Hodetelefoner for flybruk

Gjenbruker denne tråden, jeg:

Hva er det som er kremen av Bose sine støydempende hodetelefoner egentlig? QC15? QC3?

Bose QC20 bruker en nyere NC krets enn QC15 og er langt bedre til å kansellere ut støy. Har brukt QC15 en del, prøvd QC20 en periode. Bare et spørsmål om tid før jeg bytter ut mine QC15 med QC20i.
 
Bose QC20 bruker en nyere NC krets enn QC15 og er langt bedre til å kansellere ut støy. Har brukt QC15 en del, prøvd QC20 en periode. Bare et spørsmål om tid før jeg bytter ut mine QC15 med QC20i.

Har fryktelig lyst på QC20i da jeg er mer en in-ear fyr. De er litt vanskelig å få prøvd i butikken (naturlig nok), så hvordan syntes du de er sammenlignet med 15?
 
Er virkelig støyreduksjonen like godt på qc20 som på qc3/q15?

Jeg har hatt mitt par qc3 i snart 6 år og brukt de mye både hjemme og på reise. Byttet en del deler på de, men nå dessverre utslitt og moden for utskifting. Synes det er rart av bose ikke ha kommet med noen nye på en stund. Begynner jo å vli fryktelig lenge siden qc15 ble lansert...

Når det er sagt så skjønner jeg ikke helt hvorfor så mange sverger til qc15, mens qc3 ikke blir nevnt en gang. Spør du meg er qc3 overlegen på lange reiser. Min (ene) erfaring med qc15 er at det blir varmt inni klokken. Det blir det ikke med qc3. Samtidig opplever jeg qc15 som stor og "klumpete" sammenlignet med qc3.

Veldig spent på å høre erfaringer med inear-varianten. Blir enten den eller et sett nye qc3 på meg.
 
Redigert:
«en liten switch»? Tell us more, @Ralph! Hvorfor har du behov for å slå av støydemping hvis lyden ikke blir bedre?

Jeg har hvertfall en liten bryter på ledningen som går inn i hodetelefonene hvor jeg kan skru av støydempingen. Bruker den flittig @aek.

Jeg synes støydempingensfunksjonen lager litt for "tett" lyd til bruk i støyfrie omgivelser. Blir som om noen sitter og holder hendene over ørene med hodetelefonene i mellom. Gir det mening? Mener ikke at dette endrer lydbildet i særlig grad, men det blir ikke så ullent når det er lite støy.
 
Redigert av en moderator:
Jeg har hvertfall en liten bryter på ledningen som går inn i hodetelefonene hvor jeg kan skru av støydempingen. Bruker den flittig @aek.

Jeg synes støydempingensfunksjonen lager litt for "tett" lyd til bruk i støyfrie omgivelser. Blir som om noen sitter og holder hendene over ørene med hodetelefonene i mellom. Gir det mening? Mener ikke at dette endrer lydbildet i særlig grad, men det blir ikke så ullent når det er lite støy.
Nå er jo mine i USA, men jeg mener da bestemt at jeg ikke har en switch på kabelen, og hvis jeg vipper over switchen på selve headsettet slår jeg av lyden, @Ralph? Mulig det er annerledes hvis jeg bytter kabel, men en tidligere poster i denne tråden har også sagt at de ikke kan brukes uten støydemping. Hm. Jeg er utsatt for en mystifikasjon...
 
Redigert av en moderator:
Nå er jo mine i USA, men jeg mener da bestemt at jeg ikke har en switch på kabelen, og hvis jeg vipper over switchen på selve headsettet slår jeg av lyden, @Ralph? Mulig det er annerledes hvis jeg bytter kabel, men en tidligere poster i denne tråden har også sagt at de ikke kan brukes uten støydemping. Hm. Jeg er utsatt for en mystifikasjon...

Samme på mine, det er ingen switch på kabelen. Det følger med en handsfree-kabel som jeg ikke har testet, men tror ikke det er noen slik bryter på den heller. Skrur man av bryteren på selve headsettet så tar man jo strømmen...
 
Redigert av en moderator:
Det er en bryter som man kan skifte mellom støydemping på fly og støydemping ellers.
Level high / low. Fjern lydledningen som går fra headsett og til lydenhet. På den pluggen som går inn i headsettet er det en low / high bryter.
 
Det er en bryter som man kan skifte mellom støydemping på fly og støydemping ellers.
Level high / low. Fjern lydledningen som går fra headsett og til lydenhet. På den pluggen som går inn i headsettet er det en low / high bryter.

Som forklart her @aek. Takk @jimjames.

Legger ved illustrasjon:
qc2_15_hi_lo_switch.gif
 
Redigert av en moderator:
Det er helt feil. Den har ingen ting med justering av støykanselering. Den justerer kun motstand. Enkelte forsterkere og da også entertainment systemer på fly sender ut mye kraftigere signal enn feks en mobiltelefon eller mp3 spiller. Derfor kan du sette den til LO for å få lavere volum

http://worldwide.bose.com/productsu..._the_hi_lo_switch/page.html?productlabel=qc15

Mulig det, men opplevelsen er hvertfall at susingen i støydempingen forsvinner når innstillingen endres.
 
Har fryktelig lyst på QC20i da jeg er mer en in-ear fyr. De er litt vanskelig å få prøvd i butikken (naturlig nok), så hvordan syntes du de er sammenlignet med 15?

Som sagt, jeg kommer til å bytte mine QC15 ut med QC20i når en passende anledning byr seg. Satt godt i mine ører. De sitter i inngangen til øregangen, så var veldig behagelig og god støtdemping. Syntes også lyden var bedre, men fikk ikke sammenliknet direkte.
 
Har byttet ut mine QC15 med QC20i, har ikke direkte sammenlignet de. Men jeg føler de er like gode på støydemping og lyd. Hovedgrunnen til at jeg kjøpte QC20i, er fordi jeg synes QC15 er litt for store å drasse på, QC20i kan du jo bare putte i lommen når du ikke bruker de.


PS: Send PM om du vil kjøpe et par pent brukte QC15. ;)
 
Har byttet ut mine QC15 med QC20i, har ikke direkte sammenlignet de. Men jeg føler de er like gode på støydemping og lyd. Hovedgrunnen til at jeg kjøpte QC20i, er fordi jeg synes QC15 er litt for store å drasse på, QC20i kan du jo bare putte i lommen når du ikke bruker de.


PS: Send PM om du vil kjøpe et par pent brukte QC15. ;)




+1

QC20i er favoritten her, byttet nylig ut mine QC15 med de, og angrer ikke et sekund! Utrolig god lyd, støydemping og veeldig mye lettere når du skal ha de med deg!
 
Er det noen andre som opplever en svak "skurrelyd" ved bruk av QC20? Jeg har tidligere vært vant til QC3 hvor alt blir bare helt totalt stille i det man aktiverer noise cancelingen, men i mine QC20 hører jeg en svak skurrelyd på lik linje med en god gammeldagens tv med analog antenne.

Er det andre QC20 som opplever dette, eller har jeg fått et par som er defekt? Når jeg feks spiller musikk så er lyden helt fint (men med skurring i bakgrunnen)
 
Ultimate ears øre plugger vil jeg anbefale.. Kjøper du en dyrere modell fra dem med skum plugger så slår det Bose o.l ned i støvlene!:)

Ikke enig, er to forskjellige bruksområder.

Lavfrekvent støy, langvarig bruk og blandt folk så foretrekker jeg Bose framfor passiv støydemping med skumplugger.
Er også to helt forskjellige typer stillhet hvor skumplugger gir en mer trykkende stillhet hvor din egen pust etc blir forsterket av at du fyller ørene med skum.

Er man ute etter best mulig kvalitet i musikken er et par gode in ears med skum eller custom flange helt klart å foretrekke.
 
Jeg endte hvertfall på QC15. Førsteinntrykket er at støydempingen er helt utrolig bra, lydkvaliteten er OK. Blir nok digge å ha på fly- og togturer, men blir ikke noe jeg bruker hver dag.