Humortråden

johncleese-e1368560986721.jpg


ALERTS TO THREATS
IN 2013 EUROPE

From JOHN CLEESE

The English are feeling the pinch in relation to recent events in Syria and have therefore raised their security level from "Miffed" to "Peeved." Soon, though, security levels may be raised yet again to "Irritated" or even "A Bit Cross." The English have not been "A Bit Cross" since the blitz in 1940 when tea supplies nearly ran out. Terrorists have been re-categorized from "Tiresome" to "A Bloody Nuisance." The last time the British issued a "Bloody Nuisance" warning level was in 1588, when threatened by the Spanish Armada.

The Scots have raised their threat level from "Pissed Off" to "Let's get the Bastards." They don't have any other levels. This is the reason they have been used on the front line of the British army for the last 300 years.

The French government announced yesterday that it has raised its terror alert level from "Run" to "Hide." The only two higher levels in France are "Collaborate" and "Surrender." The rise was precipitated by a recent fire that destroyed France 's white flag factory, effectively paralyzing the country's military capability.

Italy has increased the alert level from "Shout Loudly and Excitedly" to "Elaborate Military Posturing." Two more levels remain: "Ineffective Combat Operations" and "Change Sides."

The Germans have increased their alert state from "Disdainful Arrogance" to "Dress in Uniform and Sing Marching Songs." They also have two higher levels: "Invade a Neighbour" and "Lose."

Belgians, on the other hand, are all on holiday as usual; the only threat they are worried about is NATO pulling out of Brussels ..

The Spanish are all excited to see their new submarines ready to deploy. These beautifully designed subs have glass bottoms so the new Spanish navy can get a really good look at the old Spanish navy.

Australia, meanwhile, has raised its security level from "No worries" to "She'll be right, Mate." Two more escalation levels remain: "Crikey! I think we'll need to cancel the barbie this weekend!" and "The barbie is cancelled." So far no situation has ever warranted use of the last final escalation level.

Regards,
John Cleese
British writer, actor, and tall person

And as a final thought - Greece is collapsing, the Iranians are getting aggressive, and Rome is in disarray. Welcome back to 430 BC.

Life is too short...
 
The Swedes has allowed the Syrians free use of their railroads and will still claim to be neutral in the case.

:: Edit ::
@bean - morro
@krille - morro selv om han ikke skrevet det :) - syns nå at du er på en veldig gledes/mytesdreper-raid om dagen ;)
 
Redigert av en moderator:
- morro selv om han ikke skrevet det :) - syns nå at du er på en veldig gledes/mytesdreper-raid om dagen ;)

Jaja, jeg skjønner at det blir litt mye:) Jeg irriterer meg bare over urbane myter og ukritisk videreformidling av feilinformasjon. Pluss at jeg elsker Snopes, og benytter enhver unnskyldning for å slå opp der....
 
I god Krille-ånd så beklagar eg å måtte informere om at denne også berre er tull. Andreas er ikkje far til nokon av disse.
Fann ikkje intervjuet som er gjort med Andreas i etterid, men det står litt her.

Edit: andre er raskare enn meg

var et ikke en maken på Møre for et par år siden? En som "hadde vært på Molde Jass og fikk en håndfull barn"? Da hadde en journalist troppet opp på klinikken med noen jenter fra avisen og lånt noen babyer. Det hadde visst gått fint...

:cool:
 
Da skal jeg slutte å (re)poste morsom lesning, som jeg finner mye humor i, uavhengig av kilde. Tråden heter tross alt "Humortråden" og ikke "Faktaopplysninger" eller "Sanne historier" for den del.

I følge Wikipedia er humor tendensen spesifikke kognitive erfaringer har til å fremprovosere latter og til å underholde.

Siden Wikipedia er en internasjonal internettbasert encyklopedi (kilde: Wikipedia) får vi bare håpe at de som har forfattet forklaringen om humor vet hva de snakker om.
 
Skjønner ikke problemet med at @krille korrigerer. Teksten er jo like morsom uansett hvem som har skrevet det, og på denne måten ender man både opp med å ha ledd litt og lært noe.
 
Redigert av en moderator:
Enig med @Alinoe her ja. Liker godt tilleggsinfoen.
Uten annen parallell så er det vel en blondinehistorie om hvor mange ganger en slik ler av en spøk.
Først når den blir fortalt og andre ler, så når hun får den forklart og sist når (hvis :)) hun faktisk skjønner den.


Når vi først er her, @krille please do your detective work.
Er det for godt til å være sant ... og så videre
pyQeTCD.jpg


:: EDIT ::

Ganske rett frem å google seg inn her ser jeg.
http://www.snopes.com/humor/letters/connery.asp
 
Redigert av en moderator:
Nå har jeg aldri vært noen fan av Ylvis, men denne fikk meg til å le høyt.. Knallbra ;)

[video=youtube;jofNR_WkoCE]http://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE&list=FLwdf8fsri_QSBrRSaKNKGHQ&index=1[/video]
 
Dessverre! Åssiden VGS v/ Teknisk og industriel produksjon.

Så får vi se om jeg ender på brønnboreteknikk, urmakerfag eller automatikk. Det vil tiden vise. :)

EDIT; Skriveleifa ganske grovt.
 
Redigert: