
Hva skjer viss uret ikke holder trykk testen? Vil det da lekke vann inn i kassen?

Det er vel dry/vakuum test først også wet test etterpå om jeg har forstått riktig?
 
Ikke super relevant men til refleksjon så dusjet jeg daglig + badet om sommeren + gikk på svømming med min Seiko quartz uten skrukrone og trykktester i 15 år uten vanninntrengning
 
Redigert:
Fikk min 5513 trykktestet ifjor sommer, og den var vel inne til service for litt over et år siden. Så bad i Norge får den bli med på uten større betenkning. Derimot på ferie til det mørke kontinent med medfølgende dykk får den ikke bli med, men da er det andre ting enn WR som blir begrunnelsen.