Helson bronzo, ikke bronzo likevel?

Trodde litt av greia med bronse i denne legeringen var vesentlig redusert problematikk rundt dette jeg... hum. Live and learn.

Dette vil vel kunne ha spennende effekter på hvite skjorter osv også da antar jeg ?
 
Blir ikke merker på klær,har i dag lånt den bort til en kompis.Viser seg at det er en form for allergi,jeg fikk grønne merker ikke han.Var også innom en gullsmed som bekreftet dette.
Og KAB der er ikke en fake......
 
Et kjapt google søk viser at enkelte musikere som spiller på messing blåsere også sliter med dette...

Kjedelig dette da, du får høre om du ikke kan få tilbake den feilproduserte kassen om du ikke reagerte på den.
 
Et kjapt google søk viser at enkelte musikere som spiller på messing blåsere også sliter med dette...

Kjedelig dette da, du får høre om du ikke kan få tilbake den feilproduserte kassen om du ikke reagerte på den.

He he:)godt forslag.
Får tenke litt på det.Mulig jeg legger den ut til bytte og ser hva som kommer av forslag.Vil helst slippe da den ser og føles veldig bra ut!
 
Prippa, jeg tror ikke du får større "aldringstegn" med den nye legeringen. Bronze holder seg godt om det ikke utsettes for en eller annen form for ytre påvirkning. Tak og vindusbeslag i bronze endrer seg bare litt om det står i høyfjellet og i skyggen. Over tid endrer det seg selvsagt, men det tar tid og dette står utendørs. På en arm, under et skjorte- eller gensererme vil det ta år og dag, kanskje flere år og enda en dag, før du ser effekten.

Jeg rørte som kjent min Steinhartbezel i eggehvite for deretter å koke klinet. Det medførte en viss endring. Så la jeg bronzebezelen i klorin over natten og den så ut som ny igjen. Så la jeg den mellom to sitronskiver - da skjedde det saker og ting. Du så den kanskje i Oslo på søndag?
 
Prippa, jeg tror ikke du får større "aldringstegn" med den nye legeringen. Bronze holder seg godt om det ikke utsettes for en eller annen form for ytre påvirkning. Tak og vindusbeslag i bronze endrer seg bare litt om det står i høyfjellet og i skyggen. Over tid endrer det seg selvsagt, men det tar tid og dette står utendørs. På en arm, under et skjorte- eller gensererme vil det ta år og dag, kanskje flere år og enda en dag, før du ser effekten.

Jeg rørte som kjent min Steinhartbezel i eggehvite for deretter å koke klinet. Det medførte en viss endring. Så la jeg bronzebezelen i klorin over natten og den så ut som ny igjen. Så la jeg den mellom to sitronskiver - da skjedde det saker og ting. Du så den kanskje i Oslo på søndag?

Litt OT men her ert et spm på sin plass - hva er det du gjør med klokkene dine, egentlig, MM? :confused:;)
 
Her er`n

IMG_6101.jpg


IMG_6100.jpg


IMG_6099.jpg


IMG_6098.jpg
 
Jeg, nei jeg bare koker dem litt. De skal da renholdes, må vite ;)

(Bare bezelen på tyskerslegga som får gjennomgå. Noe må den kunne brukes til den klokka også)
 
Tok av den nye spenna i bronse og problemet forsvant.Er nok mine "svette" håndledd som får skylda:)Kom ingen misfarging fra kassa kun spennen.
 
Det kan vel bare bety en ting.
Legeringen i spennen er ikke det samme som kassen.
Sa de at spennen også var bronse?.....
 
Stingrayen likte jeg faktisk ganske godt! Jeg har ikke vært så positiv til de andre klokkene fra Helson, men denne var tøff;)
 
Dette ble et langt spa-opphold for ruggen. Lit synd, iom. at ønsket har vært å bruke denne på seiling. Men, nå er den her. ekte bronse, og ny krone. det lille slarket på bezelen er også borte, og nå helt tight og fin.

Deilig å ha klumpen tilbake på armen!

helson-realbronze.jpg
 
Dette ble et langt spa-opphold for ruggen. Lit synd, iom. at ønsket har vært å bruke denne på seiling. Men, nå er den her. ekte bronse, og ny krone. det lille slarket på bezelen er også borte, og nå helt tight og fin.

Deilig å ha klumpen tilbake på armen!

helson-realbronze.jpg

Gratulerer! Er denne 42mm eller 45mm?