Humortråden

Heineken.jpg

Tidene har forandra seg....
 
Kom over denne i et annet forum, litt lang, men verdt å lese:D


Forrige helg så jeg noe i våpenbutikken nede i gata som fenget min interesse.
Det var en ny type lomme-elektrosjokkvåpen som kunne levere 100 000 Volt og den var så liten at den kunne lett bæres i en lomme eller håndveska.
Effekten av stømsjokket den leverte skulle være kortvarig, uten at det førte til varige mên på angriperen, men lenge nok til at man kan trekke seg tilbake i sikkerhet… ?
DEN VAR BARE DRITTBRA !!!
For å gjøre en lang historie kort, jeg kjøpte ”Zapperen” og tok den med meg hjem.
Jeg satte i de to AAA-Batteriene som skulle til inn i den lille ”Zapper`n” og trykket på avtrekkeren.
Ingenting skjedde !
Jeg kjente skuffelsen over å ha kjøpt katta i sekken, før jeg fant ut at hvis jeg trykket inn avtrekkeren og samtidlig presset de to polene foran mot ei metallflate, fikk jeg et blått lynglimt som vandret fram og tilbake mellom de to polene.
KJEMPETØFT !!
Riktignok har jeg ennå ikke forklart Julie hvordan de to brente merkene på mikroen ble til.
OK. Der satt jeg hjemme alene med det nye leketøyet og tenkte at det kan da umulig være så farlig med kun to AAA-batterier som strømkilde. Ikke sant ?
Så der satt jeg i min liggestol og tenkte mens katta ”Durid” kikket intenst på meg (tillitsfulle lille sjel).
Mens jeg leste bruksanvisningen, så slo det meg at jeg burde prøve denne Zapperen på noe bevegelig levende av kjøtt og blod.
Jeg må innrømme at jeg (i et svakt øyeblikk) var inne på tanken å Zappe ”Durid”, men kom på andre tanker. Hun er jo en så søt katt..
Men skulle jeg gi denne dingsen til min kone for å beskytte seg mot en eventuell overgriper, så ville jeg være sikker på at denne dingsen virket som avertert. Man må jo vite slikt ?
Så der satt jeg i min shorts og T-skjorte, med mine lesebriller perfekt avbalansert på tuppen av nesetippen min, bruksanvisningen i en hånd og Zapperen i den andre.
Bruksanvisningen sa at et 1-sekunds støt ville sjokke og gjøre overgriperen desorientert, et 2-sekunders støt ville gi overgriperen muskelspasmer og miste kontrollen over store deler av kroppen, og et 3-sekunders støt ville få overgriperen til å falle i bakken og sprelle som en fisk på land.
Et støt på mer enn tre sekunder ville bare være bortkastet batteri.
Hele tiden kaster jeg små blikk på den lille dingsten som måler 12,5 cm og ca 2 cm i omkrets.
En riktig søt sak (og bare ladet med 2 AAA-batterier !) tenker jeg for meg selv………….
Ikke i denne verden at denne lille saken kan forårsake noe slikt…
Ikke mulig eller?!…
Hva som vidre hender er helt bortenfor min forstand og beskrivelse, men jeg skal gjøre et forsøk.
Jeg sitter da der i god-stolen mens katta (som om hun har lest mine tanker) skaker på hodet mens det ser ut som den tenker ”- Ikke gjør det, din idiot!
Et sekunds støt fra et slikt bittelite apparat kan vel umulig føre til noen skade sier jeg til meg selv.
Litt kiling kanskje…
Jeg bestemte meg for å gi meg selv et 1-sekunders støt, bare for å sjekke dingsen.
Jeg la de to polene mot det bare låret mitt og presset inn bryteren og…….
DU HELLIGE KU!!! ET MASSEØDELEGGELSESVÅPEN…
HVA I HELVETE VAR DET SOM SKJEDDE!?!?!?
Jeg var sikker på at Supermann føk inn bakdøren og hev meg ut av liggestolen og kastet meg om og om igjen ned og rundt på gulvet.
Jeg husker svakt at jeg våknet opp, liggende i fosterstilling med tårer i øynene, kroppen var søkk våt av svette, begge brystvortene var i fyr og flamme, testiklene mine var ingen steder de skal være og min venstre arm lå vridd under kroppen i den rareste stilling og beina mine skalv og ristet!?
Jeg hørte katta laget freselyder som jeg aldri før hadde hørt - der hun klamra seg til et bilde på veggen over peisen, i et åpenbart forsøk på å unngå å bli sparket i hjel av min sparkende svirrende kropp mens denne for rundt i hele stua.
*Notat: *Hvis du noensinne føler trang til å zappe deg selv med en sjokkpistol, merk deg følgende:
Det er ikke noe som heter 1-sekunds zapp når du zapper deg selv!
Du ville ikke klare å slippe taket på dingsen før den slås fra hånden din i et kraftig kast mot gulvet.
Et 3-sekunders zapp ville vært et forsiktig anslag…..
DET GJØR VONDT SOM BARE HELV!!!!!
Etter et minutt eller så (tiden hadde liksom ikke noen betydning akkurat da) fikk jeg samlet mine legemsdeler (de få jeg følte jeg hadde igjen) opp i sittende stilling og fikk et overblikk over stua.
Min rekkevidde av knuste glass var helt oppe på peishylla.
Liggestolen var snudd opp ned og lå omtrent 2 meter fra der den bruker å stå.
Lårmusklene i høyre lår og begge brystvortene mine sved av smerte.
Ansiktet føltes som om det var sprøytet fult av bedøvelse og underleppa mi veide 40 kilo.
Jeg hadde overhode ikke kontroll over siklinga…
Antageligvis bæsja jeg på meg også, men jeg var for nummen til å kjenne det og luktesansen min var ikke tilstedeværende..
Jeg så en svak røksky rett over meg og antok at det kom fra håret mitt.
Jeg leter ennå etter ballene mine og vil utlove en klekkelig belønning for at de skal komme trygt tilbake på plass.
PS: Kona min klarer ikke stoppe å le av min erfaring, hun elsker dingsen og truer meg nå rett som det er med den… Hvis du tror utdannelse er vanskelig, prøv å være idiot!
 
Redigert: