Hi-Fi tråden

Eg ser du har klikt høytaleren både inn til veggen og oppetter platespiller . Er dei såpass lette å plassere ?
Eg jakter løsning på stua , men fruen meiner at då må det estetiske ivaretas og dessuten så har vi jo sonos.
Dessuten har jo eg et svært stereoanlegg i kjellerstua. ( jaja )
Sjølv om eg synes sonos er bra det , så stopper det liksom litt med Radiolytting og lett bakgrunnsmusikk. Mulig noken plasseringsvennlige små høytalere hadde kunne funket , men dei fleste eg liker lyden på er for store og då har dei omtrent samme fotavtrykk som en gulvstående.
Venstre høyttaler er dessverre klint til veggen. Det må dessverre bli slik i denne stua, med denne kona. :)Relativt plasseringsvennlige da porten er under selv om ideelt sett skulle de vært en halvmeter fra veggen.
God lyd sørger i hvert fall i tredobling musikkavspilling i stuen.
 
Venstre høyttaler er dessverre klint til veggen. Det må dessverre bli slik i denne stua, med denne kona. :)Relativt plasseringsvennlige da porten er under selv om ideelt sett skulle de vært en halvmeter fra veggen.
God lyd sørger i hvert fall i tredobling musikkavspilling i stuen.
"Denne konen " hehe .
Vel ja er omtrent samme eg må ta hensyn til.
Har en liten hang til jbl l100 og klipsch heresey type høytalere . Men så var det plassen då , ja og om dei faktisk spiller slik i dag som eg meiner å huske dei spilte for 30/40 år tilbake.

Fornuften tilsier noken små høytalere som kan plasseres kor som helst . Men då må en ha dynamiske høytalere som kan gi stort lydbilde på lavt volum .
 
  • Liker
Reaksjoner: Ove
Trolig feil forum, men mine ny Audiovector R3 Arreté gir meg mer lykke enn min seneste 126610LV. Djezes christ ❤️ (og dette før min Naim Atom er byttet ut med Nova)
En kompis av meg byttet nylig ut sin Atom med NDX2. Det var en "helt grei", dog dyr, streamer-upgrade. Anlegget består ellers av en Octave-forsterker (samt en Super Black Box) og høyttalere fra Avantgarde Acoustic, og ikke minst en strømrenser fra Isotek. Det låter:mrgreen:
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Ove
"Denne konen " hehe .
Vel ja er omtrent samme eg må ta hensyn til.
Har en liten hang til jbl l100 og klipsch heresey type høytalere . Men så var det plassen då , ja og om dei faktisk spiller slik i dag som eg meiner å huske dei spilte for 30/40 år tilbake.

Fornuften tilsier noken små høytalere som kan plasseres kor som helst . Men då må en ha dynamiske høytalere som kan gi stort lydbilde på lavt volum .
Ligningen kone/lyd/pris/brukervennlighet er uløselig.

Kona har faktisk aksepter Hersey. Syns de er litt kule. At de ikke har den tradisjonelle konfirmasjonshøyttaler-looken gjør dem mer spisbare.

Veldig happy med lyden! Dog ikke på samme nivå som Arrete, men er en av høyttalerne som er tro til live-lyden. Også krever de ikke perfekte innspillinger. Har hatt litt ulike Piega og Burmester, da ender jeg ofte opp med å lytte etter pling og plong og ikke musikken.

Atom er ekstremt enkel å bruke. Alt i en boks. Står under sofaen og skremmer ikke kona i eget stativ med masse bokser og kabler.

Mitt beste kompromiss i den uløselige ligningen;)
IMG_9498.jpeg
 
  • Elsker
Reaksjoner: Ove
@Genta Ja det er nok et uløselig dilemma. Paradoxet er jo at også ho er glad i god lyd. Vi hadde et sett pylon diamond 25 med en arcam alpha 10 forsterke som eg kjøpte i 95 og en belcanto DAC kobla på en streamer lenge. Ho likte veldig godt lyden , men høytalerene vart for store , og komplett feil farge i det nye huset , så dei blei solgt etter at fruen var uheldig og kortslutta utgangstrinnet på forsterkeren i et forsøk på ommøblering .

Eg har et tannoy asr oppsett i kjelleren så skal uansett ikkje gå helt bananas oppe , men må ha noke meir en sonos. Noke som spiller bra og djupt nok på lave volum , men som kan rocke badebussen når det trengs. Og som eg kan plassere inntil vegg og slik som du egentlig. Og ja en ofrer mykje med slik plassering så highend med pinpoint er nok litt unødvendig .
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg trenger hodetelefoner til hjemmekontoret. Er mer glad i fet mellomtone enn krystallklar lyd, og ønsker noen som er lette å ha på hodet over lengre tid. Sitter alene, så de kan lekke så mye de vil. Bruker en Dragonfly Cobalt som forsterker. Noen som har gode ideer? Focal? Budsjett "begynner å nøle når vi passerer 10K".

Sitter med et par utslitte AKG-301 på meg nå, de har komforten på plass men blir for harde i diskanten og for svake i bassen for meg.
 
Er det kanskje et par Denon du skal ha? Jeg hadde et par AH-D5000, og de var det litt mer "liv" i bassen enn AKG K701, som jeg hadde fra før av. Hadde ennå brukt dem om ikke de hadde røket med i en lei brann.
Nå er de vel kommet i ny modell som heter AH-D5200, godt mulig du kan få prøvd dem på din lokale HiFiklubb.
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo
Jeg trenger hodetelefoner til hjemmekontoret. Er mer glad i fet mellomtone enn krystallklar lyd, og ønsker noen som er lette å ha på hodet over lengre tid. Sitter alene, så de kan lekke så mye de vil. Bruker en Dragonfly Cobalt som forsterker. Noen som har gode ideer? Focal? Budsjett "begynner å nøle når vi passerer 10K".

-Et eller annet fra Audez'e? Kan drives av det meste, meget komfortable (iallefall for min hodefasong), uovertrufne fra mellomtone og ned. Jeg har hatt et par LCD-X i, øh, ti-tolv år, tenker jeg, og det er fortsatt favoritthodetelefonene når jeg skal lytte lenge og ha det moro. Disse har merkbart åpnere diskant enn slektningen LCD-2, som kanskje kan være et mer interessant alternativ for din smak - men absolutt noe jeg ville ta med i betraktningen. Audez'e, altså.
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo
Hva med T1 G3. Fet bass og klar detaljert lyd.
Bruker mine med cobalt,tr-amp,atrox,magnius.
Låter og bra rett utav minijack’n på en ipad
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo
Hadde LCD-2 en stund, men de var ikke komfortable for meg. Feil hodeform antakeligvis. T1 G3 ser spennende ut, må se om det er noe sted jeg kan prøve dem på!

(hodet mitt er såpass stort at jeg sliter med å finne hjelm)