Hjelp, jeg har ikke lenger panerai

Kan være klokt med noen korte pauser fra Panerai inni mellom......da vil en merke hva Panerai virkelig har betydd for en :) og hvilken ubotelig skade en er i ferd med å påføre sjelen sin.

Da er det bare èn løsning,- nemlig å jakte på neste PAM !
Gjerne en modell som er noe mer spesiell (og ofte noe mer kostbar) enn foregående modell.

Det er denne runddansen gjør en til en ekte trofast PANERISTI, lykke til! :cool:

Takk for trøstende ord. :)

Kan nok klare meg en stund uten, virkelig kjenne på savnet. Tenke på så deilig det blir å igjen kjenne en panerai på armen.

Jeg har eiet både 111 og 312, begge er flotte klokker. Hadde jo vært litt gøy å finne en annen modell å starte jakten på.

En stor del av klokkegleden er jo nettopp å bruke litt tid på research for å finne rett modell.

Noen av kriteriene for en ny modell vil for meg være: sandwichdial, 1950 kasse og mest mulig ryddig skive.

Kjenner pulsen stige når jeg ser denne:

5b1902ee81c4ae47b64c53fb877800b3_zpsb60fcff4.jpg

Valget er tatt. :)

Valget stod mellom 312 / 320 / 359.

Er det Tudor samt noe annet som er på vei.... ut...? Selv hadde jeg min bb i to eller tre uker tror jeg... En deilig klokke... prioriteringer... prioriteringer... prioritering :)

Er det Tudor samt noe annet som er på vei.... ut...? Selv hadde jeg min bb i to eller tre uker tror jeg... En deilig klokke... prioriteringer... prioriteringer... prioritering :)

Tror jeg vil gi Tudor'n litt mer tid, liker den godt. Liker vintagelooken.

Explorer II gikk fort, den var ikke liksom ikke helt meg. Tror en Explorer I ville passet bedre.

Jeg sliter med å få den ordentlige godfølelsen, er ikke lett dette.

En god start på dagen, møtte postmannen på vei ut av gårdsplassen i morges. :)

Jaggu hadde han ikke en pakke til meg, nå kan jeg endelig slutte å sutre over savnet av en Panerai.

Explorer'n var dessverre nødt til å gå for å få regnestykket til å gå opp, kjenner jeg savner den litt. Skal jeg ha Rolex igjen så blir det definitivt en Explorer II igjen, men da uten at dette går på bekostning av en Panerai. :)

Den første og eneste dagen jeg hadde rolexen på armen ble jeg spurt av hele 5 personer om den var ekte. Det toppet seg på kvelden da min kone sa tørt til meg: "du er klar over at du er god på vei til en ny ponni til dattera di hvis du selger den der..." Det gjorde ihvertfall ikke saken noe bedre, selv om hun bare fleipet med meg. Kona mi trøstet meg med at vi kunne kalle ponnien for Rolex. Hi hi

Dagen etter var klokken solgt og ny ponni er på vei inn. :) Hva gjør man ikke for husfreden.

Nok om det...

Valget stod mellom en 312, 320 eller en 359. 312 hadde jeg eid før og jeg hadde lyst å prøve noe nytt. Ble aldri enig med meg selv angående 359. Var den litt kul, eller ble det litt feil med den skiven den har?

Jeg endte opp med en 320 etter en av goodguyene her på forumet forbarmet seg over meg og tilbydde meg å kjøpe hans panerai. Dette er jeg evig takknemlig for, nå sitter her meget fornøyd med en 320 på armen.

0e70ec4af0b5a5ecde9c5e3f88efaa90_zpsaa162ea6.jpg

Redigert:
Supert! Gratulerer! Har jo denne selv og er svært fornøyd!

ang. explorer... har du kortids-hukommelse?

"Explorer II gikk fort, den var ikke liksom ikke helt meg. Tror en Explorer I ville passet bedre. " -Yallaboy
"Skal jeg ha Rolex igjen så blir det definitivt en Explorer II igjen, men da uten at dette går på bekostning av en Panerai." -Yallaboy

Valget stod mellom en 312, 320 eller en 359. 312 hadde jeg eid før og jeg hadde lyst å prøve noe nytt. Ble aldri enig med meg selv angående 359. Var den litt kul, eller ble det litt feil med den skiven den har.

Jeg endte opp med en 320 etter en av goodguyene her på forumet forbarmet seg over meg og tilbydde meg å kjøpe hans panerai. Dette er jeg evig takknemlig for, nå sitter her meget fornøyd med en 320 på armen.

0e70ec4af0b5a5ecde9c5e3f88efaa90_zpsaa162ea6.jpg

Et fornuftig valg! Gratulerer!
Ja, det er noe "feil" med skiven på 359 :cool:

Supert! Gratulerer! Har jo denne selv og er svært fornøyd!

ang. explorer... har du kortids-hukommelse?

"Explorer II gikk fort, den var ikke liksom ikke helt meg. Tror en Explorer I ville passet bedre. " -Yallaboy
"Skal jeg ha Rolex igjen så blir det definitivt en Explorer II igjen, men da uten at dette går på bekostning av en Panerai." -Yallaboy

Kan nok høres ut som jeg er lettere sinnsforvirret. ;) Jeg var nok bevistløs i gjerningsøyeblikket, angret så fælt på at jeg kvittet meg med paneraien. Hadde nok stor innvirkning på de linjene du siterer til. :D

Etter å ha tenkt meg litt om og følt litt på det, så har jeg lyst på en Explorer II igjen. Om det blir en Explorer I eller II først, det gjenstår å se. :) Det hjalp veldig å få tilbake en pam i samlingen, jeg ser ting klarere nå. ;)

Takk for all støtte jeg fikk i tiden uten panerai.

Redigert: