Hva er mitt neste ur?

Medlem
2. juni 2012
Sted
Bergen
Hei!

Jeg er ute etter ny klokke, men spørsmålet om hvilke er alltid like vanskelig. Jeg har akkurat solgt min omega seamaster eb for å nettopp frigjøre litt kapital til ny klokke. Jeg har funnet noen kandidater jeg gjerne skulle hatt en vurdering på. Mitt budsjett er MAKS 27,000,- , ikke et øre over! :) Jeg tenker å kjøpe pent brukt! Jeg har håndledd som måler ca 18 cm, og syntes at 36 mm blir litt for lite..Klokken skal være en allrounder som kan brukes til privat, skole/jobb, bryllup og fest! :) Klokkene bør helst ikke være eldre enn 2010 :)

Mine kandidater:
- Omega Aqua Terra 8500 med blå skive - Pris 20-25K?
- Rolex explorer I 39mm - Pris?
- Rolex datejust II 41 mm - Pris?
- Rolex datejust 36 mm - Pris?
- Omega Planet Ocean 2500/8500 - Pris 15-22K?

Kom gjerne med andre kandidater - Og ja, jeg vet om rolex submariner :)

DSC_6461-1.jpg

AquaTerra_800.jpg

Alt kommer ann på bruksområder.
Skal dette være den ene klokken som brukes fra alt fra dressen til late sommerdager på stranden? Eller har den sine klare bruksområder.

Explorer 1 er nok min faroritt av disse, men slår også et slag for den en explorer 2 16570. Stilren allrounder som tåler de fleste klesplagg og aktiviteter.

Lykke til med valget!!

Din neste klokke blir en Aqua Terra, 41,5mm er vel størrelsen på denne.

De andre er jo som du sier 36mm, trolig for dyre, eller litt vel sporty til alle disse bruksområdene. PO`n en ganske høy.
Vel, dette er i alle fall mine tanker, sånn kjappt og enkelt.

Lykke til.:)

Explorer 39mm og datejust 2 vil du nok ha problemer med å finne til under 27000kr, men en brukt datejust 36mm er absolutt et godt valg i prissjiktet. Når du først overveier en DJ i 36mm så ser jeg ingen grunn til å ikke slenge explorer 36mm inn på listen. Personlig ville mitt valg nok falt på nettopp denne, dog vil nok en fra 2010 eller nyere koste mer enn 27k. :)

Det gikk jo en komplett Planet Ocean cal 8500 på lenke for 27k for en stund siden fra bruker @Timebandit. Nå skal det sies at den var usedvanlig snilt priset, men det skal allikevel la seg gjøre å skaffe en PO 8500 for rundt 27k om du er tålmodig og nøyer deg med gummirem.

Jeg ville også sjekket ut Nomos Glashuette var jeg deg. :)

Redigert av en moderator:
Skal du utenfor Rol-mega dukker brukt IWC Aquatimer opp som alt. og for all del GP sea hawk (mener Mogens slenger ut noen slike i ny og ne)
Panerai ... goes without saying, til 18cm går 44mm kasse greit og noen (mange) mener 47mm er innafor med

En Aqua Terra vil jo dekke de fleste behovene dine. Kjøp til en pen rem og den endrer uttrykk når du er i mer formelle og pyntede lag. Ellers synes jeg Exp 2 er en fin allrounder. Kommer jo også litt an på hvordan du er kledd til daglig. Om antrekket stort sett er dress hadde jeg valgt DJ før PO på gummi for å si det sånn.

Edit: Har du vurdert IWC 3717?

Redigert:
Din neste klokke blir en Aqua Terra, 41,5mm er vel størrelsen på denne.

De andre er jo som du sier 36mm, trolig for dyre, eller litt vel sporty til alle disse bruksområdene. PO`n en ganske høy.
Vel, dette er i alle fall mine tanker, sånn kjappt og enkelt.

Lykke til.:)

+1

Aqua Terra er kjempelekker og meget undervurdert IMHO!

Lykke til med valget!

Omegaen symes jeg blir veldig lik Rolex Exp I. Og hvorfor ikke gå for orginalen? Den får du igjen pengene for om du ønsker å selge også- det gjør du sjelden med Swatch Group produkter...

G.

Aqua Terra m/blå skive, hvis den skal gå til 'alt'.. :)

Redigert:
Takk for hjelpsomme tilbakemeldinger alle sammen :) Noen som vet om en milgauss er å få tak i til 27K?

@Stunna For å få milgauss må du nok opp nye 10 000kr til 37k+ for å skaffe brukt, dessverre.

Mtp pris, oppgitt behov og str ift dine håndledd er det egentlig bare ATen som er aktuell her. Har prøvd den selv, nydelig klokke!

Da har jeg vært hos Bjerke og protid og prøvd noen ur :) Har konkludert med at innkjøpet blir noe dyrere enn først antatt. Kandidatene er rolex datejust 2, rolex gmt-master 2 og omega Aqua terra gmt :D

Hvis MAX 27.000,- ikke gjelder lenger (og du har pengene tilgjengelig) hadde jeg kjøpt DatejustII med hvitgullbezel...
Hvis du ikke har pengene hadde jeg fortsatt holdt megtil Aqua Terra!

Lykke til! ;)

Hvis MAX 27.000,- ikke gjelder lenger (og du har pengene tilgjengelig) hadde jeg kjøpt DatejustII med hvitgullbezel...

Lykke til! ;)

Enig. En veldig fin klokke. Spesielt med blå skive
651081d1331657284-my-1st-rolex-116334-datejust-ii-img_1119.jpg

Må nok si at dette blir min neste klokke. AT med blå skive er også noe jeg har veldig lyst på, men.... Omega er Omega (ikke negativt, glad i merket), mens Rolex er ROLEX.

Lykke til! ;)

+1 Skulle akkurat til å si det selv;)

Gleder meg til du endelig får endt denne nådeløse jakten @Stunna og kan slå deg til ro meg noe snasent på armen:cool:
Unboxing med masse, masse bilder:)

@Stunna,

Om du kjøper Omega nå som du også vurderer Rolex så er jeg redd du vil angre i ettertid. Rolex er kongen, og du vil alltid se ned på Omegaen din og ønske du gikk for Rolexen istede.

Omega er bra, for all del, men det er ingen:

rolex_logo1-431x300-28o0wmr.jpg