Aldri sett eller hørt om før, men de så latterlig rå ut.Devialet phantom, ja eller nei? Hvis ja, bør jeg gå for gull, eller holder det med silver phantom?
De må testes
Aldri sett eller hørt om før, men de så latterlig rå ut.Devialet phantom, ja eller nei? Hvis ja, bør jeg gå for gull, eller holder det med silver phantom?
Ubetinget ja om du ønsker god lyd fra en boks løsning.Devialet phantom, ja eller nei? Hvis ja, bør jeg gå for gull, eller holder det med silver phantom?
Takk for råd. Har en Geneva XXL nå, det alt mulig drit kan gjemmes bort. Det funker helt greit, men den er litt romlete lyd. Med ei lite jente som herpet alt på sin vei, likte jeg denne løsningen godt. Jeg pleier ikke å spille så mye høyt, men det hender jo at anledningen byr seg.Ubetinget ja om du ønsker god lyd fra en boks løsning.
Vil aldri kunne gjengi stereo som godt 2 kanalers oppsett, men et bra kompromiss om ein ønsker ein alt i eit løysing og vil ha god lyd.
Ville gått for gold modellen om rommet ditt har litt størrelse, og du er en som lytter endel til musikk. I et mindre rom hadde eg nok gått for silver.
Lykke til!
Hadde denne tidligere på hytta, det var før kona såg en Geneva i walnut. Da måtte den skiftes. Lydmessig er Devialiet sin løsning langt forran Geneva.
Er planen å fortsette med et sett høytalere og en sub?Tror jeg trenger en surroundforsterker for å få alt til å henge sammen i stuen. Bruker et sett høyttalere og en sub sammen med en stereo for og effektforsterker i dag. Bruker for lite tid på å lytte på musikk og det for meg å bytte ut forforsterker (og evt effektforsterker) med en hjemmekino sak. Hva er det jeg MÅ ha av standarder? Har sonos i dag, men bruker sjeldent multirom, så en forsterker med Spotify connect (?) hadde vært kjekt. Skal koble på Apple TV, dekoder, sonos, CD spiller og kanskje blueray spiller. Tenker å koble til TV via optisk utgang (eller trenger jeg ikke det - bruke hjemmekino recievet for å styre alt?).
Noen som kan anbefale noe i rimelig kategori - 6-10 tusen? Skal se om det dukker opp noe på black friday...
Kjøpte B&W 604 S3 i høst, litt som et ekstra moro-anlegg, og funderer på forsterkeri til disse. Testet Hegel H160, men den ble for varm på en fest. Har derfor kikket litt etter H300 brukt. Men det er jo egentlig "overkill" med tanke på prisklasse (og innebygget god DAC) for disse høyttalere, selv om jeg mener stor og god forsterker er viktig.
Tenkte evt å kjøre trådløst fra android spotify med chromecast audio (optisk ut), muligens andre kilder etter hvert, inkl andre optisk/coax og iphone.
Noen andre forslag, helst noe som er mulig å få tak i brukt?
(1. Stor stereo integrert forsterker med dac og/eller trådløse fasiliteter? = H300)
2. Stor stereo integrert forsterker uten dac/trådløse fasiliteter (benytte chromecast analogt? Eller dac tillegg?)
3. Stereo effektforsterker, og
4. Forforsterker e.l. med/uten dac og evt trådløse fasiliteter?
5. Andre løsninger?
Hei.
jeg har nå kjøpt B&W CM8.
Ville dere anbefalt å ha en sub og senter også?
Hvilken forsterker anbefaler dere?
Dette er jo smak og behag, men jeg er enig med @Zawatch om Hegel på B&W. H300 kan en jo finne på brukten. Eventuelt ta steget opp til H360 (sjeldnere å finne på brukten), som vil gi deg mer oppløst/større mellomtone og diskant.
@gooner87, til 2ch stereo bør det ikkje være behov for sub for dei fleste. Sub vil komplisere anlegget betraktelig, og en bør vel aller helst ha 2 subber . Egentlig tenker eg vel at en kanskje har valgt feil høytalere i forhold til ka en ønsker å få ut av anlegget, eller man (aller helst) må tenke på plassering og akustikk i rommet. Hegel h200 fungerer nok veldig bra då den er kraftig , men den er veldig stram i bassen og min erfaring er at lydbildet heller litt mot det lyse. Eg har ikkje prøvd Hegel på B&W, men både på audio phsyic scorpio 2, virgo og mine Tannoy dc10t. på sistnemnde fungerte dei vel best sånn sett