HeadFi/headset?

Såvidt på siden av trådtittel, men noen her som kan anbefale noen greie in-ear ørepropper til maks 400 kr? Har nå Sennheiser CX300II, som jeg i grunn er veldig fornøyd med. Men, høyre ørepropp har sluttet å fungere, så trenger noen nye.
 
Såvidt på siden av trådtittel, men noen her som kan anbefale noen greie in-ear ørepropper til maks 400 kr? Har nå Sennheiser CX300II, som jeg i grunn er veldig fornøyd med. Men, høyre ørepropp har sluttet å fungere, så trenger noen nye.

Jeg er veldig fornøyd med t-Jays four. De koster ca. 200 mer, men de er absolutt verdt det :)
 
Noen som har erfaring med Sennheiser Momentum?
Siden de B&W jeg bestilte for en måned siden enda ikke er på lager hos HIFI klubben så ble jeg i dag lei av og vente å bestilte Sennheiser fra Soundgarden.
 
Hmm etter å ha googlet og besøkt div sider i min leting etter et "value-for-money" hodesett, er forvirringen stor :confused:

Synes det er morro å bruke litt tid på å lese meg opp på hva jeg skal kjøpe. Ser ut til at HIFI er et sted jeg ikke klarer å finne en "rød tråd" om du vil. Noen som kan tipse om hva jeg kan prøve å få høre på ?

Bruk vil hovedsak være til lette devicer som mobil og nettbrett etc. Må altså kunne drives greit av disse. Ikke for store fysiske, blir å bruke både hjemme på furterommet og på jobb/reise. Tenker "on-ear", og tror jeg klarer meg uten "noice-cancelling". Lyd signaturen ønsker jeg meg i området nøytral/varm. Hører på moderat lydnnivå, trenger ikke overdreven bass, men detaljer vil bety mer. Ellers er det "mainstream" musikk, klassisk-rock, listepop, podcast lydbøker.

Budsjett vil være rundt 1000,- , med en absolutt grense på 1500,-

Har sett @Loevhagen sin link til Aurvana, det er kanskje kommet til noe nytt der. Bor i Oslo så jeg kan lett tusle innom butikker her og prøvelytte.
 
In-ear: Sony MDR-EX650AP

On-ear: Grado SR60e / Grado SR80e / Sennheiser Momentum On-Ear / B&W P3

Over-ear: Bose QC25 (var på salg hos Lefdal til 1495kr for litt siden) + nooe over prisen, Sennheiser Momentum
 
  • Liker
Reaksjoner: daghoi
In-ear: Sony MDR-EX650AP

On-ear: Grado SR60e / Grado SR80e / Sennheiser Momentum On-Ear / B&W P3

Over-ear: Bose QC25 (var på salg hos Lefdal til 1495kr for litt siden) + nooe over prisen, Sennheiser Momentum


Takker, blir et besøk til Sterofil og Hifiklubben over helgen, ser ut som de dekker det meste.
 
Takker, blir et besøk til Sterofil og Hifiklubben over helgen, ser ut som de dekker det meste.

Stereofil har det meste. Prøv Momentum (ikke On-ear), veldig bra og lettdrevne. Ellers får Beyerdynamic DT770 32Ohm-utgaven mye skryt, men jeg har ikke prøvd dem (de ligger også høyere i pris enn det du satte som max).
 
Skulle hatt noen in-ear, eventuelt med bøyle over ørene. De bør ha relativt lav profil, altså ikke stikke så alt for mye ut, ettersom at det skal bl.a. brukes inne i en hjelm. Lyddempende egenskaper er ikke uvelkomment. Bør ikke ha spesielt kort kabel. Kan potensielt være blåtann.
Trenger ikke være veldig kresen på lyden på akkurat dette, selv om jeg er småkresen av natur. Under tusenlappen hadde også vært fint. Noen tips?
 
Skulle hatt noen in-ear, eventuelt med bøyle over ørene. De bør ha relativt lav profil, altså ikke stikke så alt for mye ut, ettersom at det skal bl.a. brukes inne i en hjelm. Lyddempende egenskaper er ikke uvelkomment. Bør ikke ha spesielt kort kabel. Kan potensielt være blåtann.
Trenger ikke være veldig kresen på lyden på akkurat dette, selv om jeg er småkresen av natur. Under tusenlappen hadde også vært fint. Noen tips?


Har du sett på Bose sine Soundsport, komplett.no har dem inne til 1095kr, alternativt Soundtrue til 895kr? Disse har ikke bøyle, men en liten "vinge" som holder proppene på plass. Vil du ha en bøyle, så har Sennheiser noen (f.eks. OCX685i , se her for andre varianter http://www.prisjakt.no/category.php?k=v1545&t=161 )
 
Stereofil har det meste. Prøv Momentum (ikke On-ear), veldig bra og lettdrevne. Ellers får Beyerdynamic DT770 32Ohm-utgaven mye skryt, men jeg har ikke prøvd dem (de ligger også høyere i pris enn det du satte som max).


Fikk prøvd både on era og over ear. Likte best over ear, med dobbelt av budsjett :) Klarte ikke å dra kortet , får prøve litt mer.