I fare for å fremstå som "smakspoliti", så fremmer jeg med dette mine egne HØYST SUBJEKTIVE meninger om hva en Panerai MÅ være:
- Panerai sitt horologiske lysglimt i historien, var i perioden mellom 1940-1968.
Det var i denne perioden hvor de leverte sine spesialiserte dykkerur til den Italienske, Tyske og Egyptiske marine.
- Basert på ovenstående tese, så MÅ derav en interessant Panerai for meg, inneha et design som har en klar referanse til de ur som ble produsert i denne perioden, enten for kunder eller som prototyper.
Dette betyr at det er de følgende kasse design som er de "riktige":
Jeg er klar for hugg
- Panerai sitt horologiske lysglimt i historien, var i perioden mellom 1940-1968.
Det var i denne perioden hvor de leverte sine spesialiserte dykkerur til den Italienske, Tyske og Egyptiske marine.
- Basert på ovenstående tese, så MÅ derav en interessant Panerai for meg, inneha et design som har en klar referanse til de ur som ble produsert i denne perioden, enten for kunder eller som prototyper.
Dette betyr at det er de følgende kasse design som er de "riktige":
- Radiomir - 47mm
- Radiomir "1940" - 47mm
- Luminor "1950" - 47mm/60mm
- Mare Nostrum - 52mm
- Selvfølgelig alle utført i stål.
- "Sandwich" eller tilsvarende skive (utfreste spor fylt opp med lume er innafor) .
- 3-6-9-12 indeksering, alternativt "California dial".
- Eventuelle subdails må plasseres på innsiden av timemarkørene som da IKKE kan tas bort.
- Visere MÅ enten være "gull" eller "blånede".
- MÅ være manuelle
- Bør være inhouse eller være levert av Rolex eller Angelus.
Jeg er klar for hugg