Hublot? Hva mener medlemmene?

Hublot er jo dessuten ikke bare de digre "ROO"-style urene. En kollega bruker ofte en Hublot Classic i rødt gull som jeg syns er ganske så fin.

hublot41mm.jpg


Mange hubloter jeg gjerne kunne brukt, men som Greg sier så kommer de ikke først i køen.
 
Interessant med Chivas Regal effekten, minner meg på hvorfor jeg aldri har vært særlig begeistret for Chivas :p

Jeg kjøper det jeg liker stort sett, men ikke om prisen er for høy sett i forhold til hva man EGENTLIG kjøper.

For meg blir det derfor absurd å kjøpe en ny klokke til 100k for så å ha i bakhodet at klokka bare er verdt 60k, for det er det man får om man ønsker å selge, og da er den verdt det, etter mitt syn ikke 100k.

Og å tape 40k på EN klokke blir for mye da jeg i likhet med de fleste andre må jobbe noen timer for å tjener 40k netto.

Siden jeg er over gjennomsnitt klokkeinteressert kjøper jeg heller 40 klokker for 100k som jeg kan selge om 10 år for 150k, om jeg ønsker det, jeg føler meg da mye bedre i min galskap... :p

Forøvrig syns jeg ikke Hublot designer fine klokker, og da spiller det ingen rolle om de koster 200k, 100k eller 1000 kroner... :cool:
 




IMG_0106.jpg


En av de sprekeste boksene jeg har sett på en stund. Dobler som en humidor og størrelsen ser jo høvelig voksen ut. Klokken var vel tøff den også :eek:
 
Jøss. En lesbar chrono fra Hublot?
Den var litt allright den der da, men kommer liksom til kort hvis man sammenligner med;
C4E0F61E-FB16-4259-A9AE-55863745E31A-5342-0000062A8D48FF01.jpg

Og valbray ocolus...
7C631DB6-BF1C-4DB0-B712-F74EDE12E53B-5342-0000062DB012B1CA.jpg

4736639C-2B18-4786-B636-427C24F89C6D-5342-0000062CF8545379.jpg
 
Redigert:
Personligen så var jag väldigt nöjd med min Big Bang all Black, men efter ett par månader med AP ångrar jag inte en sekund att jag sålde den. :D

Men vem vet, de nya Big Bang känns som ett steg i riktig riktning, inhouse, väldigt enkel lösning för och byta armband och som vanligt kul blandning av material. 45,5 känns som en kul storlek också. Synd den inte kommer i Keramik.

TimeZone : Hublot » Press Release - Big Bang UNICO!

TimeZone : Hublot » Hublot Baselworld Report: Big Bang Unico

(Beklager hvis det ikke er grei å linke til andre forum, får ikke postet bilder fra "paddan")
 
Redigert:
Jag är svag för Hublot. Gillar designen och deras "aftersales service". Otroligt bra kommunikation och man får testa det mesta :)

 
Personlig har jeg sansen for Hublot. De har gjort noe unikt og faktisk lykkes med det. De er moderne og sporty, og tar seg godt ut til mye etter min mening. Synes også det ripe frie gullet OSV. også er ganske kult.
 
7507422568_89b5757cb5_c.jpg

Vi trenger å få litt Hublot-hype på TS. Helt seriøst. Denne er helt rå! Jeg tipper Hublot har gått fra posør-klokke til WIS-klokke innen 5-10 år. Kanskje de er der allerede? :mrgreen:

Edit: @Kawatching, har du noen flere fine bilder av den du har for salg? :cool:
 
Redigert av en moderator:
Hublot-King-Power-Unico-Titanium.jpg


Hublot-KingPowerUnicoRoseGold-701.OX_.0180.RX_3_Large.jpg


Jeg tar gjerne en King Power UNICO i titan eller roségull.

Ingen tvil om at de har flere tøffe modeller, men personlig så syns jeg ting har tatt en ganske trist retning med all for høy hyppighet av limited editions og kjendisfrieri.

Om Biver hadde kuttet 9 av 10 klokker i kolleksjonen, gått fullstendig over til UNICO og roet markedsføringsstuntene, så tror jeg Hublot hadde falt bedre i smak blant flere norske entusiaster enn hva det gjør i dag.
 
@Juice

Helt enig i at ca. 90% av kolleksjonen kunne vært kuttet bort, rett og slett tatt en liten Zenith post Thierry Nataf. Synes dog at de modellene de treffer med til tider er innertier. Lugsene og detaljene i noen av Big Bang-modellene virker ekstremt pent og forseggjort. Vil tro kvalitetsfølelsen er høy, har enda ikke hatt muligheten til å se på noe særlig i levende livet da jeg alltid har prioritert andre merker ved butikkbesøk. In house-problematikken har vel være spøkelset som har gjort at WIS-entusiastene holder seg unna men tror at de nye verkene over tid kan gjøre noe med dette.

Edit: Noe jeg synes er kult er at det virker som de som eneste(?) brand virkelig gjør et støt i forhold til kundeservice. De utvider vel de fleste ur med 5 års worldwide garanti og låneklokke ved service ved deres boutiques. Hadde vært spennende å høre erfaringer her men er vel ikke så mange Hubloter på TS i det hele og store.
 
Redigert av en moderator:
Edit: Noe jeg synes er kult er at det virker som de som eneste(?) brand virkelig gjør et støt i forhold til kundeservice. De utvider vel de fleste ur med 5 års worldwide garanti og låneklokke ved service ved deres boutiques. Hadde vært spennende å høre erfaringer her men er vel ikke så mange Hubloter på TS i det hele og store.

Bare dette har vært nok til at jeg (delvis) har endret syn på Hublot.
 
Jeg deler din oppfatning @ UJU. Har lenge hatt en inntrykk av Hublot som "close but no cigar", men alltid (i de mindre rom) innrømt at det er lite som skal til før de treffer blink.

Oppskriften i min bok ville vært:
Nyskapning på verkfronten, ikke nødvendigvis med kompliserte verk, men også mot robusthet eller nøyaktighet.
Dropp LE-hypen. Selg heller på stort utvalg, og lavt antall pr modell, fro det er det det faktisk er.
Større spenn. Tilby flere komplikasjoner og bruksområder.

Synes Hublot mangler klokker med eleganse. de har råskap, russisk look og særpreg. Hvis vi oversetter dette til smaker vil jeg si de har syre og bitterhet. De trenger mer sødme, salthet og ikke minst unami.

Helt genialt med service-satsningen deres. Håper dette bidrar til økt konkurranse på dette som vi har sett på bil.
 
Etter at jeg deltok på et flere timer langt vekkelsesmøte for Hublot har jeg så smått begynt å endre mitt syn. Fra nei til tja ... De har noen modeller jeg gjerne kunne hatt på håndleddet. Spør meg ikke hvilke. Teflonhjerne etc.

Vet dere forresten hvor navnet "Big Bang" kommer fra?

JC Biver brukte nesten ti minutter på den historien - jeg kan sammenfatte det i et par setninger - og det var selvsagt han som kom opp med navnet. Hvorfor Big Bang?
Jo, alt her i verden har sitt utspring fra "The Big Bang". Gull og gummi har aldri siden vært i "samme stykke" - "together in the same piece", som han sa, før Hublot gjorde det med Big Bang.

I etterkant av møtet ble dette diskutert. Er virkelig Hublot de første til å kombinere gull og gummi? Biver påstår så.
 
Etter at jeg deltok på et flere timer langt vekkelsesmøte for Hublot har jeg så smått begynt å endre mitt syn. Fra nei til tja ... De har noen modeller jeg gjerne kunne hatt på håndleddet. Spør meg ikke hvilke. Teflonhjerne etc.

Vet dere forresten hvor navnet "Big Bang" kommer fra?

JC Biver brukte nesten ti minutter på den historien - jeg kan sammenfatte det i et par setninger - og det var selvsagt han som kom opp med navnet. Hvorfor Big Bang?
Jo, alt her i verden har sitt utspring fra "The Big Bang". Gull og gummi har aldri siden vært i "samme stykke" - "together in the same piece", som han sa, før Hublot gjorde det med Big Bang.

I etterkant av møtet ble dette diskutert. Er virkelig Hublot de første til å kombinere gull og gummi? Biver påstår så.

Hvorvidt de var det første merket i verden som testet ut denne kombinasjonen er jo uvisst, men de var i alle fall ett av de første merkene som benyttet kombinasjonen i en en serieprodusert modell....som i tillegg oppnådde en moderat grad av suksess.

Da snakker vi selvfølgelig ikke om Big Bang, men Hublot med Carlo Crocco bak roret på 80-tallet.

Jeg husker godt da Big Bang ble lansert, og hele konseptet med "Big Bang" og "fusion" oppfattet jeg den gang som veldig kult og attraktivt.

Konseptet er kult fortsatt det, men det blir veldig vannet ut av drøssevis med teite Limited Editions og uoversiktelig kolleksjon.

Hadde de klart å konsentere sin identitet rundt Big Bang/Fusion på samme måte som f.eks. Zenith rundt El Primero, så tror jeg vi hadde fått en vinner.
 
@Juice, hvis det du sier er rett, så beviser det at JC bevisst løy oss alle opp i ansiktet. Ikke rart at det var en del som ristet på hodet den kvelden.

JC "røpet" også en annen hemmelighet - det var på dette tidspunktet jeg lurte på om mannen enten var full eller rett og slett spik spenna gal. Carbon er et komposittmateriale og kan "kopieres" av nesten et hvilket som helst slags fiber, sa han. Nå har de kjøpt/leid en stor lin-farm. Og nå skal de lage klokker av lin. WTF, skal det bli linkasser og linbezeler nå?

Det var umulig å få ut av mannen om dette var alvor eller om han siktet til den "dongeriklokka" de allerede har i utvalget:




Da liker jeg faktisk denne vel så bra:



:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Hublot er et av de merkene som virkelig taler til meg. Om jeg skal bruke mine egne penger på et nytt ur i denne prisklassen så hadde nok Hublot kommet fremfor både AP og Patek.

At The Special One nå er en del av laget gjør jo bare merket enda bedre for min del ;)

[video=youtube;AyKu7d8D4pU]http://www.youtube.com/watch?v=AyKu7d8D4pU&feature=c4-overview-vl&list=PLl7JUiPZJqKHb69hrORbNAgZAtwauP1yk[/video]