Jeg forstår denne tråden som hvilken som er favorittklokken av de vi eier.
Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for det, og nyter hver klokke. Så alle de følgende er mine favorittklokker.
Den klare favoritten var lenge denne. JLC Master Compressor Extreme World Alarm, special edition (vel, 946 eks ...) Valentino Rossi (se avatar). Herlig subtil carbonfiberdial, og hørbar alarm og verdenstid. Glimrende remkvalitet. Kule sverdvisere.
What's not to like? Dessverre ekstremt (Extreme
vanskelig å fotografere denne pga litt buet glass og muligens ikke overdreven bruk av AR coating:
Siden den fortrengte de andre litt de første årene, bruker jeg nå de andre mer.
Favorittklokken er denne. AP Orange Scuba, boutique edition. Semi-limited edition til 300 eks. Min grail. Dessverre trengte den litt kjærlig pleie for 17K, men nå synes den å klage litt igjen (håper det går på garantien) og det er ikke så bra. Får mest armtid om tiden:
Kanskje den neste er favorittklokken idag. Roger Dubuis Sympathie S46. Totalt 28 eks. Elsker denne, og den går meget bra. Ikke så veldig mange avanserte komplikasjoner (hvis man ikke teller sekundvisning) men en stor favoritt. WG og virker å være veldig forseggjort. En kul feature med denne er at WG-viserne har litt stealth-egenskaper. De er ikke så synlige av seg selv, men kun når de kan reflektere lys. Så av og til ser man hva klokken er, av og til ikke (se bilde 2). Herlig! Endel lume på skiven, veldig lite på selve viserne, så det er ikke alltid lett å se tiden på natten, men da er det bare å sove videre ...
Den følgende er kanskje favorittklokken. Siklet i flere måneder på bilder før den kom inn. GG Biretro, også WG med tantalum bezel. Jeg klarer ikke å unngå å synes at minuttviseren er noe femi, men ellers ville den vel dekket over timeviseren? God og tung, men dessverre ser man ingenting om natten ... men herlig herlig:
Muligens en litt odde kolleksjon av klokker, men det er vel greit å bruke noe som ikke alle andre går med? Ser heller ikke hvilken av disse jeg ville byttet ut for noe annet.
Hvis det var snakk om drømmeklokken, så er jeg en enkel sjel og bytter ikke preferanser ofte:
Urwerk UR-110, selvsagt:
Cabestan:
Synes denne er litt kul, da (Richard Mille RM052):
Som noen andre her, ville jeg også tatt imot følgende hvis noen kastet den etter meg:
Jeg hadde også tatt imot en Zeitwerk i platina hvis noen insisterte på å gi meg en:
Eller hvorfor ikke en UN Freak?
Hvis jeg selger alle mine favoritter er den følgende den mest realistiske grailen jeg satser på, De Bethune DB22:
Ok, back to work ...