Hegel er på sin måte, andre på en annen. Uansett lager dei produkter med litt forakjellige audiofile utgangspunkt. Så putter man då i sammen komponeneter som forsterker kvarandres særegenheter så kam det fort bli feil.
Høyrte også på kombo med Hegel H190 og Monitor Audio. Einig i at diskaten vart for hard og kvass. Testa same forsterkar med Dynaudio Special forty. Dette spelte rundt Monitor Audi høgttalerane. Sakna litt djupbass i Special forty - enda difor på Contour 30. Må sei meg særs nøgd med kombinasjonen.
Har ikke sansen for Hegel jeg heller, hadde en H1 i ca to måneder, har hørt mye på H200 og hørte H360 mot monitor audio gold 200 (kanskje 300) hos swsg. Sistnevnte hørtes ut som noe var galt med diskanten, noe selger prøvde å tilskrive bånddiskantene. De sier de nyere hegelforsterkerne er bedre, dog
Høyrte også på kombo med Hegel H190 og Monitor Audio. Einig i at diskaten vart for hard og kvass. Testa same forsterkar med Dynaudio Special forty. Dette spelte rundt Monitor Audi høgttalerane. Sakna litt djupbass i Special forty - enda difor på Contour 30. Må sei meg særs nøgd med kombinasjonen.
Interessant, jeg har hatt nøyaktig samme opplevelse med Hegel og hard diskant, men det viste seg å være pga. kablene fra Nordost som Soundgarden pushet.
.
https://www.tek.no/artikler/tidal-kan-ga-ned-for-telling-i-lopet-av-neste-ar/414409
Ikke en kjekk nyhet... Muh playlists!
Det ville vært merkelig om etablert aktør med flere tiår med fartstid lager en høyttaler til 50k+ som høres ut som en klipsch til ti tusen spenn. High-end er high end, og kan sidestilles med klokker. Følelser og personlige preferanser har mye å si.
Nå har vel ikke jeg skrevet at Dynaudio er dårlig eller ei. Men å sitere ei blekke som gir toppkarakterer i hytt og vær blir relativt lite interessant.
Den største fordelen med gummiføtter er vel at man slipper å ødelegge gulvet.
Sorbothan etterlater merker i treverk, så det ville jeg ikke brukt rett på gulvet.