Hva gjør du og din klokke akkurat nå?

Pho, og en av de beste jeg har hatt noensinne. Amara Sanctuary Hotel, Sentosa, Singapore.
IMG_3017.jpeg
 
Etter nok en lang reise i Nord-Amerika hvor alle er sinte og stresset, hvor sola ikke tar tross 12 i UV-indeks fordi lufta er giftig, og vannet smaker klor, nyter jeg at jeg er tilbake i flotte fornuftige lille Norge med vår friske luft og rene vann. Her lukter lufta noe, i USA lukter det ingenting med mindre det lukter avføring. Omkring er det trær og gress, og jeg hører fugler. De siste tre ukene har jeg vært stadig omringet av betong og trafikkstøy. Konstant.
I andre ord: Nyter vår friske luft og stillhet med en deilig kopp kaffe. :love:

OXl93nb.jpg
 
Etter nok en lang reise i Nord-Amerika hvor alle er sinte og stresset, hvor sola ikke tar tross 12 i UV-indeks fordi lufta er giftig, og vannet smaker klor, nyter jeg at jeg er tilbake i flotte fornuftige lille Norge med vår friske luft og rene vann. Her lukter lufta noe, i USA lukter det ingenting med mindre det lukter avføring. Omkring er det trær og gress, og jeg hører fugler. De siste tre ukene har jeg vært stadig omringet av betong og trafikkstøy. Konstant.
I andre ord: Nyter vår friske luft og stillhet med en deilig kopp kaffe. :love:

OXl93nb.jpg
…men hvorfor er de sinna & stressa :rolleyes:
 
Jeg vil ikke avspore tråden her, men jeg har vært i 14 stater så langt og aldri tenkt at jeg var i et sunt samfunn. Folkene jeg farter med tjener mer enn dobbelt så mye som meg, men de virker fattige. Bare syter om den høye momsen på 7,25% og nedbetaling for de idiotiske hotellrommene de kjører rundt i, og pappslottene de bor i. Mang en Uber-sjåfør har høykompetanse som ikke kommer til nytte i de 2 yrkene de må lide seg gjennom.
Det jeg liker med USA, liker jeg veldig godt. Imøtekommende folk som er villige til å gi tid til fremmede. Men det drukner i sjåvnismen, forskjellene, og trafikkstøyen. Man snubler jo over stakkars sjeler før man runder hjørnet og ser en Patek-boutique.
De vil ikke ha det som i Norge, "too liberal", "too much government", "too little personal freedom".
Overtidstillegg, pappaperm, allemannsrett, offentlig helse- og skolevesen, rent vann, ren luft, fysj! Skal tyranniet ingen ende ta?!
 
Lisboa er helt konge! Med gamle gale venner blir det enda bedre :love:
Første gang jeg er her i dagslys - det er ellers en kjærkommen pitstop på vei til Brasil å komme hit i kveldingen og så fly videre neste morgen...
Europas kuleste by! Enjoy :)

-Berlin ringte og ville ha et ord med deg.

Men joda. Jeg har likt meg godt de gangene jeg har vært innom, og spesielt moro nå med flere dager til rådighet.
 
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica