Hi-Fi tråden

Har arvet noen gamle LP’r
Mye Elvis og i den sjangeren. Er det discdogs sommer beste sted å finne verdi
ja det vil jeg nesten tro. discogs benyttes også av forhandlere til verdivurdering - men vær nøye med å finne fram til korrekt utgave, og vær edruelig med dine kvalitetsbestemmelser. høyeste verdi har imidlertid ofte urealistiske fantasipriser som må tas med en klype salt :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Raniets
Sikkert noen her som kan svare på dette:)
Jeg har gamle hdmi kabler som er ca 10 år gamle, har det noe for seg å bytte ut disse med dagens standard 2,1 for lydens del? Blir brukt til Netflix og vanlig tv gjennom System Audio hub.
 
Sikkert noen her som kan svare på dette:)
Jeg har gamle hdmi kabler som er ca 10 år gamle, har det noe for seg å bytte ut disse med dagens standard 2,1 for lydens del? Blir brukt til Netflix og vanlig tv gjennom System Audio hub.

Sikkert noen som kan mer om dette enn meg, men jeg prøvde for moro skyld både gammel og ny kabel da jeg monterte alt nytt her i sommer. Merket ingen forskjell på kablene.

Mulig det er mer merkbart på dyrere premiumkabler?
 
  • Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo
Det har ingenting for seg, med mindre de gamle kablene ikke støtter de aktuelle standardene du trenger. HDMI har digital overføring, så enten virker det, eller så virker det ikke. Du får ikke bedre lyd eller bilde av en dyr HDMI kabel vs en billig en.
 
Det har ingenting for seg, med mindre de gamle kablene ikke støtter de aktuelle standardene du trenger. HDMI har digital overføring, så enten virker det, eller så virker det ikke. Du får ikke bedre lyd eller bilde av en dyr HDMI kabel vs en billig en.
Får både lyd og bilde av de kablene jeg har nå, så da slår jeg det fra meg med nye kabler:)
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Har begynt å spille litt plater igjen. Hvor kjøper dere vinyl på nettet? Har kjøpt en del fra Big Dipper før. Noen andre bra nettbutikker?
 
Trolig feil forum, men mine ny Audiovector R3 Arreté gir meg mer lykke enn min seneste 126610LV. Djezes christ ❤️ (og dette før min Naim Atom er byttet ut med Nova)
IMG_0685.jpeg
 
Redigert:
Trolig feil forum, men mine ny Audiovector R3 Arreté gir meg mer lykke enn min seneste 126610LV. Djezes christ ❤️ (og dette før min Naim Atom er byttet ut med Nova)Vis vedlegg 382071
Stor forskjell på Atom og Nova?
Har både Klipsch Heresy IV og Audiovector QR3 på Atom, ikke hatt følelse av mangel på kraft. Også hørt Klipschen på Nova uten at jeg husker stor forskjell fra Atom, men Klipschen har kanskje ikke sååå mye å gå på før du endrer lydbildet med rør?

Lite musikktips for kvelden:
+

Og jeps: lykke ved musikk kan lett overgå lykke ved klokke;)
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby og BigT
Stor forskjell på Atom og Nova?
Har både Klipsch Heresy IV og Audiovector QR3 på Atom, ikke hatt følelse av mangel på kraft. Også hørt Klipschen på Nova uten at jeg husker stor forskjell fra Atom, men Klipschen har kanskje ikke sååå mye å gå på før du endrer lydbildet med rør?

Lite musikktips for kvelden:
+

Og jeps: lykke ved musikk kan lett overgå lykke ved klokke;)
Vet ikke om det er sammenlign bart. Hadde QR3 før R3 Arreté og det er latterlig forskjell. QR3 er altså ikke i nærheten. Milevis unna.. Elektronikken er det fortsatt noe å hente på, selv om stuen er en akustisk katastrofe.
 
Vet ikke om det er sammenlign bart. Hadde QR3 før R3 Arreté og det er latterlig forskjell. QR3 er altså ikke i nærheten. Milevis unna.. Elektronikken er det fortsatt noe å hente på, selv om stuen er en akustisk katastrofe.
Kjenner R3 Arretè godt og enig at R3 ikke kan sammenlignes (altså virkelig ikke!) - men var nysgjerrig på eventuelle erfaringer på forskjell mellom Nova og Atom. Men kanskje ikke relevant spm gitt ulike høyttalere.
 
Kjenner R3 Arretè godt og enig at R3 ikke kan sammenlignes (altså virkelig ikke!) - men var nysgjerrig på eventuelle erfaringer på forskjell mellom Nova og Atom. Men kanskje ikke relevant spm gitt ulike høyttalere.
Nå har jeg ikke testet i eget hjem, men ganske krystallklart i alle Audiovector/Naim forum at en Nova er mer passende. Har selv hatt en BMW 523i og var drit fornøyd,…. Men… 535.. :D
 
  • Haha
Reaksjoner: Genta
Nå har jeg ikke testet i eget hjem, men ganske krystallklart i alle Audiovector/Naim forum at en Nova er mer passende. Har selv hatt en BMW 523i og var drit fornøyd,…. Men… 535.. :D
Svaret jeg frykta!

R3n humper og går sammen med TVn i kjellerstua. Atom er enkel med HDMI-arc og Spotify. Men i stua til Klipsch kan jeg fortsette og dyrke hobbyen med «535» som mål:)
 
Svaret jeg frykta!

R3n humper og går sammen med TVn i kjellerstua. Atom er enkel med HDMI-arc og Spotify. Men i stua til Klipsch kan jeg fortsette og dyrke hobbyen med «535» som mål:)
Herlig at du liker analogien min fra 1999. Over og ut. Bare god stemning. Godt både du og jeg koser oss med Atomen vi har da… God helg..
 
  • Elsker
Reaksjoner: Genta
Trolig feil forum, men mine ny Audiovector R3 Arreté gir meg mer lykke enn min seneste 126610LV. Djezes christ ❤️ (og dette før min Naim Atom er byttet ut med Nova)Vis vedlegg 382071

Eg ser du har klikt høytaleren både inn til veggen og oppetter platespiller . Er dei såpass lette å plassere ?
Eg jakter løsning på stua , men fruen meiner at då må det estetiske ivaretas og dessuten så har vi jo sonos.
Dessuten har jo eg et svært stereoanlegg i kjellerstua. ( jaja )
Sjølv om eg synes sonos er bra det , så stopper det liksom litt med Radiolytting og lett bakgrunnsmusikk. Mulig noken plasseringsvennlige små høytalere hadde kunne funket , men dei fleste eg liker lyden på er for store og då har dei omtrent samme fotavtrykk som en gulvstående.