Hjelp til kjøp av klokke.

Medlem
3. mars 2013
Innlegg
61
Hei.

Jeg har tenkt å kjøpe en dameklokke til ca. 30.000 NOK +. Klokken har jeg helst lyst til å kjøpe her i Norge (vintage klokker er derfor ikke aktuelt). Problemet er at jeg kan veldig lite om klokker. Er det noen som kan gi meg råd for hva jeg bør kjøpe (eller ikke kjøpe)? Jeg foretrekker en klassisk, elegant og feminine klokke. Finnes det Rolex klokker (som selges her i Norge) til så lav pris? Hva med Omega?

På forhånd takk :)
 
Hei.

For å se litt i hvilke modeller du synes er fine, kan du se på Rolex klokker. Her ligger det masse modeller.

Veiledende prisene her er ofte litt høye i forhold til hva som går ann å få i butikken.

Finn en modell som du liker, og ta en telefon til Lervik ur i Haugesund, eller Urmaker Jørgensen i Tromsø, så får du sikkert en god pris. Eller hør med din lokale forhandler.

Aqua Terra modellene til Omega er også flotte og klassiske klokker
Omega Seamaster Aqua Terra

Lykke til;)
 
Slår nok en gang et slag for denne i 35mm på kvinnehåndledd!

17_0_omega_constellation_de1503_30_00_c.JPG
 
Entropy, takk :)

Nå har jeg tatt en endelig beslutning, jeg går for en Rolex. Betaler heller litt mer og kjøper den klokken jeg virkelig har lyst på.
 
Det finnes flere Rolexer som fint kan kjøpes for prisen du skisserer.

Explorer 1: Nydelig dameklokke.

GMT Master/2: Tynn kasse og liten krone, ypperlig for et kvinnehåndledd.

Rolex sub: Skal være mulig å oppdrive til 30 k dersom du har litt is i magen, spesielt no-date. Litt mer beefy, men den er neppe så stor at det er problematisk.

Kort oppsummert så er vel alle Rolexer passende for et kvinnehåndledd med noen ytterst få unntak.
 
Det finnes flere Rolexer som fint kan kjøpes for prisen du skisserer.

Explorer 1: Nydelig dameklokke.

GMT Master/2: Tynn kasse og liten krone, ypperlig for et kvinnehåndledd.

Rolex sub: Skal være mulig å oppdrive til 30 k dersom du har litt is i magen, spesielt no-date. Litt mer beefy, men den er neppe så stor at det er problematisk.

Kort oppsummert så er vel alle Rolexer passende for et kvinnehåndledd med noen ytterst få unntak.


Takk for svar, Lien :)

Jeg har tenkt å bruke 60 tusen. Har hørt at jeg kan kjøpe meg en Justdate Rolex for den prisen.
 
Takk for svar, Lien :)

Jeg har tenkt å bruke 60 tusen. Har hørt at jeg kan kjøpe meg en Justdate Rolex for den prisen.
For 60 k hadde jeg kjøpt en brukt Rolex Daytona med hvit skive any day of the week, dersom det er Rolex du ønsker.
 
Kan du fortelle oss litt mer om hva du egentlig ser etter? Noen jenter liker de mindre herremodellene, noen liker det helt enkle, andre vil ha det mer feminint. Mange alternativer.

F.eks er kjæresten min interessert i en enkel perpetual lady fra Rolex. De ser slik ut:

rolex-perpetual-176200_4_LRG.jpg
 
Jeg tør ikke å kjøpe brukt :) Kan lite om klokker. Er ikke Daytona herremodell?
Kjøp av noen som har god anseelse i miljøet, så er det svært vanskelig å trå feil. Der du på kjøp og salg her inne så er det mange her med godt rykte som goodguys.
Daytona er vel i utgangspunktet en "herremodell", men den tar seg svært bra ut på er kvinnehåndledd.

Noen har til og med gått så langt som å kalle det en dameklokke.
 
Kan du fortelle oss litt mer om hva du egentlig ser etter? Noen jenter liker de mindre herremodellene, noen liker det helt enkle, andre vil ha det mer feminint. Mange alternativer.

F.eks er kjæresten min interessert i en enkel perpetual lady fra Rolex. De ser slik ut:

rolex-perpetual-176200_4_LRG.jpg


Takk for svar, Alione. Jeg ser etter noe feminint, elegant og klassisk. Datejust ser fin ut.
 
Kjøp av noen som har god anseelse i miljøet, så er det svært vanskelig å trå feil. Der du på kjøp og salg her inne så er det mange her med godt rykte som goodguys.
Daytona er vel i utgangspunktet en "herremodell", men den tar seg svært bra ut på er kvinnehåndledd.

Noen har til og med gått så langt som å kalle det en dameklokke.

Tusen takk for gode tips :) Skal vurdere brukt nå :)
 
Jeg foreslår at du går inn her og i tur og orden ser på kategoriene datejust, datejust midsize, datejust lady, og oyster perpetual. Hvis du finner en modell du liker kan vi sikkert hjelpe deg videre med beste måte å gå frem. Er litt usikker på å handle med urverket.no, men det er et flott sted å se på modeller, samt få litt idè om hva de forskjellige koster.

Rolex klokker
 
Jeg foreslår at du går inn her og i tur og orden ser på kategoriene datejust, datejust midsize, datejust lady, og oyster perpetual. Hvis du finner en modell du liker kan vi sikkert hjelpe deg videre med beste måte å gå frem. Er litt usikker på å handle med urverket.no, men det er et flott sted å se på modeller, samt få litt idè om hva de forskjellige koster.

Rolex klokker

Har tenkt å kjøpe det fra Urmaker Bjerke. Har sjekket urverket.no "Lady Datejust White Dial 179173/16" liker jeg veldig godt. Er det en bra klokke?
 
Datejust kommer som det allerede er poengtert i flere størrelser. I tillegg har du stor valgfrihet når det kommer til selve urskiven, du får de i mange forskjellige farger og med feks. diamanter. Bezelringen (ringen rundt urskiven) har du også valgmuligheter på. Urverket.no viser fram mye av utvalget, men jeg ville anbefalt deg å gå innom en Rolex-forhandler og be om å få se i Rolex' katalog, der vil du se alle valgmulighetene du har. For 60k har du stor valgfrihet
 
Datejust kommer som det allerede er poengtert i flere størrelser. I tillegg har du stor valgfrihet når det kommer til selve urskiven, du får de i mange forskjellige farger og med feks. diamanter. Bezelringen (ringen rundt urskiven) har du også valgmuligheter på. Urverket.no viser fram mye av utvalget, men jeg ville anbefalt deg å gå innom en Rolex-forhandler og be om å få se i Rolex' katalog, der vil du se alle valgmulighetene du har. For 60k har du stor valgfrihet

Takk for svar, Hermansen.
Når det gjelder urskiven vil jeg enten gå for sølv eller hvit, tror de med diamater koster over 60? Bezelringen på den jeg har lyst på er 18 karat gult gull. Er Urmaker Bjerke det beste stedet for kjøp av Rolex klokker?