Hva er riktig pris? 2008 Rolex Daytona SS Sort skive

Medlem
14. sep. 2010
Sted
Bergen
Jeg vurderer å selge min Rolex Daytona, men trenger innspill fra ekspertene her på hva dere mener vil være riktig pris.

Klokken er en 2008 modell, kjøpt hos Lervig Ur i Haugesund.
Papirer, boks, garantikort er selvfølgelig med.

Med unntak av et lite bruksmerke er klokken strøken.
Merket er bare såvidt synlig, og jeg tror det forsvinner med polering.
Men da har jeg hvertfall nevnt det.

Jeg trenger ikke useriøse prisantydninger fra haier som tror de får kjøpt klokken billig etterpå.
Det jeg trenger er kvalifiserte meninger fra dere som har den nødvendige kunnskapen her inne.

På forhånd takk.

Rolex Jonny solgte en komplett pen hvit SS Daytona fra 06 på Finn for 50k før jul. Og hos han så kan du vel også dra kortet, enkelt og greit ;)

Bare til orientering så gis det nå romslige rabatter hos ADs utenfor Oslo på helt nye SS daytona...

AW:)

Bare til orientering så gis det nå romslige rabatter hos ADs utenfor Oslo på helt nye SS daytona...AW:)

Hva er romslig? Jeg fikk null rabatt i høst etter en runde på mail, 5 % via en bekjent som har årevis kundeforhold hos en AD.

Tror nok mr. Rolex solgte seg litt billig på den hvite 06-modellen til 50k. Den var borte på et blunk i hvertfall. Jeg tipper du kan få 55-57k.

Ja ok, litt høyt kanskje. 53-55k uservet og 57-58k nyservet da :D

Da er vi nok nærmere hverandre. :)

Bare for å få det ut der - Mr T solgt vl i 2012 sin strøøkne for 48K iirc...

Mitt inntrykk er at de varierer litt med etterspørselenn til enver tid. I rolige tider ca 50 for denne, i andre tider kanskje 53-55.

Det er vel bare å legge ut bilder og pris :p:)

Dette er ikke eksakt vitenskap :)

Mener dette er en klokke til rundt 35K......send meg en pm da :cool:

Mvh
Timebandit

Hmm.. Timebandit, hvilken kategori plasserte du deg i nå.. ;)

"Jeg trenger ikke useriøse prisantydninger fra haier som tror de får kjøpt klokken billig etterpå.
Det jeg trenger er kvalifiserte meninger fra dere som har den nødvendige kunnskapen her inne."

Da er vi nok nærmere hverandre. :)

Bare for å få det ut der - Mr T solgt vl i 2012 sin strøøkne for 48K iirc...

Mitt inntrykk er at de varierer litt med etterspørselenn til enver tid. I rolige tider ca 50 for denne, i andre tider kanskje 53-55.

Det er vel bare å legge ut bilder og pris :p:)

Dette er ikke eksakt vitenskap :)

Ja, prisene varierer. Akkurat nå er Daytona hot. Det er i hvertfall mitt inntrykk. Tidlig 2012, not so much. Slik har det også vært med andre modeller. Eks 16610LV og 16710 som var fryktelig populær en periode.

Tror mr. T har litt blandene følelser angående det salget der ;) Men, den var noe eldre også om jeg ikke husker feil. 04-05.

Redigert:
Rolex Jonny solgte en komplett pen hvit SS Daytona fra 06 på Finn for 50k før jul. Og hos han så kan du vel også dra kortet, enkelt og greit ;)

Bare til orientering så gis det nå romslige rabatter hos ADs utenfor Oslo på helt nye SS daytona...

Hvis du kjenner AD`s som gir romslige rabatter så del det gjerne med oss andre... :)

SS daytona er en flott klokke, men som har vært alt for mye "hypet". Ute i distriktene så er det få som er villige til å betale 78k for en stål klokke. Derfor er de romsligere med rabattene. Jeg oppnår iallefall lett 15% på en SS daytona som har ligget 6-12 mnd hos AD.

Redigert:
Som nevt tidligere er ikke dette en eksakt vitenskap.
Jeg tipper noe sånt:
50k = solgt i løpet av uken
55k = solgt i løpet av måneden
60k = solgt i år.;)

Dessuten er det januar. De fleste har vel svidd av noe av klokkebudsjettet i løpet av jula.

Daytona

Köpte min 2006 modell för 53' 2012.

Vem er Rolex Jonny btw? Netside?