Det hører vel med til sakens historie at 19-åringen hadde sendt inn klage, opplevde at det tok litt tid, og så sendte SMS på privaten til saksbehandler først.
Nå er ikke denne SMS-en gjengitt, men mistenker at 19-åringen kanskje ikke fremstår som den mest sympatiske med den handlingen, ei heller i ordbruken. Jeg hadde ihvertfall ikke respondert positivt på om en tilfeldig person jeg er saksbehandler for hadde sendt meg en venneforespørsel på Facebook og samtidig en privat SMS med en formulering jeg tipper er noe lignende «Synes du dette er feilparkert, Henrik?» og «Forventer et svar fra deg».
– Jeg sendte inn en klage på parkeringsbot på 900 kroner, og da jeg ikke hadde fått noen tilbakemelding valgte jeg å søke opp telefonnummeret og Facebook-profilen til saksbehandler i kommunen. Det siste gjorde jeg fordi jeg ikke var sikker på at det var rett telefonnummer, forteller den unge kristiansanderen.
På sms-en som ble sendt til kommunens saksbehandler la Christoffer Røstad ved et bilde av den feilparkerte bilen, og spurte saksbehandleren med navn om hun virkelig følte det var fortjent å gi ham en bot for å ha stått feilparkert i 18 minutter. Han skrev deretter at han forventet et svar.
Ble kalt bortskjemt drittunge i mail fra parkeringsetaten
Ved en feil fikk 19-åringen tilsendt en mail fra en saksbehandler i kommunens parkeringsselskap, der han ble kalt bortskjemt drittunge.
www.aftenposten.no
Nå er ikke denne SMS-en gjengitt, men mistenker at 19-åringen kanskje ikke fremstår som den mest sympatiske med den handlingen, ei heller i ordbruken. Jeg hadde ihvertfall ikke respondert positivt på om en tilfeldig person jeg er saksbehandler for hadde sendt meg en venneforespørsel på Facebook og samtidig en privat SMS med en formulering jeg tipper er noe lignende «Synes du dette er feilparkert, Henrik?» og «Forventer et svar fra deg».