Harryklokka

Dette uttrykket har jeg fått forklart av en svensk kompis med en fortid fra Stureplan. Det tok meg noen forsøk å forstå konseptet, men å "vaske" noe betyr at man slenger det i vasken. Eksempelvis, du bestiller en dyr champagne og vasker den - altså tømmer ut hele innholdet i vasken. En variant av å "vaska" er å "traska". Det vil si at du i stedet for å tømme ut flaska bare betaler for den og går.

Hvorfor gjør man dette, spør du deg sikkert? Vel, det er antageligvis bare for å vise at man kan kaste bort penger. Men det startet visst som en reaksjon på at unge, rike svensker ikke kunne godta å bli nektet å sprute champagne på hverandre innendørs på restaurantene.

Har fått med meg disse utrolig harry "Svenske tilstander" ved noen anledninger. Det neste blir vel at "bratzene" knuser Patek'n bare for å vise at de har råd til det.:mad::confused:
 
Redigert:
Det nærmeste jeg har sett å "sabelere Rålex" har vært i filmene og bildene av en viss Fake-Watch_booster og hans håndtering av fake-watches.

Det ser veldig bra ut, og er innenfor akseptable økonomiske rammer.

Å sabelere ekte Rolex blir vel forbeholdt russere

8
 
https://www.instagram.com/p/BhMW3Ctnwun/

20180405_173103.jpg
 
E0130438-8920-439D-A270-C01D1E56945E.jpeg
For de med sterk mage og et sterkt harry-behov kan jeg «anbefale» denne produsenten, som for meg var ukjent inntil de lanserte en ny modell under Baselworld 2018: Les Millionaires. http://montre24.com/brand/LesMillionnaires/LesMillionnaireswatch/

«Not long ago the company presented the new model with one hand called Poseidon. Its dial is like a map with a hand and a compass in the centre. It is covered with an anti-reflective sapphire glass. The case is made of bronze, silver 925, red gold 750 and white gold 750. The watch is equipped with the mechanical automatic movement cal. 2824. Poseidon is intended for people who is searching for something new and striving for new discoveries.
Les Millionnaires are chosen by people who want to underline their individuality and turn every moment of life into a holiday, and also by collectors.»

Søk gjerne også opp Les Millionaires Lucky Dragon.

Oh, the horror!
 
Søk gjerne også opp Les Millionaires Lucky Dragon.

Oh, the horror!

-Nå føler jeg meg faktisk litt som de nazistene på slutten av den første Indiana Jones-filmen. Du vet, den med ansiktene som smelter etter at de har kommet i skade for å se på innholdet i Paktens Ark.

Ut på badet for å vaske øynene mine med sterk såpe. Nuh.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Forresten; Velkommen hit @Hesoyam

Takk takk. Er ganske ny på forumet. Postet sjeldent.

For å legge diskusjonen død før den i det hele tatt har starter. Rolex er ikke harry

Er enig.
Tror du Rolex kan være mer Harry enkelte steder i landet? F eks.; Rolex Oslo = lite Harry. Rolex hemsedal = ekstra lite harry. Rolex Jessheim = harry
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Invicta-eiere som atpåtil skal påberope seg WIS-dom.
Du finner dem på internettet der ute.:oops:
 
Tror du Rolex kan være mer Harry enkelte steder i landet? F eks.; Rolex Oslo = lite Harry. Rolex hemsedal = ekstra lite harry. Rolex Jessheim = harry

Om Rolexen i seg selv er mer eller mindre harry på forskjellige steder av landet er jeg usikker på, men selve Rolex-eieren kan nok bli oppfattet som harry avhengig av hvor han går med den. Og dette kan det nok differensieres selv innad i Oslo.

Eddie Izzard kom en gang med teori om at kulhet som egenskap ikke var en lineær, men sirkulær. Hvor man hadde kul, veldig kul, hipp, groovy og rasshøl på rekke og rad. Men at de veldig kule ikke var klar over hvor nært de egentlig var å se ut som rasshøl. Rent teoretisk tror jeg man kan gå med akkurat den samme klokka i forskjellige bydeler og bli oppfattet ganske annerledes av det øvrige klientellet.

- To tone Sub på Mr. Bay Tjuvholmen: "Du er sykt in, og åpenbart en mann av excellent wealth and taste."
- To tone Sub på Vegan Loving Hut Grünerløkka: "Herregud. Du er så materialistisk og harry."
- To tone Sub på Oslo Kebab & Pizzahus Grønland: "Fet klokke, bror! Er den ekte?"

Som en som kommer fra et sted hvor Jessheim var å regne som den nærmeste "byen" vil jeg påstå at det egentlig ligger i skjæringspunktet mellom først- og sistnevnte. Enkelte vil nok kjenne igjen Rolexen for det det er, mens andre kanskje bare vil tro at det er en jålete Certina.
 
Redigert:
Har fått med meg disse utrolig harry "Svenske tilstander" ved noen anledninger. Det neste blir vel at "bratzene" knuser Patek'n bare for å vise at de har råd til det.:mad::confused:
Dette minner meg om en episode i realityserien Muldvarpen som gikk på TVNorge for en god del år siden. Der fikk de et utvalg Rollex klokker hvor noen var ekte og andre var fake. Og så skule de knuse de som dem trodde/mente var fake. Gjorde de rett fikk de økt premiesummen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel