Humortråden

???:eek:


greatest-used-car-ad-ever.jpg
 
Personangrep og netthets på tidssonen? Nei takk

Det har vært en del litt ubehagelige ytringer de siste dagene i forbindelse med videoen som ble lagt ut om denne Ingunn Sigurdsdatter. De aller fleste kan nok enes om at damen har et svært spesielt syn på tilværelsen, men det gir oss ingen rett til å dele ut sånne karakteristikker som vi nå har sett. Jeg henstiller herved om å vise større grad av varsomhet og storsinn, og være litt mer åpen for mangfold og annerledes tenkende. Vi trenger folk som tenker utenfor A4-boksen også. Med slike kommentarer som har fremkommet i det siste løper vi en risiko for å fremstå som like håpløse som damen i videoen, om enn på en annen måte.

Når det nå til og med oppfordres til mer netthetsing foreslår jeg at det stopper her.
Dette finnes ikke morsomt og har ingenting å gjøre hverken i et klokkeforum eller i en humortråd.
 
Det har vært en del litt ubehagelige ytringer de siste dagene i forbindelse med videoen som ble lagt ut om denne Ingunn Sigurdsdatter. De aller fleste kan nok enes om at damen har et svært spesielt syn på tilværelsen, men det gir oss ingen rett til å dele ut sånne karakteristikker som vi nå har sett. Jeg henstiller herved om å vise større grad av varsomhet og storsinn, og være litt mer åpen for mangfold og annerledes tenkende. Vi trenger folk som tenker utenfor A4-boksen også. Med slike kommentarer som har fremkommet i det siste løper vi en risiko for å fremstå som like håpløse som damen i videoen, om enn på en annen måte.

Når det nå til og med oppfordres til mer netthetsing foreslår jeg at det stopper her.
Dette finnes ikke morsomt og har ingenting å gjøre hverken i et klokkeforum eller i en humortråd.

Dette handler ikke om hets mot anderledes tenkende. Det er mulig jeg er for farget av å ha lest hennes uttalelser andre steder, men jeg mener alvorlig at Sigurdsdatter og hennes likesinnede er direkte farlige. Stuntet som beskrives i videoen er nok mest risikabelt for hennes egen lommebok, men mye av det hun ellers driver med er både skadelig for andre og for samfunnet som helhet. Slike holdninger fortjener, i likhet med andre ekstreme oppfatninger, å bli vist frem i lyset slik at de sprekker. Hvis du synes dette er personhets foreslår jeg å søke litt på nettsidene nevnt i min forrige post for å se hvordan mennesker som stiller spørsmål til konspiranoiikerne behandles av Sigurdsdatter og hennes allierte.

Men jeg er forsåvidt enig i at det ikke hører hjemme i en humortråd. Temaet er for alvorlig til det.
 
Ikke enig. Ingunn Røiseland alias frikvinne Ingunn Sigurdsdatter er har et forholdsvis stort navn innenfor den konspiratoriske delen av alternativbevegelsen. I tillegg til å være healer, Prinsesse Märtha Loise-elev og generelt full av temmelig ufarlig åndelighetsnonsens, har hun vært svært aktiv innenfor vaksinemotstand, organiserte hatkampanjer mot skeptikere og andre potensielt skadelige virksomheter. Hun følger de fleste klassiske konspirasjonene om NWO, Illuminati, chemtrails, 9/11 osv. De vrøvlete ideene om utmelding av samfunnet og etablering av frisoner er ikke hennes, men er hentet fra den amerikanske paranoide og geriljaaktige freeman-bevegelsen. Retorikken på sidene hun frekventerer, som I Lyskilden, Nyhetsspeilet, Vaksinemotstand og andre er såpass ekstrem at det forlengst har bikket forbi det komiske og inn i det skremmende. Slike som henne burde henges ut på hver eneste humorside i hvert eneste forum på nettet, som vaksine og preventivt tiltak.

Takk @Hopalong, ditt innlegg fikk meg til å tenke tilbake til begnnelsen og midten av 90-tallet. Dengang pleide jeg å få ei sort hvitt blekke i posten i fra Trondheim som hette Skepsis. Bladet var veldig kritisk til alt av overnaturlig og new age populisme. Men så kom nettet, familieliv, nytt årtusen osv. og jeg har ikke tenkt på dette bladet på 16-17 år, før jeg leste innlegget ditt. Så to museklikk og fem tastetrykk unna fant jeg Siste nytt · Skepsis. ;)

Forøvrig, siden dette er postet i humortråden, så mener jeg at hele tilværelsen er en stor løgn, og den eneste sannheten er ALLE konspirasjonsteoriene!!
 
Redigert av en moderator:
[video=youtube;teZC1PA72AM]https://www.youtube.com/watch?v=teZC1PA72AM[/video]

Saklig



(Med forbehold om at jeg har postet den før! )


[video=youtube;wb3AFMe2OQY]https://www.youtube.com/watch?v=wb3AFMe2OQY[/video]

Debatten på Bill O'Reilly etter, med et av mine favorittargument for at ateister tar feil: Tides go in, tides go out, you can´t explain that.
 
Med tekst:
[video=youtube;rnkbdUJzJAk]https://www.youtube.com/watch?v=rnkbdUJzJAk&list=FLlVxNyh4_i0sYajc7nqfWEw&index=2[/video]

Uten tekst (bedre bildekvalitet):
[video=youtube;Cd8ZTKU8csw]https://www.youtube.com/watch?v=Cd8ZTKU8csw&list=FLlVxNyh4_i0sYajc7nqfWEw&index=3[/video]