Velkommen til sonen
Her er mine tanker om steget inn i denne dyre men utrolig fascinerende hobbyen.
Jeg begynte akkurat der du er nå for noen år siden ift budsjett, og har bygget meg videre derfra i løpet av noen år.
Mine tips er følgende:
Breitling Superocean Heritage 46.
Her har du alt vil ha til en relativt overkommelig pris (ca35-40k med lærreim tror jeg.) Stor størrelse men bærer veldig godt. Klassisk og veldig pen retrodiverlook.
Stor kvalitetsfølelse og akkurat på denne modellen så er ikke verditapet så voldsomt heller. Jeg sto meg ihvertfall godt på den når jeg solgte min. Dette er mitt konkrete tips til deg hvis jeg skal anbefale en spesifikk klokke.
Andre som er verdt å kikke på er jo mange av de som er nevnt over her, samt at jeg ville tatt en liten titt på Maurice Lacroix sine kronografer. Disse er veldig pene både med lenke og reim og gir i mine øyne utrolig bra value for money. Disse er også relativt store og ser bra ut. Gir en solid kvalitetsfølelse som er lik mye dyrere ur. ( jeg hadde en og var veldig fornøyd, men vær obs på verditap hvis dette er viktig for deg. Det er i mine øyne helt irrelevant, men verdt å nevne )
Tror du kommer i mål på rundt 30k.
Lykke til i jakten på ditt første skikkelige ur, det blir garantert ikke ditt siste