Hva er årets anskaffelser?

Det har vært endel inn og ut igjen i løpet av 2011.

To av de har jeg ikke flippet.

Rolex Submariner 116610LN og en nydelig "keeper" som forhåpentligvis kommer i morgen.

Inn og ut igjen:
Seiko Glossy diver (x 2)
Seiko Spork
Rolex Explorer II 16570
Inn:
Rolex Sub 14060M
Rolex Sub 16610LV
Rolex GMT II 16710

Pics, or it didn't happen.

Superkjapt (og som vanlig dårlig) bilde. Orienten fikk ikke bli med, for han ligger på kontoret.

feb0dbd7.jpg

To vintage Omegaer og en Breitling SOH som har vært inn og ut i løpet av året.

Seiko Ananta moon phase, og det kan tenkes en Omega Planet Ocean før jul. :eek:

Til tross for familiesituasjonen (med trillinger, som om få dager fyller to år) har det vært overraskende mye aktivitet året sett under ett.
Jeg har i inneværende år gjort mye rart i jakten på det perfekte. En kjapp oppsummering tilsier dette:
Kjøpte en ny rolex yacht-master i slutten av 2008, den skulle beholdes. Jadda - særlig. I januar var den solgt. Breitling chronomat evolution ble kjøpt noe tidligere, og skulle være en keeper, men forsvant også ut.
I 2011 kom en rolex SD 16600, rolex GMTc, rolex milgauss, panerai 164 - og alle forsvant ut igjen. Det samme gjorde en Tudor heritage chrono.
Derimot sitter jeg fortsatt på glashütte senator chrono, som ble kjøpt i januar, og ap ro 15300 vil uten tvil beholdes. Siste innkjøp er DJII, den sitter godt på hånden, har en lekker blå skive og forblir i boksen.

I et sinnsykt øyeblikk la jeg ut daytonaen i høst. Heilt håplaust. 16610 LV og Daytona blir.

Ellers skjønner jeg hva du mener, timebandit. Når en klokke er landet kommer tomrommet. Ikkje bra! Derfor har jeg bestemt meg for at det jeg sitter på nå er det optimale. Det er alltids masse annet jeg kunne tenke meg, som sub el gmt i gull, iwc portuguese 7 days eller PP 5712, men gitt dagens situasjon skal man være fornøyd med det man har :p

Mye rart som skjedde i år, det som p.t. er minneverdig og fortsatt i boksen:

1 x submariner 16610
1 x exp2
1 x omega smp
1 x omega smp chrono ti

Jeg hadde en vårforelskelse med Seiko Glossy Diver, men forholdet kjølnet og klokka måtte gå igjen relativt ubesudlet.

IMGP2337.jpg

Så kom en deilig Omega Constellation Pie-pan fra 1964 inn i boksen på forsommeren, og den blir der. Den er ikke så veldig ofte på armen, men dagen blir desto bedre når den er det. Dette er for øvrig den eneste klokken jeg eier som tiltrekker seg kommentarer og komplimenter fra omverdenen, jeg kan i farten komme på to tilfeller på jobb og et par i andre sosiale sammenhenger.

IMAG0208.jpg

Siste tilskudd var en Omega Speedmaster Professional 3570.50. En klokke som jeg har hatt i bakhodet siden jeg første gang tastet www.tidssonen.no (eller var det .com?), og som nå endelig er på plass. Soleklar vinner i kategorien wrist time denne høsten.

IMGP4177-1.jpg

Magert år på meg, bortsett fra noen klokkeremmer er det eneste som har ramlet inn her i år denne klumpen her:

IMG_0086.jpg

Jeg er i det kranglete hjørnet i kveld.

Trådstarter spør om ur som er innkjøpt i år - og som fortsatt ligger i boksen. Ikke om ur som er kjøpt og flippet.

Bilder, please!

Edit: Dette innlegget er fullstendig på jordet. Ble skrevet i fylla etter en helaften og vel så det. Jeg hadde tydeligvis ikke lest mer enn litt på førstesiden før jeg tok tastaturet fatt.
Sorry og beklager og alt det der.

Kjoepelysten meldte seg for alvor i mars. Etter det har klokker kommet til, men ingen er ennaa solgt. I kronologisk kjoepsrekkefoelge. (Tastaturet er helt rart i natt)..

L1020766.jpg

Har ogsaa denne i racing dial, men har ikke bilde ennaa.
L1020416.jpg

L1020633.jpg

L1020640.jpg

L1030314.jpg

l1030286i.jpg

l1030285.jpg

L1030401.jpg

Jeez!

OK, IWCen og Racingdialen kom fra opphavet saa her maa jeg bruke verdens fineste ord, de var gratis.

Det ble disse i år:

bba558df.jpg

277de54f.jpg

bb3fa229.jpg

4506db64.jpg

Oppsummert:
Chronoswiss Timemaster 24H
Blancpain FIfty Fathoms Aqua Lung
IWC Ingenieur Chronograph
Tudor Date-Day

Også er noen solgt. Vemodig men nødvendig.

Jeg er i det kranglete hjørnet i kveld.

Trådstarter spør om ur som er innkjøpt i år - og som fortsatt ligger i boksen. Ikke om ur som er kjøpt og flippet.

Jeg så det, og ignorerte glatt :) Jeg ser liten forskjell på en klokke som er kjøpt i juni og flippet i september kontra en klokke som er kjøpt nå for en uke siden men som forsvinner over nyttår. Hvis tanken er å oppsummere årets aktivitet men luke bort bomkjøp, spontankjøp og vaneflippere burde kanskje "utlysningsteksten" vært "Hva har du kjøpt i 2011 som du ikke kommer til å flippe?" :)

PS! Trådstarter setter premissene, dette innlegget er bare vas. Egentlig ville jeg bare få inn et bilde av Glossy'en, jeg har litt dårlig samvittighet for bruddet...

Dette året er det blitt mest divers for meg. Disse to brukes mye:

DiverDuo2-85.jpg

mens denne skal brukes som sommerbeater:
Seiko5.jpg

Denne er også kommet til i år:
eterna-2.jpg

og året begynte med denne anskaffelsen:
Yach.jpg