Hjelp meg å finne chronographen jeg leter etter?

Medlem
17. mars 2014
Innlegg
31
Etter at jeg så denne tråden http://www.tidssonen.no/forum/klokk...rrera-81-calibre-17-tribute-jack-heuer-26610/ fant jeg ut at jeg trengte en chronograph! Men det å finne det jeg er ute etter skulle vise seg å være lettere sagt enn gjort. Jeg trodde jeg hadde funnet en løsning innenfor budsjett når jeg kom over denne Certinaen:


47063-LoadImage-imageid-12180.jpeg


heeelt til jeg fant ut at det var quartz…


Så, dette leter jeg etter:
-Automatisk/mekanisk.
-Mye skive, lite bezel.
-Hvit/lys skive. Panda kan godt funke.
-Kasse som bygger lite. Må passe under skjortearmen.
-Rød og/eller blå detaljer funker.
- Diameter er jeg fleksibel på.
-Må gjerne se bra ut på brunt skinn.

Fasiten er selvfølgelig en Speedy, men som student tror jeg samboeren blir mannevond hvis jeg blåser 25k på klokke nå. Hadde ikke tenkt å legge i noe særlig mer enn 5000, men hvis noen treffer den berømte spikeren på hodet kan det nok strekkes litt :)

Og ja, Rolex Daytona er også utenfor budsjett :p


Legger ved noen bilder som viser hvilken retning jeg tenker:
323-30-40-40-04-001-12.jpg

Carrera_Calibre-17-Jack-Heuer-80th-birthday_CV2119.BA0722_HD.jpg

649379d1331490931-breitling-vs-tag-heuer-breitling-transocean-chronograph-limited-edition_1.jpg

tag-carrera.jpg

Speedmaster_57_white_dial_white_background.jpg

1457490d1397548672-baselworld-2014-home-made-pics-tag-heuer-novelties-4b.jpg



Forslag?
 
Hva tror du om denne?

Er litt i samme båt som deg, men det er mulig jeg venter til nyåret og dobbler budsjettet. For 10-15 får man mye bra.
 
Den var morsom. Egen krone til dato?

Hvis jeg ikke tar helt feil så er kronen på venstre side til den interne bezelen som kan brukes til å sette en ekstra tidssone.

Mye historie bak denne forresten. Det legger jo ofte til litt verdi :)
 
Vanskelig å slå denne når det gjelder pris/ytelse. Tror 10-15k er mulig med litt rabatt.WatchInsider skriver:
"Longines HydroConquest Chronograph: A 300-meter waterproof chronograph equipped with the Longines column-wheel chronograph caliber L667. It is based on the Valjoux 7750 but a specific development of ETA for Longines and exclusively reserved to Longines. The price: 1610 Euro including 19 % of German VAT. This price is hard to beat guys. In my eyes the best value for money chronograph 2013."
eccda094a62246674e1fd95170a03a1e.jpg
 
Redigert:
Vanskelig å slå denne når det gjelder pris/ytelse. Tror 10-15k er mulig med litt rabatt.WatchInsider skriver:
"Longines HydroConquest Chronograph....

Den er nok for langt utenfor budsjettet mitt.. Flott klokke, men da tror jeg heller det hadde blitt en Omega :)

Ikke lett dette her. Flere forslag?
 
Mitt beste tips er å følge med på bruktmarkedet her inne. Skal du ha en kvalitetskronograf innenfor budsjettet ditt er brukt definitivt det beste alternativet.

Denne er solgt nå, men dukker tilsvarende klokker opp her inne hele tiden så bare følg med :)
 
Du må være klar over at automatisk, mekanisk kronograf bygger fort 15mm, ikke noe å dytte under skjorten. Nesten umulig å ikke anbefale Speedmaster manuell.
 
Mitt beste tips er å følge med på bruktmarkedet her inne. Skal du ha en kvalitetskronograf innenfor budsjettet ditt er brukt definitivt det beste alternativet.

Denne er solgt nå, men dukker tilsvarende klokker opp her inne hele tiden så bare følg med :)
Lenge siden jeg har vært innom denne tråden nå, men jeg har fortsatt letingen. Har faktisk vurdert Jazzmaster.

Du må være klar over at automatisk, mekanisk kronograf bygger fort 15mm, ikke noe å dytte under skjorten. Nesten umulig å ikke anbefale Speedmaster manuell.
Stikkordet her er nesten. Som nevnt er Speedmaster fasiten, men det må vel finnes noen alternativer. Det beste alternativet så langt, er denne tjukkasen (16,28mm)
T055.427.16.017.00_LRG.jpg
 
Du kan kanskje gjøre noen kupp på nye klokker på Ebay også da:

http://www.ebay.co.uk/itm/TISSOT-ME...164610321?pt=Wristwatches&hash=item5417169b11

http://www.ebay.co.uk/itm/Swiss-Leg...709821034?pt=Wristwatches&hash=item3f432ad86a

Jeg må innrømme at jeg har gjort lite research på dette merket, men klokka så jo fin ut:

http://www.ebay.co.uk/itm/VETTA-80-...es_Watches_MensWatches_GL&hash=item1e949cdf0b


Alle invicatene som dukker opp nevner jeg ikke, da jeg personlig synes at dette er en for %$#(&€ merke :p