HeadFi/headset?

17956_c2c6fffa-2697-11e4-bc31-73692523fab8.jpg


har hørt at disse skal funke bra hvis der er de du letter etter:
http://www.spaceworld.no/display.aspx?menuid=696&prodid=57234

Synes det er en ok pris også!
 
Hegel Super USB + B&W P7 som nevnt i tråden her tidligere. Skal godt gjøres å finne en bedre combo innenfor budsjettet


Hvordan er P5/P7 på øret? Er litt redd for at de presser mye på ørene, å at man blir fort sliten av det? Alternativt må man jo kjøpe noen som går utenfor ørene, men da blir de vel veldig store/upratisk å drasse på?
 
P5 opplever ikke jeg som ubehagelige mht press på øret.
P7 er over-ear, men på de fikk jeg litt ubehag midt oppå hodet av hodebøylen. Dette kunne jeg helt sikkert tilpasset med litt bøying av bøylen, men det var lånte htlf, så jeg lot være å forsøke.

Mao. - passform og hva man opplever av komfort er individuelt
 
Har selv P3 som jeg bruker mye når jeg er rundt omkring. Har aldri hatt noe headset utenpå ørene før som jeg kan ha på så lenge i strekk uten at det blir et problem, men som nevnt så er nok dette individuelt.
 
P5 opplever ikke jeg som ubehagelige mht press på øret.
P7 er over-ear, men på de fikk jeg litt ubehag midt oppå hodet av hodebøylen. Dette kunne jeg helt sikkert tilpasset med litt bøying av bøylen, men det var lånte htlf, så jeg lot være å forsøke.

Mao. - passform og hva man opplever av komfort er individuelt

Har selv P3 som jeg bruker mye når jeg er rundt omkring. Har aldri hatt noe headset utenpå ørene før som jeg kan ha på så lenge i strekk uten at det blir et problem, men som nevnt så er nok dette individuelt.

Og med de to uttalelsene hadde jeg bestilt P5 :) Noe sier tjyvraddpris, andre er fornøyd. Til den prisen må jeg bare prøve selv. Ikke er jeg spesielt tjukk i hue(Noen er kanskje uenig der), så tror ikke de skal presse for mye. Er vant til å kjøre mye med hjelm, så det burde gå fint :D
 
^ Men tjuvraddpris var det nok ment "innbruddspris" - dvs > billig:). Og - det er jeg enig i.
Jeg går da ut fra at det er den gamle modellen du har bestilt?
 
^ Men tjuvraddpris var det nok ment "innbruddspris" - dvs > billig:). Og - det er jeg enig i.
Jeg går da ut fra at det er den gamle modellen du har bestilt?

Hehe.
Bestilte den gamle typen P5 ja. Men det kom akkurat mail om at de ikke var på lager før 25/1-2015, selv om det på nettsidene til Hifi-klubben sto at de var kommet inn på lager da jeg bestilte. Så får se om jeg kansellerer hele kjøpet, veit ikke om jeg kan vente så lenge......
 
Hmm - litt snodig at de kjører salg på restlageret av gml. modell, for så å få inn ny leveranse i januar:confused:

Klink til å bestill den nye versjonen i steden du. Den er bedre, og du skal jo tross alt ha glede av de i mange år. Hva er vel en tusenlapp fra eller til, nå midt i slaktetia;)

Forøvrig så vil jeg tro det kommer en prisøkning rett innpånyåret, grunnet fallet i kronekursen.
 
Hmm - litt snodig at de kjører salg på restlageret av gml. modell, for så å få inn ny leveranse i januar:confused:

Klink til å bestill den nye versjonen i steden du. Den er bedre, og du skal jo tross alt ha glede av de i mange år. Hva er vel en tusenlapp fra eller til, nå midt i slaktetia;)

Forøvrig så vil jeg tro det kommer en prisøkning rett innpånyåret, grunnet fallet i kronekursen.

Hehe.
Har prøvd å sende mail, det kan vel være noen butikker som har dette liggende. Men det er ingen som gidder å svare på mail.
Dessuten tror jeg HIFI klubben har ett billig lagerbeholdnings-program(?). Har ved flere anledninger sett det stå på nettet at noe er inne i butikk, for så og komme til butikken hvor det er utsolgt. Akkurat det er en sånn liten ting som kan få meg rød i toppen...
 
Om du vil trives med P5 avhenger av sivilstatus, tror jeg. Jeg hadde aldri hatt problemer med mine, helt til en dag kone og barn var bortreist og jeg ble sittende og høre på en podcast med Karl Pilkington. 6 timer senere var ørene mine røde som hummer.

Så, hvis du er på et punkt i livet hvor du får småbarnsfingre opp i nesa og morske blikk fra fruen hvert 5. minutt er nok P5 et ypperlig valg. Lyden er god, men ørene trenger pause i blant.
 
Om du vil trives med P5 avhenger av sivilstatus, tror jeg. Jeg hadde aldri hatt problemer med mine, helt til en dag kone og barn var bortreist og jeg ble sittende og høre på en podcast med Karl Pilkington. 6 timer senere var ørene mine røde som hummer.

Så, hvis du er på et punkt i livet hvor du får småbarnsfingre opp i nesa og morske blikk fra fruen hvert 5. minutt er nok P5 et ypperlig valg. Lyden er god, men ørene trenger pause i blant.

"So you're sayin that it's easy to send somat up to space, but you don't believe there's a little banana machine?" Karl er en helt!
 
Noen her som har prøvd Shure SE846 ?
http://blog.shure.com/the-making-of-the-se846-an-interview-with-sean-sullivan/

Frister veldig... men da må jeg nok dra med meg en portabel forsterker også!

Spennende! Jeg har hatt en billig variant, SE215, i mange år og kan i det minste gå god for byggekvaliteten. Mine har blitt herjet med i mange år i all slags vær uten noen problemer, og lydkvaliteten er upåklagelig. Når/hvis de blir ødelagt blir det nye Shure, og godt mulig jeg ligger litt ekstra i det da, de tåler mye!
 
Jeg er helt solgt på Bowers & Wilkins. De leverer virkelig varene både kvalitetsmessig og lydmessig. Oppgraderte fra P5 til P7 på jobb, og har P3 (Selvom jeg er så tjukk i hue at jeg må selge de ubrukte) og C5. MM-1 på PCen.
Tror du blir happy med B&W
 
Noe litt annet, men likevel headfi-relatert: Expert har -30% på alle sine headset imorgen (torsdag). Mao en god mulighet til å skaffe deg f.eks. QC25 noe rimeligere.
 
Så at Bang Olufsen har nye hodetelefoner på gang som er trådløse og med støykansellering. Kan bli interessant, prisen ligger riktignok i typisk B&O stil på rundt 4 k.