Hjelp meg med en matte oppgave !!

Hahaha... Jeg som håpet at Sponon ikke skulle oppdage det! Men, jeg så oppgaven på Siffer også ;)

En siste oppgave, før jeg laller:

Jeg er pensjonist. Hvis du bytter om tallene i min alder, får du alderen på sønnen min. For ett år siden var jeg dobbelt så gammel som ham. Hvor gamle er vi to i dag?

Javisst er det det.
Jeg leste nok for dårlig og hengte meg opp i dette med at det var for ett år siden...

Flinke gutter!

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Det er 3 søstre. Den eldste besøker sin mor hver 5. dag, den midterste besøker henne hver 4. dag og den yngste hver 3. dag. Hvor lang tid går det før alle tre besøker sin mor på samme dag?

Ja, det avhenger jo av hva man setter som dag 0. Jeg teller med dag 1 og kommer da til 60 ettersom det er det første tallet i rekken som både 3,4 og 5 går opp i.

Om det er 5 annanaser i ett tre, og 1 faller ned. Hvor mange annanaser er det igjen i treet?

Om det er 5 annanaser i ett tre, og 1 faller ned. Hvor mange annanaser er det igjen i treet?

Da er det igjen uomtvistelig 4 ananaser igjen i treet.

Oppgaveteksten skal være :
Det vokser 5 ananaser i et tre. 1 faller ned. Hvor mange ananaser vokser det nå i treet?

265534.jpg

1. Kjøp 5 ananaser
2. Plasser dem i et epletre, pæretre eller et banantre hvis du har tilgang
3. La en falle ned
4. Du ha 4 ananaser i treet.

Skjønner?....ikke meningen å være pirkete, men......

Jeg er helt med, oppgaven var som sagt copy paste.. Jeg fikk i utgangspunktet feil fordi jeg svarte 4 ananaser i treet, men klarte å argumentere med at han hadde skrevet feil i oppgaven, å fikk da riktig ;)

Noen som vet hvilke tv serie det her klippet er fra?
http://www63.zippyshare.com/v/24872539/file.html ;)

Det er Harald Eia i åpen post som kødder med jul i skomakergata. Fikk Jens Petrus til å fremstå som århundrets pedofil.